Se indlæg
 Udskriv debat
Tror at det ender i et militærkup
Den eneste løsning, som jeg ser på Thailands fastlåste politiske situation er et militærkup. Ellers vil det udvikle sig til borgerkrig, i de thailandske gader, imellem to fløje, som er allerede er begyndt at slå hinanden ihjel.

Så den eneste løsning, som jeg ser på problemet, er et militærkup.
Som jeg forventer, vil ske i midten af januar 2009, vi har en begravelse, en konge fødselsdag og et ASEAN møde på kalenderen, som først skal ordnes, derefter er det kun et spørgsmål om tid.
En anden mulighed, er dog allerede lige omkring nytår, hvor Bangkok, er en smule affolket.
Man må desværre forvente at det bliver et af de blodige militærkup, især hvis PAD, ikke forlader parlamentet frivilligt, noget tyder dog heldigvis på at PAD er indstillet på at forhandle igennem General Prem Tinsulanonda.

maik
Thailand har oplevet utallige militærkup, og det har ALDRIG været løsningen. Tværtimod. Hvis Thailand nogensinde skal blive et demokratisk land, bliver det først efter en lang og sej kamp, hvor militæret holder sig fra magten. Danmark var heller aldrig blevet et demokrati, hvis militæret hele tiden havde grebet magten.

For at der kan ske en udvikling i den rigtige retning, vil et folkevalgt styrer altid været bedre end et militært styrer – også selvom det folkevalgte er korrupt.

http://www.maikjensen.dk
Thjaa
ja militer skal bare holle sig vaek det som sker lige nu er jo demokrati hvor den ene grupe kemper for ders radt og den anden kemper imod ders radt

jeg tikner bare paa all de maander i 1985 hvor danmark var blokket da vi kempet for at faa vores 35 arbejter timer varedag

tink vis det danske militer gik ind og stoppet os denne gang
Livet er forkort til store problemmer

Spring til debat: