Se indlæg|
Til Thailand d. 11 juli - vaccination?
|
|
| LasBas |
Lagt på d. 22/06-2008 21:08
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 17 |
Hej! Jeg skal til Thailand d. 11 juli og vil derfor gerne vide hvilken vaccinationer det anbefales at jeg absolut får, samt andre helsbredsmæssige hensyn jeg bør tage? Rejsen kommer til at foregå i områderne omkring Bangkok og Hua Hin. Jeg kan ikke frestille mig ikke, at jeg kommer ud i landområderne. På forhånden tak |
|
|
|
| AndersM |
Lagt på d. 22/06-2008 21:24
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 217 |
Få dig en vacine mod leverbetændelse... Så slipper du for de værste kvaler.... Hvis du er uheldig. Men jeg var nok taget afsted uden.... For som du skriver du skal ikke væk fra de store byer... Husk at du skal havde det ordnet ca 3 uger før du skal afsted..? Der er nogen som bliver dårlige af vacinen. Den skulde virke i 5 år |
|
|
|
| cesse |
Lagt på d. 22/06-2008 21:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 408 |
få en vaccination mod leverbetændelse jeg tror nok den heder havrix du får den ved lægen P.S. er det ikke lidt sent at komme i tange om at man måske skulle have vaccinationer når man tager til østen |
|
|
|
| ebeth |
Lagt på d. 22/06-2008 23:12
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 586 |
Hvis du ikke kan nå vaccinationer, kan du i stedet få et skud gammaglobulin som virker mod leverbetændelse, det skal man have så tæt på afrejse som muligt. Postevand er et nono, drik kun flaskevand ellers opfør dig alm. fornuftigt så får du sikkert en god ferie. vh |
|
|
|
| LasBas |
Lagt på d. 22/06-2008 23:51
|
cesse skrev: få en vaccination mod leverbetændelse jeg tror nok den heder havrix du får den ved lægen P.S. er det ikke lidt sent at komme i tange om at man måske skulle have vaccinationer når man tager til østen Jeg har hele tiden været klar over jeg skulle adsted og vidst jeg skulle vaccineres, men pga. nogle ting blev det fremrykket til Juli. |
|
|
|
| on og kent |
Lagt på d. 23/06-2008 00:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 185 |
du kan også blive vaccineret mod leverbetændelse i Thailand. bangkok international hospital. pris ca 1200 bath. pris i danmark ca 500 kr. god ferie, kent ![]() |
|
|
|
| LasBas |
Lagt på d. 23/06-2008 01:36
|
on og kent skrev: du kan også blive vaccineret mod leverbetændelse i Thailand. bangkok international hospital. pris ca 1200 bath. pris i danmark ca 500 kr. god ferie, kent ![]() Er der ikke noget med at der skal gå nogle dage inden det virker? Jeg skal være der 11 dage! Anyway! Jeg vil ringe til min læge i morgen og få en for leverbestændelse og eventuel stivkrampe... |
|
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 23/06-2008 02:50
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Stivkrampe er at absolut must! Men jeg vil til hver entid anbefale leverbetændelse til alle rejser yil asien!
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 23/06-2008 07:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Ved følgende rejse: Thailand Fra 1 til 4 uger Forretningsrejse til storby eller storbyferie Foreslås beskyttelse mod følgende sygdomme: Difteri og tetanus (stivkrampe) Alle rejsende bør være beskyttet mod difteri og tetanus. Grundvaccination består af 3 doser difteri eller tetanus vaccine dag 0 og igen efter 1 og 6 måneder. Beskyttelsen varer herefter i 4-5 år. (De fleste danskere under 60 år er grundvaccineret mod difteri og tetanus). Revaccination mod difteri kan kombineres med revaccination mod stivkrampe. Efter revaccination indtræder beskyttelsen efter få dage og varer i mindst 10 år. Sygdomsbeskrivelse Difteri | Vaccine Difteri-vaccine | Sygdomsbeskrivelse Tetanus | Vaccine Tetanus-vaccine | Kombineret vaccine til revaccination DiTe-vaccine Hepatitis A (smitsom leverbetændelse) Beskyttelse kan opnås ved immunglobulin, som giver kortvarig beskyttelse i op til 6 måneder, eller ved vaccination, som beskytter i mindst 25 år efter to vaccinationer med 6-12 mdr.s mellemrum. Både immunglobulin og første vaccine kan gives frem til afrejsedagen. Vaccination kan evt. kombineres med vaccine mod hepatitis B. Sygdomsbeskrivelse Hepatitis A | Vaccine Hepatitis A-vaccine Malaria - forekommer i en del af landet Se kort over områder med risiko for malaria ved at klikke på "Sygdomsforekomst" og vælge "Malaria". Primær forebyggelse af myggestik er altid vigtig. Som medicinsk forebyggelse foreslås Malarone eller doxycyklin. Malarone skal tages fra 1-2 dage før og til mindst 7 dage efter rejsen. Doxycyklin skal tages dagligt fra 1-2 dage før og til 4 uger efter rejsen. Sygdomsbeskrivelse Malaria | Malariamiddel Malarone | Malariamiddel Doxycyklin | eller Vibradox http://www.ssi.dk...diseaseId= |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.