Se indlæg|
Derfor hader vi at flyve
|
|
|
Lagt på d. 18/11-2008 12:04
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
http://tgt.dk/ins...nt&=i2 En thai vil gøre alt for ikke at gå på wc Kulturelle forskelle spiller tilsyneladende en stor rolle, når det gælder flypassagerernes syn på det at flyve, fortæller Synovate. Og kulturel baggrund kan også være medvirkende årsag til, hvorfor så mange folk fra Thailand finder ideen om at sædebytte tiltrækkende. Talsmanden for Synovates kontor i Thailand, Steven Britton giver følgende forklaring: ”En af de ting, du lærer i Thailand – og som indprentes under hele din opvækst – er, at du ikke bør træde ind over andre folk. Thaifolk vil gøre alt, hvad de overhovedet kan for at undgå det. Når man tænker på, hvor tætpakket man sidder på økonomiklasse, er det nemt at forestille sig, at en person fra Thailand, der har fået vinduespladsen, hellere ville forsøge at holde sig i timevis end at prøve at skrå ind over medpassagerne på vej til toilettet.” Der er ligeledes stor forskel på, hvordan folk fra forskellige lande og kulturer har det med at dele den begrænsede plads i flyet med de andre medpassagerer. For eksempel skal der ifølge Synovates undersøgelse mindre til at krænke intimsfæren hos en person fra Hong Kong end hos respondenter fra andre lande. bamsen |
|
|
|
| swedmark |
Lagt på d. 18/11-2008 13:41
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Interessant!! Det forklarer måske nedenstående oplevelse.. På en tur på vej hjem fra Bankok fik jeg vinduespladsen, og på min højre hånd satte der sig en nydeligt thai dame. Gentleman som man nu er, så tilbød jeg hende selvfølgelig viduespladsen. Hun afslog pænt, og forklarede at så kunne hun ikke komme på toilettet. Svaret undrede mig, men nu ved jeg jo så at det var fordi hun ikke vill skræve ind over mig. At hun så ikke havde noget imod at sidde sovende med sit hoved liggende på min skulder på halvdelen af turen, samt holde i hånd da vi skulle lande, betød åbenbart ikke noget for hendes kulturelle baggrund. ![]() Mvh swedmark |
|
|
|
| Vagn B |
Lagt på d. 18/11-2008 19:50
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 54 |
swedmark skrev: At hun så ikke havde noget imod at sidde sovende med sit hoved liggende på min skulder på halvdelen af turen, samt holde i hånd da vi skulle lande, betød åbenbart ikke noget for hendes kulturelle baggrund. ![]() Man bliver helt misundelig over at høre om en så sød og dejlig næroplevelse. ![]() |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 18/11-2008 21:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
Vagn B skrev: swedmark skrev: At hun så ikke havde noget imod at sidde sovende med sit hoved liggende på min skulder på halvdelen af turen, samt holde i hånd da vi skulle lande, betød åbenbart ikke noget for hendes kulturelle baggrund. ![]() Man bliver helt misundelig over at høre om en så sød og dejlig næroplevelse. ![]() Swedmark glemte lige at nævne at han er nu gift med hende
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 19/11-2008 06:41
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| swedmark |
Lagt på d. 19/11-2008 08:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 169 |
Lung Yao skrev: At hun så ikke havde noget imod at sidde sovende med sit hoved liggende på min skulder på halvdelen af turen, samt holde i hånd da vi skulle lande, betød åbenbart ikke noget for hendes kulturelle baggrund. Swedmark glemte lige at nævne at han er nu gift med hende ![]() Hahahaha, den var nu rigtig go, Lung Yao Sandheden er nu imidlertid at hun var på vej hjem til sin mand i Norge.Til vagn B kan jeg lige nævne; at sidde lige ret op og ned helt stille for ikke at vække hende, var ikke så misundelsesværdigt ![]() Mvh swedmark |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.