Se indlæg|
Dansk invitation til Thai
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 12/07-2008 01:17
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Nu har jeg fået et spørgsmål flere gange! Skal en invitation fra en dansker til en thai skrives på dansk eller engelsk????? Bla har et ældre ægtepar lovet en thaipige at opleve en dansk jul, de snakker udemærket engelsk, men skriver det ikke! Jeg ville selv skrive den på engelsk, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal svare, om hvad der er bedst??? Håber der er nogen her på siden med erfaring!! ( jeg har ikke tid til at skrive det for dem )
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 12/07-2008 05:20
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
jesperfrb skrev: Nu har jeg fået et spørgsmål flere gange! Skal en invitation fra en dansker til en thai skrives på dansk eller engelsk????? Bla har et ældre ægtepar lovet en thaipige at opleve en dansk jul, de snakker udemærket engelsk, men skriver det ikke! Jeg ville selv skrive den på engelsk, men jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal svare, om hvad der er bedst??? Håber der er nogen her på siden med erfaring!! ( jeg har ikke tid til at skrive det for dem )jeg har de gange jeg har haft brug sor det skrevet på dansk, da invitatationen jo i og for sig stilles til den danske ambasade i bangkok. et eksempel fra uls her: http://www.ambban...ronisk.doc håber at det hjælper: quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Kurt Gadeberg |
Lagt på d. 23/07-2008 02:43
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 3 |
En invitation fra dansk side ender altid på den danske ambassade, - og bør som sådan skrives på dansk. Men ellers har jeg selv skrevet på både dansk og engelsk. |
|
|
|
| prasat |
Lagt på d. 23/07-2008 06:23
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 660 |
idag udfylder man et invitationsskema på ambasaden, lidt i stil som det link quickmouse har givet. og det kan sagtens udfyldes på dansk prasat |
|
|
|
| Frank |
Lagt på d. 23/07-2008 09:54
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2141 |
Jeg tror, at man blev lidt træt at diverse historier forfattet på servietter eller ternet papir med mangelfulde oplysninger. Og derfor lavede det fortrykte invitationsskema. Engelsk eller dansk: Som jeg læser skemaet så skal der primært sættes kryds, skrives numre, datoer, navne og adresser, så her er sproget ligegyldigt. Felterne står skrevet på både dansk og engelsk, så det er ligyldigt om man ud for beskæftigelse/oocupation skriver, at man er snedker eller carpenter. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

)