Se indlæg
 Udskriv debat
europas bedste lufthavne

http://tgt.dk/ins...ece?page=2

Af Tom Nørgaard 27. oktober 2008

Europas bedste lufthavne og flyselskaber er netop blevet kåret. Se hvordan SAS og Københavns Lufthavn klarer sig - og se alle årets vindere her.Af Tom Nørgaard · Send tip
27. oktober 2008
Europas bedste lufthavne

Den bedste service, de korteste køer eller de mest spændende cafeer, restauranter og forretninger at fordrive ventetiden i. Travel Awards uddeler hvert år prisen for Europas bedste lufthavn. Københavns lufthavn er de senere år ofte nævnt blandt de bedste i verden, så forventningerne er høje. Danmarks største lufthavn nåede ikke helt til tops i årets World Travel Awards, men var dog blandt de 10 nominerede.

1. Zürich Airport, Schweiz
Zürich håndterer årligt lidt mere end 20 millioner passagerer og hører til blandt verdens bedste. Akkurat som i 2007 er lufthavnen kåret som den bedste i Europa.

2. Amsterdam, Schiphol, Holland
Schiphol var oprindelig en militær flyvebase men er i dag en af Europas største lufthavne. Den ligger små 20 kilometer udenfor Amsterdam.

3. Barcelona International Airport, Spanien
Cataloniens største lufthavn – og den næststørste i Spanien efter Barajas i Madrid er med på årets liste over Europas førende lufthavne. Den ligger blot ti kilomter udenfor Barcelonas centrum.

4. Københavns lufthavn
Nordens travleste lufthavn har mere end 20 millioner årlige passagerer og ligger i Kastrup, mindre end 10 kilometer fra Københavns centrum. Den regnes blandt Europas bedste lufthavne målt på en lang række parametre.

Falske malerier på Politihistorisk museum - det skal du se i København lige nu!

5. Domodedovo International Airport, Rusland
Moskva har tre store lufthavne. Domodedovo er den førende og også blandt de førende i hele Europa.

6. Hamburg Airport, Tyskland
Tysklands ældste lufthavn, Hamburg-Fuhlsbüttel lufthavnen, kan i størrelse ikke måle sig med den i Frankfurt og München men blev ikke desto mindre nomineret blandt Europas førende lufthavne i 2008.

7. Heathrow Airport, London, England
Heathrow lufthavnen der ligger omkring 25 kilometer udenfor London er en af de travleste lufthavne i Europa. Målt på international passagertrafik er Heathrow Airport faktisk verdens travleste. Og blandt de bedste i 2008.

8. Leonardo da Vinci International Airport, Rom
Leonardo da Vinci eller Fiumicino lufthavnen som den også kaldes er Italiens største lufthavn og mere omkring 36 millioner årlige passagerer er det også en af Europas travleste. Den ligger ca. 35 kilometer udenfor Roms historiske centrum.

Fascistisk forstad og modestrøg – Oplev Roms kendte og mindre kendte steder!

9. Madrid Barajas International Airport, Spanien
Madrid Barajas lufthavn er en populær transitlufthavn for folk der skal til Latinamerika, men i takt med Madrids stigende popularitet er det også blevet en af de travleste lufthavne i Europa. Den kom til at spille en ufrivillig hovedrolle i Spanair flystyrtet i august 2008, men er nomineret blandt Europas førende lufthavne i 2008.

10. München International Airport, Tyskland
Flughafen München Franz Josef Strauß eller slet og ret Flughafen München betjener årligt omkring 35 millioner passagerer og er næst efter lufthavnen i Frankfurt den travleste i Tyskland. Münchens lufthavn er i 2008 nomineret som en af de førende i Europa.

Ølfest og verdenskunst –

11. Paris Charles de Gaulle Airport, Frankrig
Charles de Gaulle International Airport eller Aéroport Paris-Charles de Gaulle, ligger 30 km udenfor Paris og er med 60 millioner årlige passagerer Frankrigs største og en af de førende i Europa. Lufthavnen er opkaldt efter den tidligere franske præsident Charles de Gaulle.

bamsen

Big-Viking
Er da lige et par af de lufthavne der er med på listen om jeg ikke forstår at de skal være der.. Ud over Kastrup er Abu Dhabi den der er bedst i mine øjne som jeg har været i. Værst og kedeligst er den gammel i BKK samt Heathrow London.

Saendaeng
Godt nok er Abu dhabi ikke i Europa , men det er en god lufthavn.

Omend forstår jeg ikke Schiphol er nummer 2 , jeg syntes det er en af de værste at komme igennem.
Samt Heathrow , gammel og langsommelig at komme igennem.
Redigeret af Saendaeng d. 28/10-2008 12:35
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
Big-Viking
Ja ved det. Men så alligevel ville jeg have det med.Wink

Spring til debat: