Se indlæg|
Freelance arbejde på kærestevisa?
|
|
| joedrescher |
Lagt på d. 23/08-2008 13:30
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
Hej Min thai kæreste kommer snart herop for et 2 måneders besøg Hun er freelance designer, make-up artist og bodypainter i modebranchen. Ved en tilfældighed er der en i min bekendtskabskreds, der har brug for en make-up artist til sit modelbureau Er der nogen måde, hvorpå hun lovligt kan arbejde for modelbureauet mens hun er her? Hun er tilknyttet en agentur i Bangkok - kan hun fx hyres via denne agentur som underleverandør? Vh J |
|
|
|
| Anders And |
Lagt på d. 23/08-2008 13:38
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Hvis hun er heroppe på et TURISTvisum, så kan hun selvsagt ikke. Men derfor kan man jo godt være kreativ mht. lønudbetaling.![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 23/08-2008 15:08
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Et dårligt råd at give syntes jeg, ihvertfald uden at forklare konsekvenserne vis det bliver opdaget (går ud fra du opfordrer til sort arbejde) Udvisning af landet, samt indrejse forbud i et vist antal år |
|
|
|
| joedrescher |
Lagt på d. 23/08-2008 17:20
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 10 |
jeg kender godt konsekvenserne ved ulovligt arbejde, derfor spurgte jeg til det med underleverandør aftalen |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 23/08-2008 17:51
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Det er ikke tilladt at arbejde når du rejser ind på et turist visum. Det gælder forøvrigt i stort set samtlige lande. Skulle der være en virksomhed der ønsker at ansætte hende eller kommer hun som repræsentant for en underleverandør skal hun hele papirmøllen igennem.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 23/08-2008 18:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Det er muligt at få pigens assistance via det thailandske firma til udførelse af et bestemt stykke konsulent arbejde, men ikke helt let. Det thailandske firma og pigen skal sammen ansøge om forretningsvisum og der skal være invitationsbrev fra det danske firma. Pigen skal så være i Thailand, når visum ansøges og rejse ude derfra. Pigen vil da ikke få løn direkte af det danske firma, da hun arbejder som udsendt for det thailandske. Det vil ofte være sådan at det thailandske firma da sender en regning til det danske firma for det arbejde, der er udført. Det thailandske firma må så udbetale løn til pigen i Thailand. Ved ikke hvordan ambassaden vil reagerer, når de ser pigen allerede har turist visum. Ved heller ikke hvordan de vil reagerer på en ansøgning om forretningsvisum. Vil de acceptere begrundelsen for at pigen skal hjælpen den danske virksomhed og dermed udstede visum? Redigeret af lols d. 23/08-2008 18:25 |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 11/09-2008 20:45
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Hvad gører fx."au-pair" pigerne? Mig bekendte, kommer de ikke til DK på turistvisa ej eller bliver udsendte som "konsulanter" af et Thai firma, men får et ansættelsesbrev fra en dansk arbejdsgiver (familie). Var det ikke noget om nogle "jorbærplukker" fra Thailand eller var det kun til Sverige at de var blevet "importeret"? FX. Jeg mener at såfremt at jeg som arbejdsgiver ikke kan få kvalificeret "danske ansøger" henviste af AF, kan jeg hente nogle fra udlandet (Thailand). Forudsat at ansøgning går også igennem US og at opholdet ville være tidsbegrænset. Ønsker du at undgå de fastsatte regler ved familie sammenføring, tror jeg ikke at det ville være en god ide. Redigeret af Lung Yao d. 11/09-2008 20:49 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 11/09-2008 22:39
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
En godkendt au-pair kontrakt giver tilladelse til...Ja..au-pair. Dette betragtes ikke som arbejde, hvorfor en arbejdstilladelse heller ikke gives. Disse piger har en normal opholdstilladelse, givet for et bestemt tidsrum. Det er det samme som et "non-immigrant visa" i Thailand. Dette skal også først opnås før der kan søges om arbejdstilladelse. Har man arbejdstilladelse i Thailand skal man stadig forny sin opholdstilladelse. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.