Se indlæg
 Udskriv debat
thai arragement århus
basse50
udemærket arragement med mange gode indlæg og optræden, men men dåsøl, samt sodavand hentet på den anden side af grænsen, solgt med priser så man skulle tro man sad ved åen i århus, øl 25kr, sodavand 15kr. Håber overskudet går til et godt formålPfft

quickmouse
basse50 skrev:
udemærket arragement med mange gode indlæg og optræden, men men dåsøl, samt sodavand hentet på den anden side af grænsen, solgt med priser så man skulle tro man sad ved åen i århus, øl 25kr, sodavand 15kr. Håber overskudet går til et godt formålPfft

ja, det er det satans ved de århusianske thai fester, dyre øl & vand samt vin, jeg har pointeret det flere gange sælg lidt billiger, ex. øl 15,- vand 10,- = flere gæster, sandsynligvis størrer omsætning, men det trænger ikke ind Grin

men what ever god fest, og satans at mit kamera var lånt ud til en anden anledning. så derfor ingen billeder fra mig Frown
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Gad vide hvor overskuddet går hen? Jeg har et godt gæt!

Er det normal med Thaifest i Århus med salg af øl og vand fra grænsebutikkerne?

Det er vist ikke helt efter bogen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Davs quickbandit

Ja det er almindelig god købmandskab
køb billigt sælg billigt,Ja der ville nok komme lidt flere
folk vil nok drikke lidt mere.

Hvad overskud går til,mit gæt..

der er vel lejet et lokale.strøm og lignende
det koster også at hente varerne i tyskland
så der skal overskud til at dække de ting.
Men det er nok tilladt at spørge dem som afholder de arrangementer,angående overskud.

hemmelig nemmelig

quickmouse
girobank skrev:
Gad vide hvor overskuddet går hen? Jeg har et godt gæt!

Er det normal med Thaifest i Århus med salg af øl og vand fra grænsebutikkerne?

Det er vist ikke helt efter bogen!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tjahh, hvad overskudet går til, mit gæt vil være ejer kredsen af " restaurant den hvide elefant "

om det er efter bogen at sælge vare hjemtaget via den danske grænse, det kommer jo an på om der er betalt
afgifter, jeg tror det næppe, men man ved jo aldrig.

hvad angår udgifter til leje af lokaler og dj´s samt diverse, så er det ikke lokalerne der ryster budgetet, de er lejet af folkedanserne og de har nogle meget favorable priser. de andre ugifter ved jeg ikke noget om.
quickmouse

basse50
Må give Quickmouse ret i at overskudet er røget i snablen på restaurant den hvide elefant, som jo nok har stået inde for bevilling, med hensyn til salg af alkohol.Ja nemme tjente penge, men som nævnt før, de kunne have lavet flere hvis prisen var sat noget ned, der var jo ingen serveringPfft

Hej Basse og QM.

Jeg kan ikke forstå at I vil deltage i et sådan arrangement, hor der sælges "ulovlige"
flydende øl og vand.

Jeg er 100% sikker på at der ingen spiritusbevilling var til arrangementet.

Det er total uacceptabelt at deltaeg i et sådant arrangement, men som jeg tidligere har nænvt om moral, så er dobbelt moral jo dobbelt så godt.

Hvilken forening stod bag?

For år tilbage blev der afholdt thaifester i Folkedansernes hus med salg af danskmomsede øl og vand. Arrangøren hed dengang Dansk Thai Kulturcenter, som var en helt legal forening med valgt bestyrelse. Men det er nok før jeres tid!

ubon lynge
Jeg syntes hver gang der er en eller anden thai fest, så kommer der klager over øl priserne.
Men her forstår jeg det godt, for det er bestemt ikke lovligt at sælge grænse øl uden afgifter og moms samt når de sælges i dk skal der pant på også, så det kunne være blevet en meget dyr fest for dem som står bag.
Ubon.

Pibe

quickmouse
girobank skrev:
Hej Basse og QM.

Jeg kan ikke forstå at I vil deltage i et sådan arrangement, hor der sælges "ulovlige"
flydende øl og vand.

Jeg er 100% sikker på at der ingen spiritusbevilling var til arrangementet.

Det er total uacceptabelt at deltaeg i et sådant arrangement, men som jeg tidligere har nænvt om moral, så er dobbelt moral jo dobbelt så godt.

Hvilken forening stod bag?

For år tilbage blev der afholdt thaifester i Folkedansernes hus med salg af danskmomsede øl og vand. Arrangøren hed dengang Dansk Thai Kulturcenter, som var en helt legal forening med valgt bestyrelse. Men det er nok før jeres tid!

forening & forening det ved jeg ikke en dyt om, det eneste jeg ved og det er at det var " restaurant den hvide elefant " der havde lejet lokalet, og så må man formode ar de har deres spiritus bevilling i orden, der sælges da alkohol i restauranten, om der skal søges særskilt bevilling det tvivler jeg på, for så er der mange restauranter i byen der har et problem, og mig bekendt så koster sådan en bevilling.

jeg kan huske en thai forening tilbage i 80´erne i århus ( den er nedlagt så vidt jeg er orienterede ) og den gang var jeg tør bag lytte lapperne ( det er også mange år siden at det gammle folkedansens hus blev revet ned, sidst i 90´erne ) så jeg ved ikke hvad for en forening du hentyder til girobank.

og om det er forkasteligt at komme til et sådan arrangement, tjahh det generer ikke mig, jeg bliver da ikke knaldet af skat for at drikke en u momsede øl eller vand.

så fred være med de hellige kameler Wink
quickmouse

Spring til debat: