Se indlæg
 Udskriv debat
Førtidspensionens grundbeløber er urimelige
The Missing Link
Hej det ser ud til jeg er lukket ud af "pensionister i thailand"

Men

Da førtidspensions grundbeløb ifølge Eva Kjer brev til ”jylland 1” er den reelle grundbeløb for førtidspensionen før 2003 kun 5.096 kr/md (samt 2.487 kr/md i invalitetstilskud) og beløbet for førtidspensionen efter 2003 er 15.232 kr/md for enlige (der er et tillæg på 2.284 kr/md til enlige) og 12.948 kr/md for gifte-samlever.

Det vil sige;

1) at førtidspension før 01-01-2003 ikke kan modtagepensions tillæg for enlig i Thailand, Men de der får førtidspension efter 01-01- 2003 og bor i Thailand kan modtage forhøjet tillæg til enlige.

2) Eva Kjær skriver til ”jylland 1”; at Grundbeløbet for ENLIGE førtidspensionister før 01-01-2003 er 5.096 kr/md når de er bosat i Thailand,

3) Men grundbeløbet for ENLIGE fortids pensionister der får pension efter d 01-01-2003 er den 15.232 kr/md

en forskel på 10.136 kr/md for enlige førtidspensionisters grundbeløb.

Jeg tror her der er en bedre sag at klage over størrelsen af førtidspensionens grundbeløb og glemme alt om pensionstillæggene.

Jeg tror også det vil være bedre at klage over at forskels behandling af udbetalt tilskud til enlige førtidspensionister, da førtidspensionister efter 01-01-2003 kan modtage tillæg for enlige i Thailand
Redigeret af The Missing Link d. 04/12-2008 05:37
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

Webmaster
The Missing Link skrev:
Hej det ser ud til jeg er lukket ud af "pensionister i thailand"

Nej, du er ikke lukket ude. Jeg tror bare at du aldrig har været lukket ind.
Men det har jeg ordnet nu, så du kan deltage aktivt i 'Pensionister i Thailand'.
Har også tilladt mig at flytte denne tråd over set i lyset af de seneste dages udvikling.

Beklager jeg lige gik uden om emnet i det oprindelige indlæg.

Webmaster
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
The Missing Link
Jeg kan kun opfordre alle førtidspensionister om at klage til Social/velfærsministeren og folketinget fordi med kun en diskution her på hjemmesiden kommer vi ingen vejne.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Klage til Social/velfærsministeren d 04-12-2008

Klage over størelsesforskellen af grundbeølbet i førtidspensionerne, samt spørgsmål.

Den reelle førtidspensionens Grundbeløb før d 01-01-2003 er 5.096 kr/md og førtidspensionens Grundbeløb efter 01-01-2003 er 15.232 kr/md for enlige og 12.948 kr/md for gifte-samlever.

en forskel på 10.136 kr/md for enlige førtidspensionisters grundbeløb uanset om du bor i eller uden for EU/EØ
Det vil sige;

1) Førtidspension før 01-01-2003 kan ikke modtagepensions tillæg for enlig uden for EU/EØ, Men de der fik førtidspension efter 01-01- 2003 og bor uden for EU/EØ kan modtage fuldt grundbeløb med forhøjet pension til enlige.

2) Grundbeløbet for ENLIGE førtidspensionister før 01-01-2003 er 5.096 kr/md

3) Men grundbeløbet for ENLIGE fortids pensionister der får pension efter d 01-01-2003 er den 15.232 kr/md
----------------------------------------------------------------------------

Jeg skal klage over forskellen på grundbeløbet i førtidspensionen før og efter d 01-01-2003 der er 10.136 kr/md.
jeg skal klage over at førtidspensionen efter 01-01-2003 kan få forhøjet pensionstillæg for enlige uden for EU/EØ og førtidspensionen før 01-01-2003 kan ikke få en krone i tillæg

-------------------------------------------------------------------

spørgsmål til velfære/socialministeren,
hvorfor den store forskel på førtidspensionernes grundbeløb fra før 01-01-2003 og efter 01-01-2003?

Og hvorfor kan førtidspensionist efter 01-01-2003 få forhøjet pension til enlige uden for EU/EØ og en førtidspensionist før 01-01-2003 skal kun have pensionens grundbeløb uden for EU/EØ?

Er det ikke social og økonomisk diskremenerene af førtidspensionister der fik pension tilkendt før 01-01-2003

--

Erik Larsen
Redigeret af The Missing Link d. 04/12-2008 07:05
The Missing Link

fin dig i det eller rejs hjem GrinGrinGrin

karstenf
Med fradrag i skatten (udskydelse) kan man opspare til pensionen. Dette betyder naturligvis at man så skal betale senere. Denne skat er normalt mindre. Det er naturligt at det danske samfund skal bruge disse skatter på et tidspunkt. Dette betyder at man skal betale skat af udbetalingen.
Flytter man til et sted som også har brug for skat til det lokale samfund bliver det først svært.
Der udformes dobbelt beskatningsaftale så man ikke skal betale for høj skat. Det er jo meget godt.

Den anden side af systemet er så:
Opsparet goder som folkepension.
Behandling på sygehus er det noget som man ”spare” op til.

Det store spørgsmål må så være hvad hvis man ikke kun betaler udskudt skat, hvad så med de goder man har som skatte borger.

Et andet er, må man køre forskel på udbetalinger på de opsparet goder?

Jeg mener man skal se en dette som en del af problemet.

Dette er nok også noget som skal indgå i vores argumenter.

Karstenf.

https://www.koonmassage.dk/
Spring til debat: