Se indlæg|
Endelig en Thai der sætter ord på!
|
|
| jesperfrb |
Lagt på d. 19/10-2008 00:55
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 2357 |
Som over skriften sige, endelig en Thai det tør sætte ord på hvad Thaier gør galt! http://www.bangko...news14.php Klippet fra Bangkokpost! IGNORANCE IS BLISSFULLY STUPID Voranai Vanijaka My fellow citizens and residents, I have found the answer. The perfect political solution for the Kingdom of Thailand. Are you excited? Of course you are. Ladies and gentlemen, the solution is anarchy! Now before you have a fit, hear me out. Forensic experts have found explosives in the tear-gas canisters used against the PAD protesters on Oct 7. The response from the government and the police was: "Really? We didn't know! We got them from China a long time ago!" That's right. They did not know. The tear-gas was bought such a long time ago. The warning labels were fading. Some of them may have even passed their expiration dates. They just didn't know, so who could blame them? Should we fault someone for not knowing what they have done? No, we're Thai, we are nice and forgiving. We say mai pen rai, everything is sabai, sabai. After all, ignorance always makes a fine excuse for the wrongs of this world. Which brings us to the anarchy solution. If the upholder of the law, the protector of the people, the shepherd of the flock, can shrug his shoulders and say: "Oops. I didn't know," then, dear readers, it should be a free-for-all on the streets of Thailand. Police pull you over for running a red light? Just shrug and say: "Oops, I didn't know. The traffic law was written such a long time ago." Police arrest you for robbing a bank? Just shrug and say, "Really? It's against the law? I didn't know." The court charges you with corruption? Just shrug and say, "I'm going to Beijing, but I'll be back." You don't have to agree with the actions of the PAD supporters. You may even hate the PAD. But one thing all civilised people should agree upon is that blowing people up, the very people you are sworn to protect and serve, and then saying: "Oops, my bad ..." is in rather poor taste. It's downright rude, in fact. And we Thais are supposed to be nice and well-mannered people. Is this what we want for our society? If the upholders of the law can be so careless, callous, irresponsible and unaccountable, then what does that mean for the rest of society? Why should any of us respect and obey the law if those who make and enforce the law have so little regard for it? Will those accountable be punished? Well, the prime minister has appointed a committee to investigate the matter. I bet O.J. Simpson wishes he could have appointed the prosecutor in his latest case also. But alas, he didn't have the luxury, so he rots in jail. Three days ago I received a forwarded email from a special someone. The email listed 20 jokes about Thailand and its current political crisis. Admittedly, while some of the jokes were simply inaccurate and in bad taste, others were quite accurate and clever. These jokes are being forwarded to people all around the world, so that everyone can have a good laugh at Thailand's complicated political crisis. At first I was fuming. How dare they! After all, anger is a natural reaction to insults. We may smack our child on the side of their head for misbehaving, but if a stranger raises a hand to our child, is there any among us who would wai and say thank you? No, we would smack the impertinent stranger on the side of their head. I love Thailand so much, that's why I criticise her so passionately. But like everyone of any race, creed or colour, I frown when others raise a voice against what is mine. However, that doesn't mean they aren't sometimes accurate in their chastisement of us. If it's constructive criticism, thank you. If it's taking the piss, but is clever and accurate, good on you. If it's downright crude and juvenile - well, I'm resigned to the fact that dogs bark, that's just what they do. So it's neither here nor there. But the forwarded jokes gave me a thought. We Thais are so obsessed with image and saving face. To the extent that sometimes we not only lie to others, but we also lie to ourselves. It's hard work when you have so many skeletons in your cupboard, and are trying to pretend that everything is wonderful, telling others that the stench exuding from the cupboard is simply an illusion, that it's all roses and strawberries in the Kingdom. But is it? If others belittle us for being child-like, is it not because even our own leaders (whether on the PAD side or the government side) refuse to take responsibility and be held accountable for the blood and tears in the streets? If others condemn us for being crooked and corrupt, is it not because we corrupt so well that even the exploited and poor majority love and support the most corrupt among us? If others chide us for being backward and incompetent, is it not our nepotism, factionalism, incompetence and selfishness that keep us a Third World backwater while other countries race past us? "Yes, let's see how far we can push till the police go berserk, never mind the consequences." "What? Explosives in tear gas canisters? Oops ..." "You're a cop? I refuse to treat your wounds!" "You're a PAD? You're a fascist traitor!" The worst of it is, everyone champions their pet hates in the name of His Majesty the King. Well, shame on everyone for taking the King's name in vain. The world laughs at us because of what we do to ourselves, to our brothers and sisters - not just with the current political crisis, but each and every day in our lives. Then we get mad and we censure. We blur this. We ban that. We close our eyes and cover our ears, we rouse a nationalistic furore if any one dares point a finger at us - for the sake of image and saving face. So if it's too hard for us Thais to treat each other with honesty, sincerity and integrity, to work selflessly together for the betterment of our country - if it's too difficult for us to do the right and honourable thing by each other, then why don't we do it for the sake of keeping up a beautiful "Amazing Thailand" image and saving face, since we are so obsessed with such things. Doing the right thing for the wrong reasons is better than lying to ourselves and everyone else. Dear readers, ignorance may be bliss, but wilful ignorance is just blissfully stupid. Call me a traitor, but I love my country too well to not criticise her so passionately. So, puppet masters on both sides, PAD and government, our people are suffering and dying and the world is watching - please stop the nonsense. IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!! Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 19/10-2008 06:15
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Et frisk pust! |
|
|
|
| roald |
Lagt på d. 19/10-2008 18:22
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 873 |
Google oversat Mine medborgere og beboere, jeg har fundet svaret. Den perfekte løsning for Kongeriget Thailand. Er du spændt? Naturligvis du er. Mine damer og herrer, løsningen er anarki! Nu, før du har en passer, høre mig ud. Kriminaltekniske eksperter har fundet sprængstoffer i tåre-gas beholdere anvendes mod PAD protesterende på 7 oktober. Reaktionen fra regeringen og politiet var: "Virkelig? Vi vidste ikke! Vi fik dem fra Kina for længe siden!" Det er rigtigt. "Ved ikke". Bruddet-gas blev købt så lang tid siden. De advarsler blev fading. Nogle af dem har endda bestået deres udløbsdatoer. De vidste bare ikke, at, så der kunne bebrejde dem? Skal vi skyld nogen for ikke at vide, hvad de har gjort? Nej, vi er thai, vi er pæn og fejltolerante. Vi siger mai pen rai, alt er sabai, sabai. Når alt kommer til alt, uvidenhed altid gør en fin undskyldning for de uret i denne verden. Hvilket bringer os til anarki løsning. Hvis vogter af den lovgivning, de beskytter de mennesker, hyrdens af flokken, kan trække hans skuldre og sige: "Ups. Jeg vidste ikke," så, kære læsere, det bør være en fri-for-alle på gaden i Thailand. Politiet trækker du over for kørsel med et rødt lys? Bare trække og sige: "Ups, jeg ikke kender. Trafikken loven blev skrevet så lang tid siden." Politi til at arrestere dig for stjæle fra en bank? Bare trække og sige: "Virkelig? Det er imod loven? Jeg ikke vidste." Den ret debiterer dig med korruption? Bare trække og sige, "jeg går til Beijing, men jeg vil være tilbage." Du behøver ikke være enig med de aktioner af PAD tilhængere. Du kan endda hader PAD. Men en ting alle civiliserede mennesker bør blive enige om er, at blæse folk op, netop de mennesker, du har svoret at beskytte og tjene, og så sige: "Ups, min dårlige ..." er i temmelig dårlig smag. Det er direkte uhøflig, faktisk. Og vi Thaïs som formodes at være en pæn og høflig mennesker. Er det hvad vi ønsker for vores samfund? Hvis de kræfter bag den lov, kan være så skødesløs, hensynsløse, uansvarlige og uansvarlige, så hvad betyder det for resten af samfundet? Hvorfor skal nogen af os respektere og overholde loven, hvis dem, der laver og håndhæver loven har så lidt respekt for det? Vil disse ansvarlig blive straffet? Nå, men statsministeren har nedsat et udvalg til at undersøge sagen. Jeg vil vædde EUT Simpson ønsker kunne han have udnævnt anklager i hans seneste sag også. Men desværre, at han ikke har den luksus, så han rådner i fængsel. Tre dage siden modtog jeg en e-mail sendt fra en eneste ene. Den e-mail opført 20 vittigheder om Thailand og dets nuværende politiske krise. Indrømmet, mens nogle af de vittigheder var ganske enkelt upræcis og i dårlig smag, andre var meget præcise og kloge. Disse vittigheder er ved at blive sendt til mennesker over hele verden, så alle kan få en god griner på Thailands kompliceret politisk krise. Ved første jeg var rygende. Hvor vover de! Når alt kommer til alt, vrede er en naturlig reaktion på fornærmelser. Vi kan lugter vores barn på siden af hovedet for at opføre sig dårligt, men hvis en fremmed rejser en hånd til vores barn, er der nogen blandt os, der ville Wai og sige tak? Nej, vi ville lugter det uforskammet fremmed på siden af hovedet. Jeg elsker Thailand så meget, det er derfor, jeg kritiserer hende så lidenskabeligt. Men ligesom alle af enhver race, tro eller farve, jeg skule når andre rejser en stemme imod, hvad der er mit. Men det betyder ikke, at de ikke er sommetider nøjagtige i deres chastisement af os. Hvis det er konstruktiv kritik, tak. Hvis det tager pis, men er smart og præcis, godt på dig. Hvis det er ligefrem rå og juvenil - Tja, jeg er trådt tilbage til den kendsgerning, at hunde bark, det er netop hvad de gør. Så det er hverken her eller der. Men fremsendes vittigheder gav mig en tanke. Vi Thaïs er så besat med billede og redde ansigt. I det omfang, at nogle gange er vi ikke kun ligge til andre, men vi har også lyve for os selv. Det er hårdt arbejde, når du har så mange skeletter i dit skab, og forsøger at foregive, at alt er vidunderligt, at fortælle andre om, at den stank exuding fra skab er simpelthen en illusion, at det er alle roser og jordbær i kongeriget. Men er det? Hvis andre forklejne os for at være barn-lignende, er det ikke fordi, selv vores egne ledere (uanset om de PAD side eller regeringens side) nægter at tage ansvar og blive holdt ansvarlige for blod og tårer i gaderne? Hvis andre fordømmer os for at være skæve og korrupt, er det ikke fordi vi korrupte så godt, at selv de udnyttes og fattige flertal kærlighed og støtte de mest korrupte blandt os? Hvis andre chide os for at være tilbageskuende og inkompetente, er det ikke vores nepotisme, splittelsen, inkompetence og egoisme, der holder os i en tredje verden dødvande, mens andre lande race seneste os? "Ja, lad os se, hvor langt vi kan skubbe indtil politiet gå berserk, endsige konsekvenser." "Hvad? Sprængstof i tåregasgranater? Ups ..." "Du er en strisser? Jeg nægter at behandle dine sår!" "Du er en PAD? Du er en fascist forrdder!" Det værste er, at alle mestre deres kæledyr hader på vegne af Hans Majestæt Kongen. Tja, en skam for alle for at have taget King's navn til løgn. Verden griner på os på grund af, hvad vi gør for os selv, til vores brødre og søstre - ikke blot med den nuværende politiske krise, men hver eneste dag i vores liv. Så vi får gale, og vi mistillidsvotum. Vi sløre dette. Vi forbyder det. Vi lukker øjnene og dække vores ører, vi ophidse en nationalistisk furore eventuelt en tør punkt en finger på os - af hensyn til image og redde ansigt. Så hvis det er for svært for os Thaïs at behandle hinanden med ærlighed, oprigtighed og integritet, til at arbejde uselvisk sammen til gavn for vores land - hvis det er for vanskeligt for os at gøre det rigtige og ærede ting ved hinanden, så hvorfor Don 't vi gør det af hensyn til at holde op en smuk "Amazing Thailand" image og redde ansigt, da vi er så besat med sådanne ting. Gøre det rigtige af de forkerte årsager er bedre end at lyve for os selv og alle andre. Kære læsere, uvidenhed kan Bliss, men forsætlig uvidenhed er lige blissfully dum. Ring mig en forrdder, men jeg elsker mit land alt for godt til ikke at kritisere hende så lidenskabeligt. Så marionet skibsførere på begge sider, PAD og regeringen, vores mennesker lider og dør og resten af verden holder øje - vær så venlig at stoppe noget vrøvl |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 19/10-2008 18:33
|
|
Det værste er, at alle mestre deres kæledyr hader på vegne af Hans Majestæt Kongen. Tja, en skam for alle for at have taget King's navn til løgn. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 19/10-2008 18:35
|
|
The worst of it is, everyone champions their pet hates in the name of His Majesty the King. Well, shame on everyone for taking the King's name in vain. ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.