Se indlæg
 Udskriv debat
konen skal lave ny thai-pas
roald
Konens pas udløber snart, i forbindelse med at vi skal til TH havde jeg tænkt at hun kunne få lavet et nyt i bangkok.
I hendes nuværende pas står hendes for og efternavn, men da vi blev gift fik hun også mit efternavn.
SPØRSMÅLET ER: hvordan ser paskontoret på det? Skal vi have noget dokumentation med fra DK at hun har skiftet navn ?

Jep i skal have bevis på nyt navn og det skal legaliseres, og stemples ind i hendes nuværende pas, af den thailandske ambassade, inden i rejser til thailand, kontakt ambassade i morgen for info. ellers skal du købe billet i konens gamle navn, ellers har du et stort problem i lufthavnen.

Lung Yao
Roald,

-HVAD mener du præcist med at da I blev gift fik hun DIT efternavn? .
-SKAL hun have ændret sit efternavn til dit, i forbindelse af udstedelsen af et nyt pas i BKK?

Min kone fik også MIT efternavn i 1965, og det står både på hendes varig opholdstilladelse, og på hendes Sygesikkringsbevis. MEN i hendes Thai pas står der stadigt og har altid stået HENDES Thai efternavn.

BKK,
JA, han SKAL købe billetten i hendes "pigenavn", for som han selv siger, dette står skrevet i hendes pas.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

mattidk
du kan også overveje at lave pas hos Thai ambassade i DK, koster ret dyrt men muligvis nemere med papir arbejde..

Lung Yao skrev:
Roald,

-HVAD mener du præcist med at da I blev gift fik hun DIT efternavn? .
-SKAL hun have ændret sit efternavn til dit, i forbindelse af udstedelsen af et nyt pas i BKK?

Min kone fik også MIT efternavn i 1965, og det står både på hendes varig opholdstilladelse, og på hendes Sygesikkringsbevis. MEN i hendes Thai pas står der stadigt og har altid stået HENDES Thai efternavn.

BKK,
JA, han SKAL købe billetten i hendes "pigenavn", for som han selv siger, dette står skrevet i hendes pas.

davs
Ja det var godt nok længe i har været gift
lung yao i 43 år
Det vidste jeg ikke så i holder jeg godt.
bamsen

jpo
naar man kober billet til thailand er det et krav at passet er gyldigt 6 maaneder frem, ellers kan du faa et problem,
og ja dit efternavn skal ogsaa staa i konens pas, hvis ikke kan det ogsaa give problemer.
saadanne er det bare, op paa ambassaden, eller er du for sent ude.
Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
claus31130
.....Det hele kommer vel an på hvor i verden hun har skiftet navn hvordan tingene skal gøres ?gør det ikke......
Kunne da forstille mig at sålænge en thai ikke har været på amphur og fået skiftet navn og lavet nyt thai ID kort , kan hun vel ikke lave et pas der lyder på et andet navn...Thai ID kortet viser jo netop hvem hun er og HVAD hun hedder ?
At hun så hedder noget andet på sine danske papirer er vel en anden sag....selvfølgelig bør man jo hedde det samme i begge landes papirer...
Kender da flere thaipiger der i passet har deres thainavn og så hedder noget andet på deres opholds tilladelse...altså efternavnet er ændret til mandens navn....
men jeg er selvfølgelig ikke så meget inde i det her,så mit indlæg er mere ment som et spørgsmål,så vi måske kan få det uddybet lidt mere

ClausGrin

http://www.cs-web.in.th/
dk_bob
Min kone har heller ikke fået sit danske efternavn ført ind i sit thai pas endnu. Det er, som min kone har fået det forklaret på ambassaden, noget som kræver at man møder op på det lokale ampur i Thailand, og altså ikke noget som ambassaden kan ordne. Desværre en noget besværlig proces.

På den anden side har vi i forbindelse med rejser ikke oplevet nogen problemer med at det er hendes gamle efternavn som står i hendes pas, idet vi altid har bestilt flybilletterne med hendes thailandske efternavn.

Thjaa
jeg vil lige sige at min kone har ogsaa hins gammel navn i hins pass kun hins thai ID kort blev lavet om saa mit efternavn kom paa det

og hun skifte navn i thailand med de sage at det var ligemeget med hins pass jeg hved saa ik om det bliver lavet om neste gang det skal fornyes
Livet er forkort til store problemmer

xxxx
Det er yderst ligetil at gå på amphur og registrere ægteskabet, så får hun et nyt ID kort og næste gang passet skal fornyes bliver det med det nye navn.
Dog er det lovpligtig at ændre det inden..
Sjovt nok, man må ikke have 2 forskellige identitets papirer. alting er også så bøvlet Angry Grin

jpo... det gælder vist kun for ikke Thailandske stats borgere.. hun er jo teoretisk på vej hjem..

jpo
forviringen er stor, kan kun sige da vi blev gift i danmark,
fik konen mit efternavn, og det staar ogsaa i passet,
det var den forste gange eller anden gang passet skulle fornyes, saa det kunne lyde som om der er mange meninger om dette, men alt lige bliver man gift i danmark faar konen ens efternavn, hun kan saa beholde et andet efternavn som mellem navn.

Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

pdrhan
Ja - min kone har beholdt sit oprindelige efternavn som mellemnavn - hun har - hun har Thaipas og ID med sit oprindelige navn og danks ID med mit efternavn - når vi flyver er hendes thai navn på billetten iflg hendes thaipas - vi har aldrig haft problemer....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

Lung Yao
JPO,

Din beretning er Ufuldendt !

- HVOR fik din kone ændret efternavnet i sit pas ?
- HVAD skulle I have af dokumentation ?
- HVOR lang tid tog det ?

Som en anden har skrevet er det en "meget besværlig" proces", ikke noget med bare at gå i den lokal 7/11 og få det ændret, vel Wink

M.h.t. << men alt lige bliver man gift i danmark faar konen ens efternavn, hun kan saa beholde et andet efternavn som mellem navn >>
Det må være længe siden du blev gift i DK . I dag (på rådhuset) bliver bruden spurgte om hun VILLE HAVE mandens navn (modsat før) og JA hun kan godt få sit pigenavn indførte som Mellemnavn, hun skal bare ansøge om det .(Det samme gælder for børnene : moderens pigenavn som mellemnavn og faderens som efternavn).
Redigeret af Lung Yao d. 07/11-2008 12:39
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Lung Yao
pdrhan skrev:
Ja - min kone har beholdt sit oprindelige efternavn som mellemnavn - hun har - hun har Thaipas og ID med sit oprindelige navn og danks ID med mit efternavn - når vi flyver er hendes thai navn på billetten iflg hendes thaipas - vi har aldrig haft problemer....

Og netop "fordelen" med at have pigenavnet som mellemnavn er at pas politiet i CPH kan nemt se at det er den samme person, selv om passet har en Thai efternavn og fx. varig opholdtilladelsen har et Dansk efternavn.

Lung Yao
JA, Bamse hun er "Modig og "sej" for at have holdt mig ud i så mange år . Wink Grin Grin Grin

<< Min kone fik også MIT efternavn i 1965, >> I mit iver for at besvare spørgsmålet kom jeg til at "vælte" 9 tallet , og nu for at undgå at LOC kommer efter mig med "riven" ville jeg så lade være med at fortælle hvor gammel hun var, hvis vi var blevet gift i 1965 . Shock Shock Shock Grin Grin Grin Grin Grin
Redigeret af Lung Yao d. 07/11-2008 12:54

jpo
vi blev gift paa rodhuset i kobenhavn, i 1993, der fik min kone mit efternavn, og passet blev fornyet paa thailandske ambassade i norgesmindevej hellerup og de skulle se vielsattesten, er det saa forstaaet-ha-ha
vi har aldrig haft problemer, og andre der har navnet paa en anden maade har heller ikke problemer, forviret angaaende regler angaaende dette ja meget. eller va.

roald
bkk skrev:
Jep i skal have bevis på nyt navn og det skal legaliseres, og stemples ind i hendes nuværende pas, af den thailandske ambassade, inden i rejser til thailand, kontakt ambassade i morgen for info. ellers skal du købe billet i konens gamle navn, ellers har du et stort problem i lufthavnen.

På opfordring af BKK ringede jeg i dag til thaiambassaden i hellerup, hun sagde man skulle bruge sin vielsesattest, den skulle oversættes til engelsk og thai, så skulle den legaliseres af udenrigsministeriet og thai-ambassaden, dette papir skal man så bruge til at lave ny id.kort og pas i TH.
Vi er nok for sent ude da vi rejser om 2 uger, så vi for et nyt pas med hendes pigenavn. Selvfølgelig er flybiletten samme navn som passet

roald
Så har vi været i TH og er tilbage, fik lavet nyt pas på paskontoret i bangkok, virkede utrolig hurtig og enkel, medbragte billede og 1000 baht, tog ca. 10 min. og så kunne hun komme og hente passet om 3 dage eller hun kunne få det sendt ud.

Spring til debat: