Se indlæg|
Dansker mangler blod på hospital i Chonburi
|
|
| lols |
Lagt på d. 23/09-2008 13:25
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Dansker har brug for blod af type A, RH negativ. Her information fra ambassaden i Bangkok idag. "Danish national needs blood RH negative A Today the Royal Danish Embassy has been informed by Chonburi Hospital that a Danish national needs blood RH negative A as the hospital does not have more of this blood in stock. If you can donate this type of blood, you are kindly requested as soon as possible to contact: Chonburi Hospital Blood Donation Division/Blood Bank Chaloem Ratchasombat Buidling, 3rd Floor Tel. No. 038 931 100 - or ask for assistance of the public relations official at the main building. Thank you very much in advance. Royal Danish Embassy Bangkok, 23 September 2008 ______________________________________________________ LISBETH BERMING / KONSULARMEDARBEJDER DIRECT +66 (0) 2 343 1115 DANISH EMBASSY, BANGKOK SATHORN SOI 1, (10 SOI ATTAKARN PRASIT) / 10120 BANGKOK PHONE +66 (0) 2343 1100 / WWW.AMBBANGKOK.UM... |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 23/09-2008 15:25
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Husk at man skal veje over 45 kilo for at give blod, under tsunamien ville Ning gerne give blod, men der blev sagt NEJ, daj hun kun vejer 42 kilo...........
Redigeret af Suk Rak Ning d. 23/09-2008 15:28 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 23/09-2008 17:51
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
har godt nok ikke en pind forstand på blod donering, men det må da være muligt at skaffe blod fra andre hospitaler, med mindre det da er en meget sjælden blodtype.
quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 23/09-2008 18:05
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hvis der var mulig at få blod fra et andre hospitaler så tro jeg ikke man var nød til at information at man mangle blod at en bestemt type. Jeg vil i morgen kontakt Danish Embassy og hore om hvordan jeg hjælpe med at give blod. Redigeret af thaikurt1 d. 23/09-2008 18:06 |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 23/09-2008 18:22
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
thaikurt 1 skrev: Hvis der var mulig at få blod fra et andre hospitaler så tro jeg ikke man var nød til at information at man mangle blod at en bestemt type. Jeg vil i morgen kontakt Danish Embassy og hore om hvordan jeg hjælpe med at give blod. ja, du har ret, jeg har imidlertid fundet ud af at kun 6,6 % af den danske befolkning har denne blodtype. http://home19.ine...dtyper.htm så den må være relativ sjælden. Redigeret af quickmouse d. 23/09-2008 18:29 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 23/09-2008 18:31
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Flot Kurt. Fuldstænding enig. Kan sige der er stor forskel på hvilke blodtyper der er typisk hos forskellige nationaliter. Derfor er der visse blodtyper, som næsten ikke findes hos thaierne og derfor heller ikke i deres blodbanker. Blodtyper som er alm. hos danskere, som f.eks. denne her. Redigeret af lols d. 23/09-2008 18:32 |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 23/09-2008 21:19
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Derfor er der visse blodtyper, som næsten ikke findes hos thaierne og derfor heller ikke i deres blodbanker. Blodtyper som er alm. hos danskere, som f.eks. denne her. Ikke korrekt. Blodtypen A Rhesus negativ er også "sjældendt" i DK. Mest almindelige blodtyper er A Rhesus positiv og 0 Rhesus positiv. Redigeret af Lung Yao d. 23/09-2008 21:20 Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 23/09-2008 23:26
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Husk også, at hvis du er over 60 år, så vil de ikke tappe dig selv om de mangler blod. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.