Se indlæg|
hvad er det helt præsis?
|
|
| mugge |
Lagt på d. 05/04-2005 01:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Hejsa alle sammen derude bag skærmene.. Mange venner,arbejdskollegaer,bekendte osv har tit spurgt mig ( og sikkert også jer ) hvad der gør når man falder for en thai istedet for en dansk. Mange som ikke kender til miljøet ,kommer med den gamle historie om at man íkke kan finde en dansk pige osv. osv. Men jeg føler helt klart at det handler om noget andet og langt dybere end bare sådan. Kulturen? måske.Eksotiske..nej næppe.Jeg tror,og det er min mening at pigerne giver mere til dig end danske piger, og omvendt.Fks. Thaier brokker sig een gang til dig hvis du har dummet dig men tilgengæld også højlydt..danskere kan gå med samme problem i uger og tænke over det.Thaiernes tankegang er vel også "nå okay" i mange tilfælde ( mai pen rai ) hvor danskere igen og igen skal træde og analysere problemet..Jeg føler en enorm varme hos en thai. hvor en dansk godt kan gå i lang tid og være lidt kold uden rigtig at vide hvorfor. Jeg er ikke ude på at kritisere danskere, jeg er blot træt træt træt af alle disse små borgerlige fordomme man hører eller fornemmer i samfundet..( vi Danskere er åhh så perfekte og dejlige!!!)Jeg har den opfattelse at mange vil faktisk gerne møde en thai. ( mange fra min arbejdsplads har spurgt mig) Jeg føler at en thai forstår dig bedre end en dansk selvom hun måske fra starten ikke kan dansk...meen hun forstår dig. Det kan godt være at det er mig der er helt forkert på den.Men danske piger giver mig ikke samme "kick".Jeg kan ikke klare disse tunge hvide tøser med åreforkalkninger på benene...det bedste mine venner er sgu da at oppe i dynen til en dejlig thaissss.Jo vi er heldige vi har fundet de rigtige.. Men jeg vil da gerne høre en lille debat om hvorfor vi drager 6000 km sydpå for at finde en pige. |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 05/04-2005 12:58
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Der er utroligt mange faktorer tror jeg. Ud over at være vandvittigt sød og charmerende og committed til mig og parforholdet er en af de ting der er positivt mest anderledes ved min kæreste sammenlignet med danske kvinder hendes "umiddelbarhed" - eller sagt med et måske mærkeligt ord "ufiltreret". Med det mener jeg at have lettere til grin og gråd, ikke holde meninger tilbage, sige tingene lige ud (og så tage problemerne der fra), at gøre som man har lyst til og ikke hvad man tror andre ville gøre osv. Lidt svært at forklare, men fundamentet for denne forskel kunne vel være en anden opvækst / kultur / religion / familie/kønsrolle-struktur osv. Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.