Se indlæg|
Regnskabsrod hos Tyrkiet Eksperten
|
|
|
Lagt på d. 12/09-2008 16:45
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Rejseselskabet Tyrkiet Eksperten har afleveret et årsregnskab med et overordentlig rod i bogholderiet, så revisoren har været nødt til at tage forbehold for alle tallene. Det kritiseres i skarpe vendinger af revisions- og regnskabsekspert Kim Klarskov Jeppesen fra Copenhagen Business School (CBS). Erhvervs- og Selskabsstyrelsen går nu ind i sagen. - Revisor har gjort sin del af arbejdet. Han har konstateret, der er rod i regnskabet, og han kan derfor ikke gennemføre revisionen. Det er alvorligt for ledelsen, fordi den ikke har noget grundlag for at vide, om virksomheden tjener penge eller taber penge, siger lektor Kim Klarskov Jeppesen til Ritzau. Selskabets regnskab er blevet indleveret for sent til Erhvervs- og Selskabstyrelsen, der nu vil se nærmere på regnskabet, hvor der er taget forbehold for et bogholderi, der ikke har været ajourført siden efteråret 2007. - Vi er opmærksomme på sagen, og vi er ved at kigge nærmere på det, siger chefkonsulent Jan Christian Nilsen Erhvervs- og Selskabstyrelsen. http://ekstrablad...055364.ece bamsen |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 12/09-2008 20:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
skal ikke undre mig om at de ikke inden længe drejer nøglen om, det er jo set så mange gange før, og dagen efter starter op på en frisk igen, i en ny selskabsform. quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/09-2008 21:01
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Davs Ja så stakkels dem som har købt en billet i god tro. De kommer så ikke afsted,og får ikke en krone retur,med mindre de har købt rejse med hotel. bamsen |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 13/09-2008 00:59
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 723 |
jer han har nok svært ved at finde ud af, hvor han skal postere alle de penge han har ført ud af landet til Tyrkiet. Jeg tror det sker igen. Han tømmer selskabet for værdier, investere dem i sit hjemland lukker i Danmark med mange ulykkelige mennesker til følge og starter igen op i et nyt navn. Det er ufatteligt han har fået lov til at gøre dette så mange gange, men han må vel tænke. Danskerne vil snydes. Han ejer en masse hoteller i Tyrkiet, samt en lille flyflåde, og meget andet, så han kommer ikke til at mangle noget, |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 13/09-2008 08:11
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Tror sgu ikke han ejer nogle fly - de leaser/lejer sig ind på kapacitet - ejer han først flyene kan der gøres udlæg i disse....hvad værre er - forstår ikke alle de mennesker der gider at "sponsorere" ham.....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 13/09-2008 09:28
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Troede ham der stod bag Tyrkiet Eksperten var en hende. Nærmere bestemt Lone Yalcinkaya. Men måske tager jeg fejl, bare en idé jeg havde. Men lidt svært at se hvem der står bag på CVR når firmaet er registreret som anpartsselskab. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 13/09-2008 09:31
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Har prøvet TE een gang til Tyrkiet, og gør det aldrig, aldrig mere! "Kamikaze-flyvning" med Onur Air (- en gammel MD 80) og kabinepersonale der sprang over safety-instruktion og ikke kunne et ord engelsk. Ugen i Alanya var en lærerig oplevelse i Tyrkisk prangermentalitet: Tæppehandlere, juvelerer, biludlejere, ja selv lægen man kunne konsultere i tilfælde af sygdom, var "tilknyttet" (eller i lommen på TE) - på en eller anden måde. Det er en mærkværdig forretning, og ja, alle penge ryger med garanti til Tyrkiet (bagmænd, mafia, hvad ved jeg..?) Gid de blev forbudt at drive forretning i DK.. JH Redigeret af JackH d. 13/09-2008 09:35 |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 13/09-2008 10:45
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Webmaster skrev: Troede ham der stod bag Tyrkiet Eksperten var en hende. Nærmere bestemt Lone Yalcinkaya. Men måske tager jeg fejl, bare en idé jeg havde. Men lidt svært at se hvem der står bag på CVR når firmaet er registreret som anpartsselskab. Når en person begynder at blive for "varm", sätter man vel bare en ny ind. Ingolf |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 13/09-2008 12:09
|
|
Det er rigtigt at det er en kvinde. Det er datteren, for han og konen har brugt deres kvote, (Sultan rejser og andre) og jo jeg ved fra pålidelige kilde i tyrkiet, at han har investeret i fly og meget andet med penge overført fra Danmark, sDettå det er jo nok dem der mangler i regnskabet. Dette er et gammelt tricks, som jeg ved der er praktisret de andre gange også. |
|
|
|
| JackH |
Lagt på d. 13/09-2008 14:09
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 436 |
Lone Y. er ikke familie såvidt jeg ved, og hun er også ude af billedet efter hun forsøgte at blive politiker. Ikke godt for omdømmet med TE i CV' et! Sønnen - Deniz Jensen - har i flere år været salgsdirektør og har en del at sige i TE. Faderen sidder vel i Tyrkiet og trækker i trådene, og tæller penge..! JH Redigeret af JackH d. 13/09-2008 14:12 |
|
|
|
| Deniz Jensen |
Lagt på d. 29/10-2008 07:28
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Kære Alle Jeg må indrømme, at der indlæggene i denne tråd har fået mig til at trække lidt på smilebåndet. Det lader til der er nogle vilde rygter i omløb - men som det som oftest er med rygter, er der ingen der konfronterer dem, rygterne omhandler. Har du spørgsmål til Scanway/Tyrkiet Ekspertens forhold, eller vil du have noget uddybet, er I velkomne til at skrvie dem her i forummet, eller rette dem til min e-mail: . Så kan vi muligvis få aflivet nogle af de rygter som er anført ovenfor. Med venlig hilsen Deniz Jensen Scanway/Tyrkiet Eksperten |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 29/10-2008 09:39
|
|
Det kan godt være dj at du nu prøver at bortforklare nogle ting, hvilket du selvfølgelig også skal gøre som ansat i firmaet, hvilket jeg sætter virkelig pris på, men det kan ikke bortforklares, at der har været nogle lig i lasten med hensyn til navnene bag Tyrkiet eksperten, så det er vel naturligt, at vi som rejsende bliver lidt mistroiske, når man læser der er uoverensstemmelser i regnskaberne. Jeg vil ikke nærmere komme ind på, hvad jeg ved om tidligere tider, men jeg kan ikke føle mig fri for, at føle mig lidt skuffet over, at du nu beskylder andre med en viden om noget andet, som fulde af løgn. Lad det nu være, for jeg og forhåbentligt også mange andre, håber det vil gå jer godt, så ingen vil komme i klemme på længere sigt, for det er jo sket før![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 29/10-2008 10:00
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Manse, De "påstande" du kommer frem med er det noget som du kan bevise ? (ikke noget med at du skal frem med dem her) . Eller er igen det med : << Jeg tror...., Jeg har hørt...., Jeg har læst...osv.). >> Det kunne tænkes at "ham" der fortalte dig om en kedelig episode med en rejse med TE, i sin "arrigskab over at føle sig snydt/dårligt behandlet" er kommet til at "pynte lidt malurt" på sin beretning. Hvis ikke synes jeg at du skal holde dig til FACTS ! (noget som fx. kunne holde i byretten). Jeg holder på ingen måde med TE eller deres medarbejders og arbejdsmetoder, men for guds skyld og vores : HOLD jer til den ægte sandhed(hvis den findes). Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Deniz Jensen |
Lagt på d. 29/10-2008 10:04
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 2 |
Jeg føler ikke vi har noget at bortforklare og jeg kan ikke se hvad vores vinding vil blive på dette. Det er alt for kompliceret ikke at holde sig til sandheden - men jeg vil medgive, at der kan dog være forskellige udlægninger af denne. Men jeg bliver overrasket over, at der kan udvikle sig så mange konspirationsteorier om vores forretning. Muligvis vi selv er skyld i dette, men vi har snart været på banen i 12 år og jeg mener snart ikke, at der kan være flere lig i lasten. Da jeg om nogen kender de faktiske forhold i virksomheden, byder min stolthed mig at reagere når noget ikke er rigtigt, og give muligheden for at få rettet evt. misforståelser. Derfor hart jeg skrevet dette indlæg i forummet, da jeg blev gjort opmærksom på dette. Jeg er ked af hvis dette tages ilde op, men jeg håber nogen vil benytte denne mulighed. |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 29/10-2008 10:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
JH, I dit svar #7, beklager du dig over Onur Air Kamikaze flyvning = mig bekendt ejer TE ikke O A, men har chartrede dem til at fragte nogle passagere til Tyrkiet for dem. << Tæppehandlere, juvelerer, biludlejere, ja selv lægen man kunne konsultere i tilfælde af sygdom, var "tilknyttet" (eller i lommen på TE) - på en eller anden måde.>> Nu, ved jeg ikke hvor gammel du er, men "os" fra den gamle garde som kan huske da vi kunne til Mallorca for 195 kr med hotel og 1/4 pension, kan også huske at alle guide som for at supplere deres usle løn, slæbte os til bestemte foretninger, ikke fordi at man fik den bedste vare eller service der, men fordi DE selv fik retur kommission), de havde også læger tilknyttet deres bureau. TE bliver ikke hermed fritaget for beskyldninger som er bevidst af Rejseankenævnet,(og følgende dom), men jeg synes at vi skal holde os "nøgternt" til facts som KUN har med TE direkte at gøre. JEG personligt ville aldrig benytte mig af deres service (eller mangel på sådan). Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 29/10-2008 10:21
|
|
Kære Deniz Du har gjort det godt, og hvis jeg stadig havde mit firma, var der ingen tvivl om, at du vil stå øverst på ønskelisten, og det er helt ærligt ment, men som sagt før, vil fortiden ikke bringe noget positivt op, om folkene bag tyrkiets eksperten, men det lader ikke tilbage, at I har gjort det godt, hvilket jeg for alle håber vil fortsætte. Du skal ikke undskylde, for du har ikke gjort noget forkert. Du har bare gjort det eneste rigtige, at kæmpe for hvad du tror på. Så lad os dog for pokker glemme fortiden og se fremad, med det håb, at dårlig omtale ikke skal medvirke til et pludselig stop for jer også. Når det nu er sagt skal du vide, at jeg også kender fortiden hvorfor jeg er lidt skeptisk, og det kan du ikke ikke om så du bruger flere timer, bortforklare. I har gjort mange danskere glade, og mit håb er, at det fortsætter. Kan i alle derinde i firmaet have en god dag, og glem ikke min gamle undervisnings afslutning....positivitet breder sig som ringe i vandet, men desværre gør negativitet det samme, pøj pøj ![]() |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 29/10-2008 10:38
|
|
Kære Lung Yao Du har ret i en ting. Jeg behøver ikke at bevise noget, men jeg tror nok, at jeg er en af de få, eller måske mange, der kender forhistorien. Jeg har boet i Tyrkiet i mange mange år, og jeg siger nu, at jeg vil ikke fortælle i et offentligt forum, om historien bag firmaet Tyrkiet eksperten, når dette nu er sagt, ja så har de da gjort det ganske godt som Deniz siger med 12 år på bagen, og det var vi ikke mange der troede på, da firmaet med disse navne startede igen, så lad os give dem det positiv, at de trods alt indtil nu, mange klager undtaget, har gjort det godt. |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 29/10-2008 12:12
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
hej manse..er det virkelig din "undervisnings afslutning" positivitet breder sig som ringe i vandet???? Er det noget du selv prøver at leve op til eller har jeg misforstået noget..? Hvem har du undervist ? Bare for at være sikker på at jeg ikke er blevet undervist af dig... ![]() |
|
|
|
| manse |
Lagt på d. 29/10-2008 12:21
|
|
Hej Mugge Jeg siger dig tak for de venlige tanker. Du har da belyst din oplevelse af Manse. Du er da positiv, og det røre mit hjerte, specielt når nu finder min person interessant- Tak for det ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.