Se indlæg
 Udskriv debat
koh samet eller koh chang
chang
hej jeg ville lige høre om der er nogle der har nogle adresser/telefon.nr./hjemmesider til nogle gode og hyggelig hoteler/bongalow til en god pris og helst ved vandet!!!! men ikke noget krav.
vi har ikke været på nogle af de øer før men ved ikke rigtig hvad for en af dem vi skal tag, vi skal have svigerforældrene med.
de har noget famile der bor i Rayong så det ser ud til at det ville være mest paktis at tag koh samet.
det var måske godt med en et famile bongalow eller et hus man kan leje men jeg syntes ikke jeg kan finde noget.

hvis der er nogle der har nogle forslag så sig endelig til Wink

mvh chang

rinpoche
Hej Chang,

Jeg har boet på noget der hedder Ben Bungalows og White Sand Beach Bungalow på Koh Chang og husker tydeligt at White Sand bungalows har et par store hvide familiebungalows helt ud til vandet. 10 meter fra havstokken.

http://www.thaila...RID=133660

hmmm, godt nok temmelig pebret pris efterhånden.

På Koh Samet ville jeg bestemt undgå Hat Sai Kaew (diamond/crystal sand beach), da der er lidt for meget "tivoli" der efter min mening.
Aow Tubtim (rubinbugten) lige sydfor er et langt bedre valg. Restauranterne dækker borde op helt nede ved havstokken og kommer med petroleumslygter. Kanon hyggeligt. Der er blot en ordentlig røvfuld store sorte myg lige ved solnedgang og solopgang, det skal du være forberedt på. Dog ingen malaria risiko.
Du kan fiske blæksprutter fra klipperne her ved solnedgang.
Jeg boede her på tubtim første gang jeg var her.

Sidste gang i Aow Wong Duan på Malibu Garden Resort, de har AC og pool og attraktive bungalows. Kan dog ikke umiddelbart sige om de ligefrem har familie-bungalows, men ihvertfald plads til ekstra opredninger.

http://asia-disco...bu-resort/

Dejligt sted, der mest bliver besøgt af thailændere.

Både Koh Samet og Koh Chang er efter min mening langt mere hyggelig og stemningsfuld end kystområdet ved Ban Phe, dertil kommer at strandene også er bedre.

rinpoche

falang yao
[quote]rinpoche skrev:
Hej Chang,
På Koh Samet ville jeg bestemt undgå Hat Sai Kaew (diamond/crystal sand beach), da der er lidt for meget "tivoli" der efter min mening.
AoTubtim (rubinbugten) lige sydfor er et langt bedre valg. Restauranterne dækker borde op helt nede ved havstokken og kommer med petroleumslygter. Kanon hyggeligt. Der er blot en ordentlig røvfuld store sorte myg lige ved solnedgang og solopgang, det skal du være forberedt på. Dog ingen malaria risiko.
Du kan fiske blæksprutter fra klipperne her ved solnedgang.
Jeg boede her på tubtim første gang jeg var her.

Både Koh Samet og Koh Chang er efter min mening langt mere hyggelig og stemningsfuld end kystområdet ved Ban Phe, dertil kommer at strandene også er bedre.[quote/]

Hej Rinpoche,

Helt enig med dig og det var det jeg mente med min "skuffelse" over Koh Samet.(andet indlæg)
M.h.t. stranden ved Ban Phe , var det heller ikke noget at råbe hurra for, vi havde bare lejet et par bungalows, da hverken svigerinde eller svigemor ønskede at sejle til Koh Samet og de vil heller på shoppingtur i Rayong end at lige på stranden.
Jeg vil gerne prøve at besøge AO Tubtim næste gang, da det efter din beskrivelse ligner mere det billede jeg havde af Koh Samet.

M.v.h., M. Rasmussen Cool

Redigeret af falang yao d. 08/05-2005 16:51
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

chang
hej rinpoche og falang yao.

jeg takker mange gange.

hvordan er vandet/stranden i forhold til koh samui, jeg elsker sku den ø men konen`s venninde arbejder i Rayong og hun har også noget famille der så det bliver nok ikke koh samui i år Sad

falang yao
Hej Chang,

Selv om Koh Samet og Koh Chang ligger i Siam bugten, så er vandet krystalklart, og strandene pragtfulde, på trods at jeg "beklagede" mig over at Koh Samet ikke svarede til mine erindringer/forventninger, p.g.a. den "tivoli" stemning ved strandene.
Hvis du kan lide Koh Samui, vil du ikke fortryde at tage til enten Koh Samet eller Koh Chang (som jeg desvære, fik kun set en brøkdel af, det må jeg have tilgode til en anden gang) .
Koh Samet er tættere på Rayong end Koh Chang. Vælger du Koh Samet, skal du "pas på", hvem du sejler med, alle vil have en del af "kagen" om at fragte turister til øen. Vores chauffør tog os til midten af Ban Phe, der hvor næsten alle både holder til og vi blev "fragtet" i en fiskekutter: stængene til lysarmatur til blæksprutters fiskeriet om aftenen var der , og der var kun en enkelt bænk,kan ikke huske om der var redningsvester.Næste dag fik jeg vores chauffør til at stoppe ved en anden mole (betonmole vs. de andres træmole) og der havde "rigtige" både til turistoverfart, mellem Ban Phe og Koh Samet , med bænke og redningsveste på "øverste og nederste" dæk. Man bliver kørte i en pickup de 150m fra parkeringspladsen til enden af molen, for den "bagatel" af 50 B inkl. overfarten, man kan også købe drikkevarer og mad på deres restaurant. Eneste "minus", chaufføren kørte som død og djævel (!)

Når du en gang er i Rayong, kunne I køre til Ban Phe, og kigge på de bungalows vi boede i, ved siden af :

[url]www.makmaivilla-rayong.com[/url]

Villa/bungalows til salg/leje.

falang-yao@dansk-thai.dk

chang
hej falang yao

tak så er jeg mere rolig Grin

det bliver nok koh samet...... det er nok det der passer bedst ind i programet så er der ikke så langt til famile og venner og tæt på bangkok.

jeg var inde og prøve at se hvad det ville koste at flyve der ned. men HOLD KÆFT det er sku dyrt mener det var 4099 bath det må jeg nok sig er noget af en pris efter at vi flyver fra bangkok-khon kaen for bare 899 bath og 399 bath khon kaen- bangkok det kommer and på om det er i weekenden eller i hverdageShock

John
Hejsa

Hvilken lufthavn ville du flyve til?
Så vidt jeg ved er der ingen lufthavn på Kho Samet.
Den dyreste indenrigs rute er BKK til Kho Samui, og den når ikke op i den pris.

John
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
falang yao
John skrev:
Hejsa
Hvilken lufthavn ville du flyve til?
Så vidt jeg ved er der ingen lufthavn på Kho Samet.
Den dyreste indenrigs rute er BKK til Kho Samui, og den når ikke op i den pris.John

Hej John,
Jeg tvivlede også om det rigtigt passede.
Der er ingen lufthavn ved Rayong/Koh Samet, medmindre med tager den som ligger mellem Pattaya og Sattahip. Men jeg tror at Chang har søgt på BKK-TRAT med BKKAirways og rigtig nok så får den tabel at se:

http://booking.ba....aspx?cl=Y

så klikker du på Continue : Preview and Fare
og der får du netto pris på 4350B for en retur billet.

falang-yao@dansk-thai.dk

chang
my bad!!!!!!!!!!!!! det er også rigtig det var da jeg kiggede på koh chang som en mulighed sorry!!!!!!

Spring til debat: