Se indlæg|
ny virus
|
|
| David |
Lagt på d. 28/08-2008 14:27
|
|
Begynder ![]() Antal indlæg: 22 |
har lige fået denne mail fra arbejdet. Kunderne oplever, et popup vindue, når der surfes på internettet, og det er denne popup, man skal være ekstra opmærksom på. Hvis I får nedenstående popup når der surfes på internettet er det vigtigt at I får meldt ud til alle jeres kollegaer, at de under ingen omstændigheder må trykke "OK" eller "Cancel" ! (kan ikke komme med over men der står) your computer is running slower then normal, maby it is infected with viruses, adware or spyware. ms antivirus will perform a quick and completely scan of your system for malicious software. download ms antivirus for FREE now! Du må under ingen omstændigheder trykke "OK" eller "Cancel" til ovenstående vindue ! Klik på på rødt X oppe i højre hjørne af vinduet. Det der sker, hvis der trykkes på OK eller Cancel er, at bruger får "XPert Antivirus Enterprise", "MS Antivirus 2008/09" eller lignende program installeret. Programmet viser efterfølgende, at bruger er inficeret, det er en falsk advarsel. Konsekvensen er at computeren er i risiko, da der ”åbnes en bagdør” for at uvedkommende kan hente og læse data fra pc’en. Med venlig hilsen IT-Gruppen Danmark A/S Serviceafdelingen |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 28/08-2008 15:27
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Her er lidt info om hvordan den fjernes.... http://www.hardwa...tid=452649 Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| ubon lynge |
Lagt på d. 28/08-2008 15:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 858 |
Mange tak for den oplysning, og jo jeg kan bekrafte at det er rigtigt da jeg lige i dag har fået min gamle computer tilbage, efter at der var kommet virus i den, nu kan jeg ikke selv lave sådan noget men jeg kan da se at nu køre den igen.![]() ![]() Jeg har fået en sikkerheds pakke fra yousee hvor jeg får internet fra, og den siger de nok skal fange det der komme
Ubon.
![]() |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 28/08-2008 17:10
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
ubon lynge skrev: Jeg har fået en sikkerheds pakke fra yousee hvor jeg får internet fra, og den siger de nok skal fange det der komme ![]() håber da at deres sikkerhedspakke er bedre end for 1 år siden, for da havde vi osse abnoment på deres såkaldte sikkerheds pakke løsning, det eneste det kunne bruges til var groft sagt " få en ny ip-adresse" alt andet var sgu noget lort, så ubon lynge jeg håber at du er bedre stillet end os..
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.