Se indlæg|
Hvad tjener en thai
|
|
| mercedes190 |
Lagt på d. 31/08-2008 12:18
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 5 |
Hvad er den omtrentling indkomst for en bachelor uddannet kontorassistent i Bangkok ? Et sted her på siden (husker ikke hvor) skrev en herre at 3 øl koster 700 kr for en alm. thai arbejer (forholdsvis) |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 31/08-2008 13:24
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
hvis vi snakker om seriøs arbejde med ordnede forhold såsom overenskomst > pension > sundhedsforsikring o.s.v. så må man jo læse lidt i overenskomsten. hvis vi taler om sort arbejde såsom rengøring så har jeg hørt om helt ned til 35 d.kr i timen. reg.thai masage: hvidt arbejde meget ringe ![]() sort arbejde meget godt ( har jeg hørt) op til flere 100 tusinde om året bachelor uddannet kontorassistent i Bangkok : det har jeg ingen kendskab til
Redigeret af quickmouse d. 31/08-2008 13:28 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 31/08-2008 13:34
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
mercedes190 skrev: Hvad er den omtrentling indkomst for en bachelor uddannet kontorassistent i Bangkok ? Et sted her på siden (husker ikke hvor) skrev en herre at 3 øl koster 700 kr for en alm. thai arbejer (forholdsvis) Nu er jeg ikke helt opdateret mht lønninger i Thailand, men jeg mener at en entry level position for en bachelor uddannet er omkring 20.000 bath +- et par stykker. Men det afhænger selvfølgelig også af hvilke forbindelser man har, og hvilket universitet man er uddannet ved
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 31/08-2008 14:33
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Mine erfaringer er at startlønnen som universitets uddannet kontor assistent i Bangkok er 12-17.000 baht. Dette kan så være med pensionsordning og ekstra sygeforsikring, udover den lovpligtige "social security" dækning. (fra et middel universitet) Efter veloverstået prøvetid, 4 mdr, er det meget normalt at lønnen hæves med måske 10 %. For alm. arbejde er mindste lønnen omkring 190 baht per dag i Bangkok og noget mindre udenfor. Den er så heldgivis skattefri. Den løn gives mange steder. Det kan man sammenligne med, at en øl koster 22-38 baht i supermarked afhængig af mærke. Altså omkring 8 billige øl, små 4 pakker cigaretter, 7-8 måltider mad ved gadekøkken eller 1-2 trøjer på markedet, for en udbetalt dagsløn. |
|
|
|
| mercedes190 |
Lagt på d. 31/08-2008 17:13
|
mercedes190 skrev: Hvad er den omtrentling indkomst for en bachelor uddannet kontorassistent i Bangkok ? Et sted her på siden (husker ikke hvor) skrev en herre at 3 øl koster 700 kr for en alm. thai arbejer (forholdsvis) det var deromkring jeg regnede med, dvs under kr. 3.000 pr md. det er for at jeg vil have en ide om hvad det koster min gf at komme på ferie i DK |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 31/08-2008 18:08
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
quickmouse skrev: hvis vi snakker om seriøs arbejde med ordnede forhold såsom overenskomst > pension > sundhedsforsikring o.s.v. så må man jo læse lidt i overenskomsten. hvis vi taler om sort arbejde såsom rengøring så har jeg hørt om helt ned til 35 d.kr i timen. reg.thai masage: hvidt arbejde meget ringe ![]() sort arbejde meget godt ( har jeg hørt) op til flere 100 tusinde om året bachelor uddannet kontorassistent i Bangkok : det har jeg ingen kendskab til ![]() se venligst bort fra mit svar, jeg forstod det sådan at hvad tjener en thai i dk, da det var postet under thai i danmark
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| Saendaeng |
Lagt på d. 01/09-2008 00:03
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1277 |
Mindstelønnen uden for Bangkok eller i Isaan ligger på 162 Bath om dagen . Michael B Kristensen
|
|
|
|
| ZxY |
Lagt på d. 01/09-2008 00:26
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 98 |
mercedes190 skrev: det var deromkring jeg regnede med, dvs under kr. 3.000 pr md. det er for at jeg vil have en ide om hvad det koster min gf at komme på ferie i DK Det er vel bare at spørge hende om hvor meget hun tjener ![]() |
|
|
|
| Big-Viking |
Lagt på d. 01/09-2008 08:20
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 815 |
Min kone havde bachelor degree og arbejdede i et kontor i Udon da jeg mødte hende, hun tjente 6500 om måneden. Hvad lønnen er i BKK aner jeg ikke, men er jo nok en smule højere. |
|
|
|
| Anders And |
Lagt på d. 01/09-2008 09:58
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
ZXY, så kender du vist ikke en thai, hvis du forventer et ærlig svar på det spørgsmål ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 01/09-2008 15:12
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Jeg tror nu nok at mindstelønnen er hævet noget, den ligger omkring de 200 baht. Lønningerne i Thailand er ligeså forskellige som i DK. En lærerløn starter på ca. 8000 baht og stiger efterhånden til en ganske pæn løn. Jeg aflønner en daglejer med 250 baht pr. dag + frokost for en 8 timers dag.Det er i Bo Rai - for markarbejde. Og jeg kan forstå at det er mere end de får normalt hos andre i området. Men udddannelsen betyder også meget samt ancienitet. Kender danskere, der i Bangkok tjener over 100000 baht/måned. |
|
|
|
| mercedes190 |
Lagt på d. 01/09-2008 16:36
|
zyx, det vil jeg gøre, men som Eddie siger såååå..... |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/09-2008 16:50
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
En bachelor uddannelse er ikke en master of science: Kandidatgrad. En bachelor har ikke nødvendigvis gået på et universitet. Bachelor uddannet kontorassistent i Bkk? Afhængig af anciennitet sikkert under 10.000 baht. Hvis hun er din kæreste fortæller hun dig selvfølgelig det konkrete beløb. Og hvis ikke ..... well så er det vist ikke ligefrem en keeper ![]() |
|
|
|
| Rayong Info |
Lagt på d. 01/09-2008 17:27
|
![]() Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 97 |
Labor Cost 2008 minimum daglig lon og andre lonninger komplet liste lavet af Thailand Board of Investment http://www.boi.go..._costs.asp MVH |
|
|
|
| rinpoche |
Lagt på d. 01/09-2008 17:47
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 5069 |
Rigtigt god link Rayong. Takker for det. Jeg vil printe overarbejdstarifferne ud til min virksomhed og spørge om det kan være rigtigt at overarbejde i Thailand er bedre honoreret end i Danmark ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

om året