Se indlæg
 Udskriv debat
færgen jomtien
falk
hey er der en færgen fra jomtien til hun hin eller skal køre i bil der til

goldwing
Der er ingen færge, så du må køre rundt.

Har dog snakket med en Dansker for 6 mdr. siden dernede, og han var ved at lave et projekt med en færgeafgang fra Pat. til Hua hin

Men men, tror nu ikke det ert let for en Dansker at udføre dette kostbare projekt, men jeg ønsker da det lykkes for ham.

Ja det er egentligt underligt det aldrig er blevet lavet sådan en rute.

goldwing
Ja jeg tror også det kunne være en kanon ide, men der skal jo en del kapital til inden sådan et projekt kommer på banen.
Men jeg tror på ideen.
Det skal nok være en hurtigfærge som kan tage et par afgange om dagen.

Men lad os se om ikke der kommer en rute inden længe.

ingolf
Jeg tror ikke der er ökonomi i det. Og da slet ikke med de brändstofpriser vi har i öjeblikket.
Den almindelige Thai tager bussen eller toget, for det koster jo nästen ingenting. Så det bliver i stort set kun turisterne, og er der så mange af dem, som vil fare frem og tilbage på denne rute, og hvor mange bliver det uden for säsongen??
Jeg tror ikke på det!

Ingolf

sank
Shock Nej den færge tror jeg ikke på. Det har været på tale flere gange fra Pattaya. Og hvad skal vi dog også til Hua Hin for ?? Wink såvidt jeg husker er alt dyre der over Shock

goldwing
sank skrev:
Shock Nej den færge tror jeg ikke på. Det har været på tale flere gange fra Pattaya. Og hvad skal vi dog også til Hua Hin for ?? Wink såvidt jeg husker er alt dyre der over Shock

Nu mener jeg også at det nok er dem fra Hua Hin der måske gerne ville en smuttur til Pattaya..... he he
Shock

Dette her har været på tale på regeringsniveau her i forsommeren, det er planen at der skal værre færge forbindelse imellem pattaya og huahin og ko somi, for bare et par måneder siden læste jeg sidst om det i de thailanske aviser,

sank
Angry Vi vil ikke have alle de Hua Hinner over. Så stiger priserne Wink

SteenJ
Jeg har hus i Hua Hin, og ja, der er ganske dejligt, men også dyrere end så mange andre steder. Påtænker at flytte fra byen og måske til Surin/Korat, eller et billigere sted. Men der er nu dejligt og hyggeligt i Hua

sank
Shock Ja ja Steen så bogstavligt skal det ikke tages så som D T W er er du da velkommen på denne side Grin

Den bådrute har jo været oppe og vende adskillige gange mens jeg har boet her. Lykkedes vist en kort overgang for nogle år siden, men ifølge rygter involverede kongehuset sig i projektet og det blev skudt i sænk. Hans Majestæt ville ikke have alle de druksnuder til Hua Hin - siges det.

Her i begyndelsen af året var den så oppe igen, med omtale i nogle af de lokale aviser og der skulle startes op allerede inden for en måned. Jeg spurgte senere på turistkontoret om brochurerne men de kunne kun fortælle at den rute også var lukket ned allerede inden den startede.

Det er sikkert den samme dansker der bliver omtalt her i tråden. Jeg mødte ham og han havde vidtløftige planer om at udkonkurrere alle andre bådudlejere til fisketure her på kysten qua hans uddannelse som skibsingeniør, men efter sigende fandt han ud af det vist ikke er så let at komme forbi de gamle garvede, især hvis man ikke har noget at have pralerierne i. Og vel især ikke når man i virkeligheden ikke har den store velspækkede tegnebog som der blev pralet med.

Har hørt rygter om at en sejltur fra Pattaya til Hua Hin var beregnet til at koste 40.000 - og hvem fanden har råd til det? Ruten var baseret på en meget hurtiggående speedbåd med plads til ganske få passagerer, men incl. sandwich og drikkevarer. Tænk på sådan en tur i hård blæst tværs over Siam bugten fy-faen.

Varme solskinshilsner fra Skeptikeren.

Spring til debat: