Se indlæg
 Udskriv debat
bygge i thailand
jjet
Hvad koster det at hæve grunden hvor ens hus skal bygges ca 2000m2?også pris pr lastbil jord?
mvh

Kalasi
Et hus på 2000 m2? - ca. 180.000 Baht.
Jord kender jeg ikke prisen på.

Kalasi

Davs

hvordan vil du egenlig hæve jorden.
du skal da lægge mere jord på.

Vi betalte ca 140 baht for et vognlæs jord.og vi fik vist 50 læs
det var ca 1 m.men vores gund er også kun 18x13 meter

bamsen

steen nielsen
På Phuket koster det 2000 bath pr læs husk og havde en man med en blok så du får en kvitiring for hvert læs jord der bliver kørt på god fornøjelse
Alting skal rives ned - undtagen Gulerødderne - de skal rives op!

Frank
jjet skrev:
Hvad koster det at hæve grunden hvor ens hus skal bygges ca 2000m2?også pris pr lastbil jord?
mvh

Vi betalte i december 2007 65.000 bath for at få lagt jord på ca. 1.200-1.300 m2.

Der kørte tre-fire lastbiler i pendulfart i flere dage og der var en traktor til at jævne ud. Der blev lagt mellem 0,5 og 1,5 meter på.

Prisen var inklusiv udjævning.

i250.photobucket.com/albums/gg266/buakhao/DSC00030.jpg
i250.photobucket.com/albums/gg266/buakhao/DSC00210.jpg
i250.photobucket.com/albums/gg266/buakhao/DSC01257.jpg
Redigeret af Frank d. 20/07-2008 14:54

prasat
vi giver 180 bath pr. vognlæs og i den pris er det jævnet ud med en traktor.

prasat

Mange bygger straks oven på den nylagte jord, men det giver ofte meget store sænkningsskader på bygningen. Så vent et par år inden der bygges.

dsd

Frank
deepseadivers skrev:
Mange bygger straks oven på den nylagte jord, men det giver ofte meget store sænkningsskader på bygningen. Så vent et par år inden der bygges.

dsd

Jeg kender ngole få, som har bygget hus "for tidligt". Undlad om muligt at bygge de næste et til to år. Ellers risikerer man at skulle bruge meget cement til at fylde spræker.

Lige et spørsmål, der bliver tit talt om Rai, her på siden, hvor mange m2 er en rai?
på forhånd tak Wink

warlock skrev:
Lige et spørsmål, der bliver tit talt om Rai, her på siden, hvor mange m2 er en rai?
på forhånd tak Wink

40mx40m=1600m²

http://www.siam-l...meters.php

dsd

Frank
Stjålet fra Thaivisa.com
1 Rai = 4 Ngan = 400 Talang Wah = 1,600 Sqare Meters =
17,108 Square Feet

prasat
ligegyldigt hvad så sætter man sku da fundamentspæle. det der med bare at bygge på jorden efter 1 eller 2 år holder ikke og man vil få sætningsskader inden for 1-2 år.
for hver ca 4 meter rundt og under alle bærende søjler sætter man pæle som bankes ned til hårdt undelag. det er den eneste måde i kan lave et hus på hvor i så er sikre på at i ikke for sætninger.

disse pæle koster 1500 bath stykket og så kommer arbejdsløn oveni spørgsmålet er om det kan betale sig at lade være, ike pga. senere reparetioner koster alverden, men mere iretationen at skulle gå og reparerer huset hele tiden

prasat

Frank
prasat skrev:
ligegyldigt hvad så sætter man sku da fundamentspæle. det der med bare at bygge på jorden efter 1 eller 2 år holder ikke og man vil få sætningsskader inden for 1-2 år.
for hver ca 4 meter rundt og under alle bærende søjler sætter man pæle som bankes ned til hårdt undelag. det er den eneste måde i kan lave et hus på hvor i så er sikre på at i ikke for sætninger.

disse pæle koster 1500 bath stykket og så kommer arbejdsløn oveni spørgsmålet er om det kan betale sig at lade være, ike pga. senere reparetioner koster alverden, men mere iretationen at skulle gå og reparerer huset hele tiden

prasat

Jeg tager lige den til mig og det vil vi gøre. Tak prasat.

ebeth
-De der pæle I taler om... er det det samme som de 'søjler' der er lavet af armeret beton, som man graver huller til, hvorefter man støber dem fast?

prasat
nej de bæle jeg taler om ligner store blyanter som banges ned i jorden med en maskine, ham der skal bygge vores hus engang til næste år vil ikke give garanti må huset uden disse stolper. han kan ikke selv sætte dem det er der et firma der gør, men stolperne køber man hos den lokale trælast. husk at trælasten giver procenter på køb og for jo mere du køber jo højre procent, vi fik 7% rabat da vi lavede vores mur omkring vores land der var også for 600.000 bath materialer.

prasat

xxxx
Sauer / pæle eller hva vi nu skal kalde dem..

Ja uvist hvorfor så tror Thaier ikke man kan bygge uden disse tumbede pæle.

Prisen på dem afregnes i sok / ½m

En rigtig og solid sokkel holder meget bedre.

Pæle der bankes ned med en maskine er fundapæle og noget helt andet.. Og formentlig også en meget højere pris da de skal kunne tåle at blive slået ned i jorden..

Prisen på jord
Det er misvisende at tale om læs fuld, for man afregner pr kubik m.
De små lastbiler på billederne ovenover ( 6 hjulere) 5 m2

Skal man bruge meget kan man med fordel selv finde en som vil / tør / sælge jord og så leje lastbiler / gravemaskine.
Jord koster ca 6,- m2
gravemaskine 8 - 10.000 pr dag / 10 hjuler 3.000 pr dag.
Der skal så i de fleste tilfælde betales lidt bestikkelse, medmindre sælger har Thanoot på hans jord.

Ellers ligger prisen på ca 30,- pr m2 / muld jord ca det dobbelte. leveret. Traktor til udjævning, hvis det ikke er med i prisen så ca 1000 for 1 dag.

Big-Viking
Min afdøde kone og jeg fik 2 rai af hendes far ude i landsbyen, så vi kunne bygge vores drømmehus.
Jeg ville have fyldt op så niveauet var 1/2 m over vejen. Samtidigt ville jeg have gravet op så alt var væk. Efter en masse ævl og kævl blev det da gjort.Pris: 180.000bath.
Men der kom aldrig et hus på grunden idet "The Thai Builders" ikke vile lave det på min måde. De gloede bare på mig og tog sig til hovedet.Shock Men gutten her har været inde for bygge/entreprenør brachen hele hans liv, så jeg gav mig ikke. My way or no way..

manse
Fornuftigt. Jeg er kun 20 cm over gade niveau, men dette har været nok til, at vi ikke har fået vand ind her... Når vi nu taler om at bygge, så vil jeg da lige sige, at man her i Thailand regner med at priserne stiger mellem 20 og 40% inden det nye år, så hvis nogen går i byggetanker, ja skal man nok igang nu. Jeg siger det ud fra min avislæsning, hvor eksperten udtaler som ovenstående. Jeg tror vedkommende er det samme som vores national banks direktør. Ja det er jo lidt anderledes her end i Danmark, hvor priserne dykker. Jeg talte lige med ejeren i dag, som har solgt os hus og jord, og han siger de nye huse han bygger er 30% dyrere end vores, og vi taler om næsten det samme, eller samme, så der må være noget om snakken.

Han bygger i øjeblikket på livet løs, så folk acceptere det åbenbart herude, men det er stadig billligt i forhold til de danske priser.

Big-Viking
prasat skrev:
ligegyldigt hvad så sætter man sku da . det der med bare at bygge på jorden efter 1 eller 2 år holder ikke og man vil få sætningsskader inden for 1-2 år.

prasat

Ville nu foretrække en god og solid sokkel i min. 90cm. dybde, istedet for de derens fundamentspæle og røde mini mursten imellem..
samt støbe dæk mellem sokkel..

Frankie-boy
Hej Prasat, du skriver i købte materialer for 600.000 bath til mur, hvor lang er den...? Har en kammerat som lige har fået tilbud på mur (1,8 m høj) rundt om han's grund som er 100*55 m. ialt 310 meter mur til ca. 500.000 bath inkl. materialer/løn (ved ikke om den så er malet...?)

Disse "blyant pæle" er "piloterings pæle" som flere steder "skydes" langt ned i jorden op til 20 meter ned, især i Bangkok er problemet stort, da "hele Bangkok" synker, og man skal ned i ca. 20 m i Bangkok mulden før der er fast grund, dejligt at vi har ler 2-3 spade stik nede her i DK, så har vi ikke alle de problemer Grin
Hilsen Frankie-boy.

"Do it my way"

Spring til debat: