Se indlæg
 Udskriv debat
Et par spørgsmål ang. flyvningen med Finnair
LasBas
Jeg rejser snart til Bangkok fra Kastrup via Helsinki og i den forbindelse kan jeg se at der ’kun’ er 50 min. ventetid fra jeg lander i Helsinki til jeg skal med flyet til Bangkok. Da jeg ikke har fløjet før gør det mig lidt nervøs at der kun er så kort tid, da jeg er blevet fortalt at der ofte kan opstå forsinkelser og jeg aner ikke hvor lang tid afboarding og boarding af flyet til Bangkok tager i Helsinki? Venter flyet I helsinki ved forsinkelse?

Er der nogen der har erfaringer med turen, og hvorledes skiftet i Helsinki foregår? Skal man gå langt?

Bliver bagagen i øvrigt automatisk smidt over i flyet til Bangkok eller hvordan foregår det?

Et lille tillægsspørgsmål: Er der i øvrigt nogen der har erfaring med E-ticket og Finnair? Jeg går udfra at man bare skal bruge nummeret jeg har fået pr. email i Kastrup lufthavn ved en automat etc. Men hvordan forholder man sig ved skiftet i Helsinki og denne type billet?

På forhånd tak.

laodenmark
du har godt tid til at skifte. og baggagen bliver checket helt igennem,
du skal sikkert ikke gå så langt som jeg husker det (ikke den største, lufthavn) og ja flyet evnter normalt da du ahr en gennemgående billet. Mht E-Ticket Kan man bare trykke billetnr. ind i check in. automaten, hvor du sikkker også får lov til at vælge siddeplads. Og du får boarding card til begge fly.

God tur til LOS
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

Frank
Hvis du er lidt i tvivl om e-ticket, så er det ok mere betryggende at stille sig i køen ved den almindelige check-in i Kastrup med hele emailen ved hånden. Så skal det nok gå.

med e-ticket skal man da kun vise sit pas for at få sit bording pass? jeg har da ihvertfald aldrig haft andet med...

ingolf
Det skader da ikke at printe billetten ud. Så har du også let tilgang til alle tiderne.
Efter et antal Singha i Thailand, er det let at glemme både dag og tid for hjemrejsen GrinGrin

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 09/07-2008 10:02

LasBas
Takker for svarene. Det gav lidt ro i sindet.

Har lige et spørgsmål ang. ankomsten til Kastrup lufthavn. På deres hjemmeside skriver de at man bør være der 3 timer før, men pga. ringe tog/bus forbindelser fra hvor jeg kommer fra kan det godt komme til at knibe, med mindre jeg skal MEGET tidlig op. Sker der noget ved at jeg ankommer 1½ time før afgang?

laodenmark
LasBas skrev:
Takker for svarene. Det gav lidt ro i sindet.

Har lige et spørgsmål ang. ankomsten til Kastrup lufthavn. På deres hjemmeside skriver de at man bør være der 3 timer før, men pga. ringe tog/bus forbindelser fra hvor jeg kommer fra kan det godt komme til at knibe, med mindre jeg skal MEGET tidlig op. Sker der noget ved at jeg ankommer 1½ time før afgang?

1,5 time turde jeg godt løbe an på. 3 timer er standard tid, så garantere de ikke for meget. og er vist værst ved charter afg. og da det først fly ikke er et af de helt stor ryger du nok lige igennem check in
Rigtige Golfere har lavet 'Hole in One'

ingolf
Som skrevet, det er ikke så stort en maskine til Helsingfors, så det skal du nok nå med 1 1/2time, og lufthavnen i Helsingfors er ikke så stor, så det kan du let nå på 50 minutter. Du skal tänke på, du skal ikke stå i paskö,bagagekö,toldkö eller noget. Bare fölg skiltene TRANSIT, og så til gaten for Finnair til Bangkok. God rejse.

Ingolf
Redigeret af ingolf d. 09/07-2008 14:38

LasBas
Takker for svarene Smile

Spring til debat: