Se indlæg
 Udskriv debat
Søger arbejde og bopæl i Thailand
UngGut
Hej

Jeg selv(24 år) og en kammerat(23 år) søger nye udfordringer. Vi har tænkt på at tage turen til Thailand, hvis de rette rammer for arbejde og bopæl er til det.

BOLIG
Vi vil selvfølgelig gerne bo ved stranden, lige som så mange andre danskere drømmer om. Dette er dog ikke noget decideret krav - Det skal enten være en delelejlighed, hvor vi kan have hver vores værelse, eller 2 seperate lejligheder i nærheden af hinanden.

ARBEJDE
Ingen af os har en uddannelse som sådan. Jeg har en studenterhue fra Viborg Amtsgymnasium og min kammerat har gået på Viborg Handelsskole.
Så det skal umiddelbart være noget arbejde der ikke kræver en uddannelse. Vi har begge erfaringer fra produktionsarbejde af forskellige arter.
Vi er desuden begge ganske habile til sprog og snakker foruden dansk også engelsk og spansk. Sidstnævnte er dog ikke så vigtigt i denne sammenhæng.

Hjælp
Grunden til at vi skriver her er at der måske er en eller nogen som tilfældigvist har nogle forbindelser og dermed kan hjælpe os på vej. Nu sidder der så nok nogen og tænker at vi selv skulle lette en hvis legemsdel og så ellers selv finde noget - Det har vi også gjort og stødte så på denne side, hvor vi så håber på at tilfældighedernes spil falder ud til vores fordel denne gang.

Vi kan stortset rykke teltpælene op fra dag til dag...

Så hvis der er nogen med nogle forbindelser, så må i endelig ikke tøve med at kontakte os.

Eller hvis man "bare" har nogle gode links til nogle gode hjemmesider, så er det selvfølgelig også helt kanon.

Berg
Umiddelbart vil jeg sige det ser svært ud for jer.

For at arbejde i Thailand skal du have arbejdstilladelse se mere her for hvad der kræves:
http://www.thaivi...ermit.html

Er rimelig stramme regler for hvad udlændinge må tage af arbejde, findes en liste over de forskellige arbejds grupper det er tilladt at tage arbejde i, men kan ikke lige huske på stående fod hvad web adressen er, måske en anden kan hjælpe jer med det, ellers vil jeg kigge lidt mere på det imorgen Smile

Men uden nogen form for uddannelse, eller erhvervs erfaring fra andet end produktions arbejde vil jeg sige mulighederne er minimale, da jeg er ret sikker på produktions arbejde ligger i den gruppe hvor man ikke kan tage arbejde.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

huratho
Hej i 2
I kommer med et seriøst spørgsmål og straks får i en kølle i hovedet. Det er desværre en kedelig udvikling som DTW er ved at indtage.
Prøv at skrive til Jannik måske han kan hjælpe jer, eller give jer nogle adresser.
Da jeg kom herud for 14 år siden, fandt jeg min kone og sammen startede vi selvstændig op. Sådan kunne i måske også gøre det, men, men pas på når i finder en pige, specielt sydpå, der er desværre mange piger som mener at pengepungen er den vigtigste del på en ikke-thaier. Bare klø på så skal der nok vise sig noget og vær ikke så negativ som ham Berg, det kan i ikke bruge til noget.
Hvis i har spørgsmål er i velkommen til at skrive til mig, .
Held og lykke.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

Berg
huratho skrev:
Hej i 2
I kommer med et seriøst spørgsmål og straks får i en kølle i hovedet. Det er desværre en kedelig udvikling som DTW er ved at indtage.

En kølle i hovedet? prøv nu at læse det jeg skriver igen, ud fra hvad de kommer med oplysninger er jeg jo bare realistisk. Udover det, giver jeg dem link til work permit regler, og tilbyder at hjælpe med at finde den liste over de arbejds grupper det er lovligt at tage arbejde i some udlænding.

Kan ikke se hvad som helst det har at gøre med at give dem "en kølle i hovedet" eller nedgøre dem på andre måder.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

huratho
Hej
Det var ikke meningen at det skulle være et indlæg, men en PBer. Jeg ved ikke hvordan jeg sletter det.
Hvis jeg havde vidst at det blev et indlæg ville jeg skrive anderledes. Jeg ville ikke have skrevet om Berg, han ridser jo bare nogle regler op for jer,( Undskyld Berg ) men i kan stadig ikke bruge det til noget.
Hilsen Hugo

Berg
Tror kun det er admin(s) der kan slette indlæg, lige nu har jeg enda svært ved at finde en funktion så man kan editere sine indlæg, det har der da været før?

Nå det var vist lige et par sidespring væk fra trådens emne så lad os lige komme tilbage til emnet Smile

Payanak
Nu du skriver at i er gode til sprog, så foreslår jeg at i søger arbejde som engelsk undervisere. Kig på [url]www.ajarn.com[/url] og start med at sende ansøgninger afsted.
I har langt den største chance for at finde arbejde i Bangkok.

Når i så er etableret hernede med arbejde, så kan i begynde at tænke i andre baner mht. til at blive selvstændige eller andet.

Ang. bolig så bør i nok holde jer til noget simpelt. Evt. leje en lille etværelses til deling. Det bliver i trætte af, men det er kun som en start indtil i har fået styr på tingene. Sandsynligheden er stor for at i flytter flere gange de første par år.

Held og lykke!

huratho
Hej
Fuldstændig rigtigt Chanok, men ikke nok med det, hvis de finder et arbejde i en skole er det som regel skolen som sørger for arbejds-tilladelsen.
Hilsen Hugo

Webmaster
huratho skrev:
Hej
Det var ikke meningen at det skulle være et indlæg, men en PBer. Jeg ved ikke hvordan jeg sletter det.
Hvis jeg havde vidst at det blev et indlæg ville jeg skrive anderledes. Jeg ville ikke have skrevet om Berg, han ridser jo bare nogle regler op for jer,( Undskyld Berg ) men i kan stadig ikke bruge det til noget.
Hilsen Hugo

Ja, jeg har så svært ved at se hvilken berettelse udmeldingen har uanset om den er postet i forumet eller sendt som en PB. Jeg synes det er under alt kritik at nye medlemmer herinde skal have sådan en velkomst, og så er jeg sådan set ligeglad med om man poster den offentlig eller sender den i det skjulte.

Så Huratho, den kedelig udvikling på DTW er du selv i høj grad med til at skabe og holde ved lige ved at byde nye medlemmer velkommen med sådanne udmeldinger.

Ja, jeg forstår faktisk slet ikke du gider bruge din dyrebare tid på sådan en omgang kedelig mismask som man finder herinde.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Big-Viking
Hej Unggut.
Tror det bliver svært for jer, unden at lyde for negativ.
Vil sige at det ikke bare er sådan at lande i BKK og så gå ud for at finde/søge arbejde. Der er en frygtlig masse regler ang. det som udlænding at få arbejdstilladelse. Men der er jo altid en del charity work og teacher. Men igen tror ikke på at det er det I er ude efter..Ja bo ved stranden er jo ikke det værste sted at bo, men som jeg skrev i en anden tråd, så håber jeg at I har lidt på kistebunden, for det koster hurtigt at bo i Thailand.

UngGut
I skal allesammen have mange tak for svarene - Det lyder altså til at være noget sværere end vi først lige havde forestillet os...

Men vi har også andre lande i kikkerten og lige nu forsøger vi at få noget i New Zealand til at falde på plads. Vi må se hvad det hele ender med...

Tak fra Simon og Markus

Spring til debat: