Se indlæg|
Aflevering af ans. familiesammenføring
|
|
| hfb |
Lagt på d. 23/07-2008 19:04
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 544 |
Hej alle. ![]() Jeg er ny her på siden og har læst mange af de gode indlæg der er her på siden. ![]() Jeg er blevet gift med en sød Thai pige for et par uger siden og nu søger vi så om familiesammenføring. ![]() Hun har fået en tid hos DK ambassade i Bangkok her i august måned. Når nu hun aflevere ansøgningen får hun så nogle spørgsmål af en eller anden art eller er det bare at aflevere hendes andel af ansøgningsskemaet + alle de papir / kopier / fotos der nu skal afleveres? Mvh Henrik. |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 24/07-2008 13:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
Kære Henrik Som ny på en side som denne med mange garvede kæmper, kan det være svært at blive taget seriøs, hvis man spørger om noget der allerede har været bragt. Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, for jeg ved ikke en dyt om dette, fordi jeg ikke vil komme ud for noget sådant, men hvis du søger lidt rundt i de forskellige indlæg der har været om emnet, ja så tror jeg måske du vil finde et svar. Jeg undskylder jeg ikke kunne være til nogen hjælp, men jeg håber det bedste for dig og din nye kone. mange hilsener |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 24/07-2008 13:41
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
hej henrik. mærkelig at der ikke er flere der har svaret på dit indlæg, men jeg tror at det er fordi dette emne har været oppe mange gange, så søg lidt i debatforum om dette. er i blevet gift i thailand eller danmark,er i blevet rigtig gift med papir fra ambur. skal ansøgeningen en tur til us i danmark skal i nok regne med 3 måneder før din kone får svar, ligeledes får du også et brev eller mail fra us i ryesgade,det er meget forskelig hvordan forløbet går.men bare kør på, og vær ærlig med alt. Håber det bedste for jer. Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/07-2008 13:46
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
jeg er heller ikke 100 % inde i de regler... men jeg TROR det ville være en ide at få hende herop og så søge fra danmark. det ville je have gjort sålænge i opfylder alle reglerne. Så længe i er gift er der jo intet depositum du kan miste. Håber en eller anden retter mig vis jeg er helt gal på den |
|
|
|
|
Lagt på d. 24/07-2008 14:20
|
|
Helt klart en fordel at søge et turistvisum til hende hvis i er gift jvf. dansk lov og der skal ikke stilles garanti for dette besøg da i jo er gift. Herefter søger i om familiesammenføring så snart hun ankommer og så skal hun ikke rejse hjem igen så længe sagen kører i US. Jeg går ud fra, at i ellers opfylder alle andre krav - 24 års regel, boligkrav, forsørgelses krav osv. Gør i ikke det, kan det se lidt mere komplekst ud. Pøj, pøj med projektet. |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 24/07-2008 14:23
|
|
Ja dansk kan være svær at forstå. Jeg prøver igen ![]() Vi er gift i Bangkok og vi er også registreret i DK som værende gift. Mit spørgsmål går bare ud på om det er et interwiev hun skal til eller hun bare skal aflevere sin andel af ansøgningen til familiesammenføring. Hun har en aftale med ambassaden i august. ![]() PS Vi opfylder alle krav. Vi ønsker ikke først at søge turistvisum og derefter familiesammenføring i Danmark. Redigeret af hfb d. 24/07-2008 14:30 |
|
|
|
| Novicen |
Lagt på d. 24/07-2008 16:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 143 |
Hej hfb og I andre Jeg skal ikke "spille klog"! Men jeg er sikker på, at man idag forlanger, at udlændingen skal søge om familiesammenføring fra sit hjemland... Det kan man i hvertfald læse på Udlændingeservice´s hjemmeside. Så jeg er 90%, eller mere, sikker på, at I har taget det rigtige valg: At søge fra Thailand. Jeg har hørt om, at der i dag bliver lavet et lille interwiev i forbindelse med ansøgning om turistvisum... Men det er noget jeg har HØRT! Om det også gælder i forbindelse med familiesammenføring? Aner det ikke! Da vi blev gift i 2004 var der ingen interwiev´s. Men reglerne bliver jo ændret hele tiden... Under alle omstændigheder: Held og lykke til jer begge to! ![]() Novicen Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?
|
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 24/07-2008 19:06
|
|
Hej Novicen og i andre tak for svar. ![]() Reglerne blev lavet om (hvis nok fra) d. 1. januar 2007. Det har såment heller ikke den store betydning om hun skal interwieves da der ikke er noget at skjule. Vi har udfyldt hendes del på dansk, da jeg har taget det danske ansøgningsskema. Jeg bliver bare lidt forviret da et sted står man kan aflevere ansøgningen udfyldt men et andet sted læser jeg at hun selv skal udfylde ansøgningsskemaet på ambassaden. Hvad er rigtigt? Skal hun medtage en udfyldt ansøgningsskema eller et IKKE udfyldt skema den dag hun skal på ambassaden? Er der nogen der ved det? Redigeret af hfb d. 24/07-2008 19:23 |
|
|
|
| jpo |
Lagt på d. 24/07-2008 19:42
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 797 |
hej henrik. hun skal have udfyldt skema når hun skal til samtale. vi ser lige hvad andre skriver. men ellers pøj-pøj Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url] |
|
|
|
| Novicen |
Lagt på d. 25/07-2008 01:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 143 |
Hej igen Nu skal jeg jo ikke komme med noget "bare for at fylde på...". Men da vi blev gift, udfyldte jeg nogle lyserøde papirer med oplysning om min kone og hendes familie: Fars navn og fødested, mors ditto, søskende... Og min kones egne data... Disse papirer, samt hendes egne personlige af slagsen, afleverede min kone på ambassaden i Bangkok. Hun blev ikke interwievet! Men det er åbenbart blevet ændret. Da jeg var kommet hjem til Danmark fik jeg en kuvert "på tykkelse med en roman..." fra Udlændingestyrelsen, som det hed dengang. Disse udfyldte jeg, og returnerede spørgeskemaerne til UDLS... Senere kom der så tillægsspørgsmål, hvor man ville se mine børns skolepapirer (afgangspapirer), samt spørgsmål om, hvor meget samkvem, jeg havde med "ungerne". Deres danske mor (min ex) blev også spurgt... En måned før min kone fik opholdstilladelse, var hun lige kommet herop på et 3 måneders turistvisum. Hun kunne dermed blive heroppe. Men alt i alt tog det 7 måneder at få opholdstilladelsen... Pyh ha! ![]() Andre har heldigvis ikke ventet så længe! Men det er jo en helt anden historie... Jeg kan ikke tro, at de skal se på, at din kone, fysisk, udfylder papirerne på ambassaden? Hvis hun afleverer korrekt udfyldte skemaer, og ellers har medbragt de fornødne dokumenter, må det vel være dét? Men her er sikkert andre, der ved mere om det end mig? Jeg kan jo kun referere til vores egne erfaringer fra 2004... Jeg kan ikke se nogen logik i, at din kone skal sidde og udfylde skemaer for øjnene af ambassadepersonalet? Men der er jo så meget, man ikke kan se logikken i...? ![]() Novicen Hvis dit liv var en film - Gad du så selv at se den i biografen?
|
|
|
|
|
Lagt på d. 25/07-2008 16:44
|
|
Ifølge politiken er der faldet dom i EU om familesammenførring se. [url]www,politiken.dk/indland/article544332.ece[/url] lindy Redigeret af d. 25/07-2008 16:53 |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 26/07-2008 14:49
|
|
http://politiken....544332.ece Undskyld lindy jeg har rettet dit link ![]() Kommentare til dommen kan vi lave i en ny tråd....... |
|
|
|
| hfb |
Lagt på d. 26/08-2008 12:08
|
|
Jeg har så nu svaret for det oprindelige spørgsmål. Det tager 5-10 min. Der stilles ikke spørgsmål. Man aflevere alle sine papier, fremviser sit pas og aflevere pengene. Men jeg fatter stadig ikke hvorfor man skal aftale tid og vente 6-8 uger før man kan aflevere ansøgningen. ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.