Se indlæg
 Udskriv debat
Ny bruger
jagt49
Kære Thai Website
Jeg håber der er nogen her der kan svare på nogle spørgsmål.
Jeg har en søn som har fundet en rigtig sød pige i thailand på en ferie
Da han kom hjem og havde været hjemme en måned to han ned til hende igen. Han var hos hendes familie i fler dage og blev i thailand en måned. Han har stillet sikkerhed for hende og hun har snart været her i to måneder.
Nu vil de gerne giftes og pigen vil gerne have det bliver i Thailand og det er min søn helt med på.
Spørgsmål
Pigen siger at der skal ligge nogle penge på bordet for at man kan ser at hun kan forsørges og man får pengene igen efter vielsen

Er det sådan og i så fald hvor mange penge drejer det sig om.

Er der nogle ting man skal tage sig iagt for.

Hvor mange penge må man tage med ind-ud ag Thailand

Når man er meget forelsket er det svært at tænke på alt

Er der nogen steder hvor der er en slags opskrift så det går godt

Hilsen fra
En far der er glad på sin drengs vej

Hvis du googler SINSOT finder du flere gode indlæg om emnet på godt og ondt.

lindy

lols
Her er et par links du kan starte med

http://weblog.kro...t-fra.html

Den thailandske medgift, sinsot, set fra to vinkler, fra Robert Kronbergs weblog. Beskriver den thailandske og den danske vinkel på medgift.

http://www.thaivi...85581.html

"Tong Mun" and "Sin Sod", Beskrivelse af Tong Mun, forlovelsesring, og Sinsot, medgiften, - på engelsk.

http://www.stickm...kly239.htm

A Sin Sot FAQ Beskriver mange aspekter af Sin Sot begrebet og giver nogle fingerpej om størrelsen af Sin Sot og også et par faldgruber.

Evt også
[url]www.thaiguide.dk/tips/giftes/sinsot.htm[/url]

Penge:
Ind i Thailand: Ingen top beløb. Beløb over 20.000 USD skal deklareres i lufthavn eller bank. Opret evt bankbog i Thailand til overførsel. Se også en tråd om dette:

http://www.dansk-...rowstart=0

Ud at Thailand: 50.000 baht per person.

Ind og ud af DK: over 10.000 Euro skal anmeldes til told og skat.

Thongthai
Sinsot medgift Thailands tradition hvor forældrene for penge når
de skal giftes.Pigen for noget guld.
Størrelsen på detta afhænger af pigens bagrund.

Dette er min historie.
Jeg er 35 min kone 33.
Min kone er uddannet med noget universitet og arbejdede på
Civil retten i Bangkok.
Havde ingen børn fra tideligere.
Jeg slap 600000bath samlet.
Penge til mor og far guld og en fest samt et lån hun havde taget
da hun læste på universitetet.
Alt skal tages i betragtning når man forhandler om sinsot.
Hvad laver hun, hvad uddanelse,har hun børn din søn skal forsørge
med flere tusinde kroner om måneden, er hendes forældre fattige så de også skal have hvert måned osv.

Hvis du skriver lidt om hvad hun har lavet før osv skal jeg godt sige min mening om beløb.Men læs og bliv klogere og bagefter føl dit hjerte og gør som du vil.I dette tilfælde din søn selvfølgelig.
Læs i tideligere tråde om sinsot.Held og lykke, kærlighed er det bedste i verden.

hfb
En tilføjelse til hvad "ding-dong" skriver.

Pigens forældres sociale status samt mandens løn pårvirker også Sinsort størrelsen.

Hvis det er en fattig familie skal du ikke regne med at se pengene igen. Ej heller hvis det er en grisk familie.

Jeg har hørt om en der blev gift og afleverede 300.000 bath. Pengene fik hans kone tilbage på sin bankbogen, men da de opdagede hvor mange penge hans løn var, beholdte de pengene. Det er svært for dem at forstår pengene ikke har så meget værdi i DK som i Thailand. Shock
Redigeret af hfb d. 13/08-2008 14:03

lilleper
det er noget pis med det sinsot jeg har kun givet 1 baht guld til hver forældre og lagde 25000 thb som jeg fik tilbage bagefter så det er op til griskheden og den forkerte pige vis man skal punge en formue ud for at gifte sig med hende så er det i mine øjne ikke kærlighed men en golddigger der kun er ude efter dine penge

Anonym Bruger
lilleper skrev:
det er noget pis med det sinsot jeg har kun givet 1 baht guld til hver forældre og lagde 25000 thb som jeg fik tilbage bagefter så det er op til griskheden og den forkerte pige vis man skal punge en formue ud for at gifte sig med hende så er det i mine øjne ikke kærlighed men en golddigger der kun er ude efter dine penge

Ja det er noget pis med det sinsot
Det er jo ligesom at købe en bar pige,
Her er det bare forældrene man betaler og ikke pigen.

Suk Rak Ning
Lilleper og Sonny.

I mine oejne har i intet fattet ang. sinsot....

At sammenligne sinot med koeb af bar-pige...555555555555555

Slut her fra........................

Griner stadig 555555555

Og stadig 5555555555555
i146.photobucket.com/albums/r270/Poolsawas/cooltext78887913.gif

Vogt dig for kopierne - jeg er en original

claus31130
.....For mit eget vedkommende...
Konen spurgte om jeg havde lyst til at give hendes forældre noget....havde jo hørt om det og lidt om hvordan det virkede....måtte jo pointere overfor konen at det måtte være billigt,1 fordi hun var "brugt"(havde været gift før) 2 jeg er ikke jordens rigeste mand og var for daværende igang med at bygge hus.......Ikke noget problem jeg kunne give hvad jeg selv mente var rimeligt....skal lige siges at vi allerede havde boet sammen nogen år allerede
Jeg gav 40.000 bath.....pengene kom dog hurtigt den anden vej igen da svigerfar købte materialer til husbyggeriet for de fleste af dem.....
Mange er imod at betale Sinsot....det er stadig en del af kulturen her i thailand,så personligt synes jeg det er helt iorden at betale det,med mindre det er helt vanvittige beløb.......

Claus

http://www.cs-web.in.th/
latour82
Suk skrev:
Lilleper og Sonny.

I mine oejne har i intet fattet ang. sinsot....

At sammenligne sinot med koeb af bar-pige...555555555555555

Slut her fra........................

Kære Suk.
Hvis man ikke har betalt sinsot, er det så = med at ens nu ex kone var barpige?? er det din mening??

Der kan være andre grunde til ikke at betale sinsot, min nu desværre ex. insisterede ligefrem på at jeg ikke skulle betale noget, hun havde været gift før med en Thaimand som havde betalt sinsot.
Familien havde uden overhovedet at mødt mødt mig, vendt tommelfingeren nedad og ville ikke acceptere mig og ville heller ikke bifalde at hun giftede sig med mig, alene af den grund at jeg ikke er Thai.
Så hun var pænt sagt sur på især sine forældre, som iøvrigt er godt dækket ind økonomisk og mangler ikke noget.

Vi var kun Dansk gift og har heller ikke holdt nogen cermoni i Thailand , vi var begyndt at tale om at holde noget på Thailandsk, hvor jeg"vi" skulle fremvise noget guld og penge som vi så tog med tilbage, men sådan gik det jo desværre ikkeSad.

Så kære Suk stop dit lighedstegn ved at barpige= ingen sinsot, min ex var ikke barpige.

Med venlig hilsen
Niels

Griner stadig 555555555

Og stadig 5555555555555

ben
Latour/Niels; du fik da godt nok drejet Suks indlaeg!

Han kommenterede jo blot paa kommentaren om at sinsod = koebe bar pige hvilket det selvfoelgelig IKKE er!

Det faar du saa drejet til at Suk sagde at ingen sinsod = konen er barpige! GrinGrin

Slap dog af min ven.

Skaal!

latour82
Hej Ben.

Jeg har måske tolket det forkert? og jeg slapper også helt af og trækker vejret stille og roligt.
Måske tolkede jeg det forkert fordi at den kære Suk før har været kraftigt ude med riven efter os som ikke har betalt sinsotShockSmile
God dag
Niels

lols
Dette er fra nettet. Hvad mener I om det?
Forfatteren har mange års ophold i Thailand bag sig.

An unmarried woman aged late '20s or 30 who grew up in and was educated to bachelor’s degree level in Bangkok and hails from a respectable middle-class family. She may have had one or two boyfriends along the way and now has a good job, such as in a bank or in an office.
Expected dowry: 100,000 – 200,000 baht.

A woman from the countryside who completed school to grade 12 level but did not go on to university. She may have a modest job such as working as a waitress or another service oriented job. She is either a virgin or has had few boyfriends.

Expected dowry: up to 50,000 - 100,000 baht.

A woman from the countryside who went to Bangkok or Pattaya and chose to work in the world’s oldest profession. Frankly, a Thai guy would not choose to marry a woman like this unless he was, with all due respect, from the lower echelons of society.
Expected dowry: very low indeed, most likely well under 50,000 baht.

ben
Fint nok! Smile

Sinsod er som vi ved en gammel tradition som stadig opretholdes i mange forskellige former (og ja; nogen gange bruges til at presse penge ud af "atm"Wink. I dansk kultur er det jo lidt anderledes (men i gamle dage blev der nok givet en flok koer eller noget - specielt hvis rig giftede sig med fattig).

Personligt syntes jeg at det er noget man maa diskutere med kone/familie og finde ud af paa den maade. Sinsod betyder paa ingen maade at at nogen er blevet "koebt".

Skaal!

Davs
Ja det er det enme som vi aldrig bliver enige om
Og som folk kan blive uvenner over Grin.

Men det er da godt vi er kommet længere i danmark,
Og jeg fatter stadig ikke, hvorfor det er pigens traditioner,
man skal følge og ikke mandensGrin
Men det er jo op til enhver at afgøre,
om man vil betale eller ej.

bamsen

ben
Helt enig bamse!

Men gifter jeg med med en universitetsuddannet jomfru fra en stinkende rig familie er jeg da helt klar paa at laegge lidt basseoerer! GrinGrin

Min kammerat der lige blev gift ind i rig familie lagde ca. Baht 800k (guld og penge) men saa gav familien ham et hus (i bangkok) til ca. 15M Baht og ioevrigt de 800k retur....

Skaal!

claus31130
Bamsen skrev bla
....og jeg fatter stadig ikke, hvorfor det er pigens traditioner,
man skal følge og ikke mandenssmiley

Vi tager til et Thailand og gifter os med en pige fra dette skønne land..Hvis vi gifter os her i thailand må vi følge de skikke der er her.....
De fleste gange er det manden der er taget til thailand på ferie og mødt en pige som man falder for i thailand.....ikke i dk som har andre normer

De thaier der kommer til dk...som singler altså......er for de flestes vedkommende nok blevet lokket herop med gyldne løfter om en mand eller nogle osse for at ligge på ryggen.....det er nok et fåtal som kommer som almindelige turister.......ovenstående er et personligt gæt

...Hvis man ikke mener at man bør prøve at følge et andet lands skik og brug bør man blive hjemme...og det mener jeg gælder begge veje,både danske mænd og thailandske piger ......

nå så bliver jeg nok sablet nedGrinGrinGrinGrinGrinGrin

Claus Grin

http://www.cs-web.in.th/
forstår ikke at folk kan blive uvenner over emnet.. det har været diskuteret mange gange her før, og vi bliver aldrig enige.
Personligt var jeg arbejdsløs, havde ingen penge, og hendes mor var ligeglad med sinsot bare hun vidste vi elskede hinanden. Heldigt for mig Grin

latour82
Hej Claus

Ingen stablen ned fra min side.
Vi blev gift i Dk og er derved blevet gift efter Danske traditioner.

Som før nævnt, ikke gift i Thailand.

Da familien er en god økonomi, så har jeg heller ikke snuppet en forsørger fra familienWink
Hun var ikke helt jomfru, men det var jeg jo heller ikke, man kan jo ikke få altPfft

Niels

Spring til debat: