Se indlæg
 Udskriv debat
Bilforsikring - hvilke selskaber er gode
lols
Står og skal forny min bilforsikring (i Thailand) og vil se mig lidt rundt på markedet. Men som altid er forsikringer en jungle og sproget gør det ikke lettere - for mig ihvertfald.

Er der nogle, der har gode eller dårlige erfaringer med forskellige forsikringsselskaber i Thailand?

Har i øjeblikket forsikring hos Thaivivat.

sn
Find ud af hvilken selskab dit bilmærke/forhandler samarbejder med, det gør det noget nemmere ved taktsering af evt. skader
sn

lols
Jeg har Toyota og Thaivivat som jeg har idag er deres samarbejdspartner, men kunne godt tænke mig at se om der skulle være noget andet. Og jeg har også set at forsikringselskabet har folk rendende rundt i Toyotas butikker hele tiden så det er nemt ved evt. skader som du skriver sn.

Er der nogle der har prøvet andre selskaber end dem som forhandlerne samarbejder med? Eller bare har gode erfaringer med andre selskaber?

Suk Rak Ning
Vi har bilen forsikret i AIG General Insurance, vi gav i Januar 13.000 THB for et aar, det foerste aar gav vi knap 16.000 THB.

Lige inden vi fornyede den i Januar fik vi bilen omlakeret pga. lidt stenslag plus at jeg kom til at bakke ind i en lygtepael, 2 af vores alufaelge blev ogsaa ordnet, det er de satans kantsten Wink og det vil selskabet goere 1 gang pr. aar, hvis det skulle vaere noedvendigt.......og alligevel falder prisen...

Personbil. Honda City...

i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/Picture63325681.jpg
Redigeret af Suk Rak Ning d. 08/07-2008 07:29
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

Payanak

Vi bruger Muang Thai forsikring.

11000,- Baht for et år (trin 1).

Honda City.

manse
Jeg har samme forsikring som SUK, men lidt dyrere fordi jeg måske forlangte stor dækning ved uheld med hensyn til hospital o.s.v., min bil blive også ganske gratis omlakeret torsdag og 4 dage frem, men jeg giver nu 19.000.- bath om året, og så vil jeg sige at prisen måske også er lidt dyrere fordi jeg har nummeret større bil end Suk, men stadig billigt, synes jeg.

jpo
da vi flytter til thailand d.5/8-2008
har jeg bestilt en bil i udon thani,
1 isuzu mu-7 sprit ny, 3.0 turbo- auto-gear.
[url]www.isuzu-tis.com[/url]er det et godt valg.
og prisen er 200.000 kr.
angående bilforsikring kan man vel få samme sted man køber bilen,
jeg mener at den er forsikret det første år.
lad mig høre hvad i mener.
Redigeret af d. 08/07-2008 16:05
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
jpo
[url]www.isuzu-tis.com[/url]
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

Suk Rak Ning
manse skrev:
Jeg har samme forsikring som SUK, men lidt dyrere fordi jeg måske forlangte stor dækning ved uheld med hensyn til hospital o.s.v., min bil blive også ganske gratis omlakeret torsdag og 4 dage frem, men jeg giver nu 19.000.- bath om året, og så vil jeg sige at prisen måske også er lidt dyrere fordi jeg har nummeret større bil end Suk, men stadig billigt, synes jeg.

Nummeret stoerre og ca. 2 aar nyere end vores, det koster jo lidt ekstra.....Vi har ogsaa fuld passagerforsikring paa vores....Men det er stadig billy for baade jer og os...hvis der skulle ske noget............................Banker under bordet og siger 7 - 9 - 13...

Kendte en paa Phuket der koebte en ca. 25/30 aar gammel Nissan for 60.000 THB og betaler det samme i forsikring som vi goer.......Jeg og forsikringsselskabet griner stadig...555...........Han var dog utilfreds med at ratstammen var bundet op med snor, indtil jeg fortalte ham, at den ikke var bundet op, men at den var blevet velsignet af Buddha......Ja se det var en rigtig farang 555555
Redigeret af Suk Rak Ning d. 08/07-2008 16:18

jpo
isuzu mu-7 fed bil eller va

lols
jpo skrev:
angående bilforsikring kan man vel få samme sted man køber bilen,
jeg mener at den er forsikret det første år.
lad mig høre hvad i mener.

Jo, forsikring det første år er inkl. i prisen for ny bil, hos det forsikringsselskab som bilmærkerne samarbejder med.

Min er nu snart 3 år og overvejer at skifte forsikringsselskab nu.

lols
manse skrev:
min bil blive også ganske gratis omlakeret torsdag og 4 dage frem, men jeg giver nu 19.000.- bath om året,

Ja det lyder billigt.

Ved du hvad det evt. koster i præmiestigning næste år, når du har fået gratis omlakering?

Hos Thavivat er udbedringer af skader også "gratis", men der kommer så en præmiestigning de næste år, De vil ikke fortælle hvor store de er. "A little bit" som de siger og afhængig af skadernes størrelse.

quickmouse
jpo skrev:

hvis det er denne så er den da meget fed

http://www.isuzu..../mu-7.html

quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

ingolf
jpo skrev:

Den ser helt OK ud, her selv en D-Max med D-Cab, men det er P.G.A.
landbruget.
Om jeg skulle köbe en for fritids körning ( personbil Smile) blev det en Fortuna Wink. Synes de er skide läkre. Tror det er dem de kalder Lexus RX 400, i Europa:

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 08/07-2008 21:06

manse
Jeg har fået at vide, at præmien ikke vil stige, så det vil jeg forholde mig til, men lad os nu se haha. Det er jo Thailand.

jpo skrev:

Der er ikke meget fed bil ved en Isuzu Mu-7.
Grundlæggende er det bare en pickup i forklædning.

Jeg kender nogen, der købte en ny Mu-7 i januar i år. De har også en lille Toyota Vios.
Nu kører de stort set kun i Vios-en, da de ikke har råd til at købe diesel til den anden !
Mu-7 kører vel ikke meget mere end ca. 10 km/l.

hn

Suk Rak Ning
jpo skrev:

Jeg syntes at det er en fed bil, men den er daelme stor. Tillykke med den...Wink

lols skrev

Ved du hvad det evt. koster i præmiestigning næste år, når du har fået gratis omlakering?

Vi fik ingen praemiestigning efter en omlakering og reperation af 2 alu-faelge, aaret efter faldt vi derimod ca. 3000 THB, hvordan selskabet kan koere forretening paa den maade, ja det maa guderne vide...Shock
Redigeret af Suk Rak Ning d. 09/07-2008 07:05

lols
Thaivivat siger at en skade på 20.000 baht vil få min præmie til at stige fra 17.300 til 22.900 baht om året.

Falder normalt også 2-3.000 baht om året, nok fordi bilens værdi bliver mindre.

Jeg vil kontakte AIG og se hvad de kan tilbyde.

ingolf
Prisen falder fra år til år, fordi bilen bliver äldre.
Suk`s faldt ikke, forde han havde en "skade". Lakering, og fälge. Men året efter faldt den.
Har tegnet den höjeste på D-max`en, med alt, og det koster 13.000bath/år. Håber den falder Smile

Ingolf
.

Er der nogen, der har fornyet bilforsikringen fornylig ?
Hvor meget har i givet og hvilken bil har i ?
Jeg har netop fået et tilbud fra LMG Insurance:
1 år first class med forsikringssum 860.000 baht (Ford Focus)
Pris: 20.802 baht

Jeg synes, det er alt for dyrt og vil gerne finde et andet selskab.

Spring til debat: