Se indlæg|
EXODUS eller mareridt
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 13/04-2005 10:36
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hi Folks, I mandags drog vi afsted mod BKK, fra Korat, hvor vi ankom 3 timer senere p.g.a. den "obligatorisk" ophold for refueling af baade den ene og den anden art. Efter en overnatning i BKK, koerte vi kl.7 til den 'flydende marked", turen tog lidt over 1 time.Jeg skal nok berette senere om den , saa tog vi Kantanaburi og saa paa broen over Kwai River, frokost paa en flydende restaurant, hvorfra man kunne nyde synet af broen , saa koerte vi videre til Tiger Templet, hvor vi fik lov til at se/fotografere og roere ved de "store missekatte", Kanon oplevelse. Jeg er pavestolt af min 12 aarig steddatter, som til forskel for moderen, turde tage med og roerte ved tigerne.Kl. 17.30 var det lukketid og vi saette kursen mod Korat igen via Ayathaya, da vi havde et par danske veninder som vil vaere med paa turen.P.g.a. traffiken og tiden korte chauffoeren dem til Rangsit (udkanten af BKK). FED oplevelse, MEN, (der er altid en men) p.g.a. SONKRAN var der selvfoelgelig det stor "rush" ude af BKK. Jeg har aldrig oplevet noget lignende i de 12/13 aar jeg har rejst til Thailand, der skal dog tilfoejes at jeg har ikke koert paa Highway'en i Songkran helligdage. Til alle"jer" som beklager jer over traffikpropperne paa Helsingoer motorvej eller Koegemotorvej, kan I stoppe med at "klynke", selv traffikpropperne paa de tyske motorveje er intet ved siden af , da man skal ogsaa taenke paa temperaturen paa 25-27 C kl.02 om natten. HER VAR DER EN BIL KOE PAA NAESTEN 100KM , og jeg overdriver ikke (dem som har oplevet det, kan bekraefte det). Der var koeretoejer i alle 4 og 6 baner (noedsporene blev "flittigt" benyttet), rutebiler og turistbusser (nogle af dem indrettet naermest som "diskotek" med roternde lys og musik anlaeg), "vandmelon" pickup'er overfyldte med mennesker, nogle endda i 2 etager. Man siger saa meget om de thailandske politifolk, men i gaar/nat kom de paa overarbejde. For at "lette flaskehalsene", ABNEDE de den modsatte vejbane for at lede den nordgaaende traffik udenom. De sydgaaende mod BKK havde saa kun 2 vejbaner til raadighed. Nogle stedder var den sydgaaende vejbane TOTALT lukket (i en kort tid) paa en straekning af 5-7 km. Ved Kang Noo, koerte vi paa modsatte vejbane i over 20km. Ved Kon pai, beordrede jeg simpelthen vores chauffoer til at holde en pause, da minibusen's motor var begyndt at blive varm, og han skulle ogsaa hvile sig,mente jeg, da han havde koert uafbrudt i 7 timer. Benzinstationer havde "gyldne tider" Jeg vil ikke glemme denne tur, lige med det samme og holde mig vaek fra Highway'er i Sonkran, for alle som skal til Ayuthaya-Saraburi-Korat-Kon Khaen-Surin-Sisaket-Maha Sarakam-Udon Thani og Nong Kai koerer denne vej. Turen til Korat vil have taget "normalt" 3-3 1/2 time med den obligatorisk stop (toemme og fylde blaeren), men i gaar tog det 12 timer, vi ankom til vores hotel kl.6.30, godt moerbanket og oem i "rumpetten". Nu skal jeg ude og "lege" med boernene, baade store og smaa,og faa det saedVANDigt "brusebad" Med varme hilsener fra Ib Rene' , KORAT.
Redigeret af falang yao d. 13/04-2005 10:41 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| mr tirak |
Lagt på d. 13/04-2005 15:19
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 345 |
Åhh ja. Jeg er lige landet i KBH, fløj fra BKK i går nat og kan kun bekræftige at trafikken er tæt. HMM. Vi var dog blevet advaret så vi tog tidligt afsted og nåede vores fly. Vi nød festlighederene i BKK inden vi tog afsted, vi besluttede at deltage ved at tage ind til khao san road vi læste godt nok at der måske kunne blive problemer pga terroren i syd og at Khao san kunne være et oplagt mål, men var enige om ikke at lade os påvirke af det og det var en god beslutning. SIKKEN en fest og det var enda en dag for tidligt men hele området var nærmest oversvømmet med underholdning. Taksin ham selv var tilstede på et tidspunkt, vi hade en fantastisk dag med mange smil og Mange liter vand, kun pga arbejde blev jeg desværre nød til at flyve ( hjem ) til Danmark, men vil næste år fejre nytår med min familje i Thailand ![]() |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 14/04-2005 13:39
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Ja, det er en sjov oplevelse, jeg prøvede noget tilsvarende for 3,5 måned siden: Jeg var til falang/thailandsk nytår i nordthailand - det føltes som måske 1 millon mennesker i pickup trucks, vans, busser, ladvogne osv. der valgfartede fra Bangkok-området om aftenen 30/12 nordpå. En tur som normalt tar 6 timer (6 sporede motorveje og 4-sporede landeveje det meste af vejen) tog 14 timer :-) Vi kørte selv i en Isuzu DMax med 3 thai'er (en gravid) og 1 falang (mig) inden dørs og 5-6 thaier på ladet (sammen med bagagen). Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 14/04-2005 15:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
http://www.farmch... Prøv at besøge denne det er ca. 30 km syd for Korat. |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 14/04-2005 19:33
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
Hej Ole, Det lyder meget spaendende, jeg proever at se om vi kan naa det. Tak for linket. M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.