Se indlæg
 Udskriv debat
vil havde hjælpe til
thaikurt1
kære venner.

Jeg har et spørgsmål som jeg gerne vil havde hjælpe til det drejere sig og min son på 3 år.

Han går i bornhavn/skole i nu men min kone vil havde at han skal begynder i skole næste år når han er 4 år da min datter fra landet kommer her og skal starte på samme skole da vi synes at her har hun større mulighed for at lære mere end på landet.

Synes i det er en god ide at han starter som 4 år i skole eller skal han vente et år mere paa at komme i skole.

http://nej
Frank
I skole som 3 eller 4 eller 5 årig?

Det har jeg aldrig forstået.

Jeg tror, at det mest er forældrenes ambitioner, der vandes ved tidlig skolegang, fremfor børnenes trivsel.

Sååå øhhhh: Nej.

NB: Startede selv i børnehaveklassen da jeg var 7. Jeg tror nu ikke, at det er defor at jeg har misset en nobelpris. Foreløbig altså.
Smile

Thai madsen
Vil helt klart anbefale jer at i venter et år. Jeg startede selv et år for tidligt, hvilket var en oplevelse som jeg meget gerne havde været foruden. Men omvendt er det jo rigtig svært for andre at råde i sådan en sag, da det jo er jer der kender knægten allerbedst, og må på baggrund af dette vurdere om han er moden nok til at starte som 4årig. Jeg siger bare, er i det mindste i tvivl om han er moden nok, så mener jeg at det er bedre at vente et år ud fra mine egne oplevelser. Og han skal sku nok nå og lære det han skal lære.Cool

Mvh. Madsen Smile

thaikurt1

Tak for din svar.

Nu har jeg ingen ambitioner jeg tro mere det er min kone

Jeg synes det er synd at man begynder at gaar i skole for tidlig da der jo saa stille nogen andre krav

thaikurt1
Tak for dit svar.

Det har du fuldstædig ret i at børn skal være moden for de skal i skole.

Da vi bo i thailand er det nok lidt svære da man her jo ikke her har de samme betingelser som i Dk og hjælpe når ens barn skal i skole.
Redigeret af thaikurt1 d. 19/10-2008 17:47

quickmouse
som udgangspunkt vil jeg jo nok vente til barnet er 6 år, i dk starter man normalt som 6 årig i 0 klasse / børnehaveklasse, og så dårlig er det danske skole system da heller ikke.
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

lilleper
hej kurt og see vores søn er startet i skole som 3.5 år og han elsker det
det er jo mere børnehave end skole og så for han en masse thai venner som han kan lege med i fritiden så jeg synes ikke det er et problem at de starter så tidligt du kan fortælle see at hun kan ringe til GAT og høre mere om skolegang

John
Meget tidlig skole start, syntes jeg er forkert. Men er der tale om forskole/børnehave så kan det være en god ide.
Nu er det jo en skole i Thailand, og som jeg har forstået det så er der meget stor forskel på metoderne til indlæring i Thailand kontra Danmark

Franskmændende starter i skole som 3 årige, og de er ikke klogere end os andre Grin

Måske du kan bruge dette til noget.
http://www.uvm.dk...ents/a.pdf
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
rinpoche
[quote]John skrev:

Franskmændende starter i skole som 3 årige, og de er ikke klogere end os andre Grin

/quote]

Og dog, de har jo eminente sprogegenskaber, ikke mindst på deres første fremmedsprog: engelsk Smile

Og til Kurt, jeg synes personligt det er lidt synd at forsøge at lave børn om til små voksne førend de er klar til det.
Nogle er klar, andre er ikke. Det kommer er an på jeres vurdering.

mvh

Gamba
Jeg har en dreng på snart 4 år og han startede i skole for 6 måneder siden. Jeg var selv lidt skeptisk ved tanken da jeg jo ”tænker” Dansk og mener at børn skal have lov til barndom osv.
Men, Min dreng glædede sig utrolig meget til han skulle starte i skolen og ikke mindst han skulle have skole uniform på. Nu efter 6 måneder er min dreng stadig rigtig glad for skolen og har udviklet sig utroligt meget. Han kan tale Engelsk, Thai og lidt Dansk. Alfabetet har han lært og begynder nu at kunne skrive bogstaver på Thai og Engelsk. Har også hjemme opgaver hver dag.
De har de også masser andre aktiviteter og har stadig masser af tid til at lege. Han tager skolebussen hverdag kl. 0700 og hjemme igen 1700 og har ingen problemer med det. En meget lang dag men vi har ikke presset ham og så længe han vil syndes jeg det er godt. I den alder ønsker de selv at lære og kunne alt hurtigst mulig. Så jeg kan kun anbefale at starte tidligt hvis barnet kan og vil selvfølgelig.
Mvh. Gorm

Http://welcome-in...
Welcome inn Hotel room & Villa rental
[img]Http://www.welcome-inn.com/images1/rent.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.welcome-inn.com
ebeth
Såkaldt Anubahn er nærmest at sidestille med børnehave. Rigtig skole starter (i mit nabolag) først med 6 årige, det kaldes Prathom, dem er der 6 stk af.
Det er rigtigt at der er 'lektier' for meget tidligt, men hvis I har set hvad det er børnene bliver sat til, er det ikke de meget svære sager.
7 til 17 det er en meget lang dag. Bor I langt fra skolen?
vh

Gamba
Du har ret det er en børnehave, men på en rigtig skole. Kajonkietsuka school med kun med 50 % rigtig undervisning i starten. Det er jo små børn og starter meget blødt med opgaver. De lære fra starten der er hjemmeopgaver for hver dag og når de så starter i rigtig skole, kan de allerede læse og skrive Engelsk og Thai. Så er det op til mig hvor godt dansk han lære.
Skolen starter kl. 0800 og vi bor længst væk på Karon Beach. Det er en ”mælk rute” men heldigvis flytter vi snart til Chalong så der kun er 15 min kørsel. Så kan vi selv aflevere ham. Mvh. Gorm

Http://welcome-in...
Welcome inn Hotel room & Villa rental
[img]Http://www.welcome-inn.com/images1/rent.jpg[/img] is not a valid Image.

http://www.welcome-inn.com
thaikurt jeg mener dubor ude i Jomtien. Hvilken skole gå sønnen i nu og hvor vil din kone have ham indmeldt. Det er efter min viden kun den skole inde på hjørnet af Pratmanak/South Pattaya Rd. der har kombineret børnehave/skole. Vor gammel er datteren?

Du og din kone har helt ret i det med mere indlæring. Vi har et barnebarn der lige er fyldt 5, hun begyndte at lære engelsk allerede da hun var tre på den skole, nu er hun oppe i landsbyen her lærer hun ingen ting. Vor niece som er 10, har og har haft stor indlæring på selvsamme skole. De kan jo desværre (indtil nu) kun gå der til de bliver 14 så skal de ud på skolen på Tepphrasit, hvis de vil videre til en universitetesuddannelse.

Det med for tidlig skolegang er jeg ikke sikker på er en uskik. Børn elsker at lære og lege, og indtil de bliver gamle nok så har de jo deres middags/hvilepauser hvor de bliver lagt hen og sove. Det er lange dage, men det er jo også med til at diciplinere børnene til det arbejdsliv der venter dem. Modsat danske skoler hvor det hele er blevet slaphed og eftergivenhed, på nogle præmisser som børn og unge slet ikke kan handle. Se på de utilpassede unge hjemme.

Og det største plus i mine øjne de får nogle skolekammerater som de kan lege med efter skole og i ferier. Ellers tumler de jo rundt under mors skørter og hvad lærer de der, hvis hun ikke selv er skolet i sin tid?

Skeptikeren

Spring til debat: