Se indlæg|
En bustur: Nakhon nowhere til Bangkok...
|
|
| JackD |
Lagt på d. 09/12-2008 12:58
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 150 |
En rejseberetning, en stjålet mobil, en bus-stewardesse der lyver, en kamoy, en chauffør på M-150, kort sagt: Hvorfor h****** tager jeg bussen???!!!! Jeg er tilbage igen, alle fornuftige thai-rejsendes, og fastboendes værste mareridt: Jack D.! Det begyndte ellers fint i formiddags deroppe i Nakhon et eller andet... Nåede lige bussen inden den rullede ud fra busstationen, fik en plads bag chaufføren. Orienterede mig lige bagud, og selvfølgelig, lige bag mig en standard skummelt udseende laset klædt thai-mand. Jeg hader de typer... En ½ time efter afgang knapper chaufføren den første M-150 op, gad vide hvad han blander i den..? Ice, yabaa, sansom...?? Imens knevrer den uniformerede kvindelige kontrollør/stewardesse løs.. Har altid undret mig over hvad f..... de i grunden laver ombord, udover at forstyrre chaufføren med deres konstante ævlen løs! Nå, jeg ruller gardinet for, slapper af, og falder desværre i søvn. Desværre - for da jeg en rum tid senere vågner op, og lige vil tjekke mobilos for etvl. sms, SÅ ER DEN VÆK! Listet ud af overlommen simpelthen. Jeg vender mig pr. refleks om og glor lige ind i et par kulsorte og hånlige øjne. Det er slamberten bagved selvfølgelig, og han ved, at jeg ved, at han lige har gjort dagens fangst = 1 stk. mobil, af den dyre slags, fra det rige, hvide svin foran! (Åh, ku' de da for h..... bare stjæle noget mere fra deres egen overklasse istedet?!) Jeg hidkalder den knevrende uniformerede kvindelige kontrollør/stewardesse og gør med fagter og tegn det klart at min mobil er væk, og at det højst sandsynligt er den "thai scumbag" på sædet bagved der har ordnet den. Der befinder sig nemlig ikke andre passagerer i flere stoles omkreds. Nu kommer så den uovertrufne thai-logik på banen: 1. Da det er en "thai/farang" konflikt, er det selvfølgelig mit problem at jeg overhovedet er/var på bussen! 2. Jeg stod på i Nakhon something... og siden da er ingen stået af, ergo, jeg har slet ikke haft en mobil med! Logik: Hvem vil stjæle en mobil og blive ombord? (Mit forslag: Enhver forpulet langfingret thai...!) 3. Mit forslag: Ved næste stop, politi på, og gennemsøg passagerer, hvis de ikke frivilligt ryster op med en mobil. Forslaget selvfølgelig afvist i smil og latter, og "No, no cannot..." - idiotiske thaier... Jeg er sikker på kontrollør kællingen stiltiende har set til mens han tog mobilen.. Bitch!. Nå, jeg skumler og raser hele den lange vej til Morchit, Bangkok, og da jeg går ud af bussen hvæser jeg til chaufføren: Kamoy! Foran mig går "thai-pjalten" fra sædet bagved, og han smiler hånligt idet han vender sig om. Hva' laver jeg egentlig i dette hul af et land - Land of Scum and Scam
Redigeret af JackD d. 09/12-2008 13:06 |
|
|
|
| John |
Lagt på d. 09/12-2008 14:20
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Velkommen tilbage JackD Håber du fik en rigtig god lur
john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 09/12-2008 14:31
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
JackD. En trist historie og med en trist beskyldning af Thai' pjalten som du saa fint kalder ham.............Idiotiske Thai'er og en kontrollør kælling der var en bitch........... ![]() Hvad du laver i et " HUL " som Thailand kan jeg ikke svare paa, men du kunne jo rejse hjem til Danmark. Har selv fået stjålet 2 mobilos, men det kan altsaa ikke bringe mit pis i kog..............Forresten fik jeg ogsaa en gang min skindjakke stjaalet paa en bar i Århus... Og at kalde chaufføren for kamoy ( Tyv ) var da ikke pænt, når du nu ingen beviser havde mod ham..... ![]() Alt i alt et meget flabet, sjoffelt og fordoemmende indlaeg efter min mening... Men bevares, det er da for galt.......Du må klage ( et eller andet sted ) For ikke saa mange uger siden kom jeg koerende paa min scooter, tabte min mobil ud af lommen uden at opdage det, blev passet op af en sort Toyota, jeg stoppede og et nydeligt THAILANDSK aegtepar ville bare sige at de havde set jeg havde tabt mobilos, de havde samlet den op og gav mig den, ja se det var jo en helt anden historie...
Redigeret af Suk Rak Ning d. 09/12-2008 15:08 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 09/12-2008 15:27
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Jeg hørte en gang en stol mor, der så sin søn i en militærparade, hun sagde, se det er kun min søn der går takt. ![]() God vind der ude frem over. |
|
|
|
| JackD |
Lagt på d. 09/12-2008 15:37
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 150 |
Åh suk, det var da hvad man ku' forvente, ikke? Klogesen... DET SKAL IKKE VÆRE EN POSITIV BERETNING, FORSTÅR DU DET????!!! |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/12-2008 16:00
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
sådan ka det gå ALLE STEDER når man har sine værdier strittende ud af lommen. og hvad har du så lært af det....har har har ønsk dig en ny til jul ![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 09/12-2008 16:13
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Jeg kan huske at sidst i 60 erne fik jeg stjaalet et meget fint og nyt viskelaeder i skolen, laereinden fandt frem til at det var lille sorte Sambo, altsaa den eneste neger paa skolen dengang, men det betyder da ikke at jeg ikke kan lide negere idag, jeg kan da taelle en haandfuld eller to jeg kan lide, sjovt nok er de kvinder....![]() JackD skrev. DET SKAL IKKE VÆRE EN POSITIV BERETNING, FORSTÅR DU DET????!!! Ja det forstaar jeg godt.... ![]() ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 09/12-2008 16:28
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Undertecknat rekommenderar att du flyger nästa gång. Kleptomaniske thaier har oftast inga pengar att flyga, men med den ekonomiska krisen andas i nacken, du naturligtvis aldrig säga aldrig. Vänliga hälsningar Alfons Åberg |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.