Se indlæg
 Udskriv debat
Kan man stole på sin svigerfar
falang yao
Hi folks,

Lidt kedelig beretning . Efter endte dejlig ferie, så skulle der pakkes kufferterne,m.m. inden turen gik tilbage til DK.
Svigerfar skulle også gerne sende nogle porcelain buddah figurer til sin ældste datter som bor også i DK . Jeg indvijlede at tage det med til hende og de blev pakket i en kuffert. Stor var min foravselse i BKK at se at der var også en sporttaske som jeg ikke kendte til blandt mine bagage . Da jeg begyndte at tale med "store bogstaver" (noget som thai ikke kan lide) kom der frem at det også var gaver til storsøsteren . Jeg skulle jo nødigt have overvægt med. Jeg vejede alt bagage og kom op på 94kg, så var det OK med sporttasken også.
Da vi ankom til kastrup lufthavn, og skulle afhente vores kufferter, bemærkede min "papsøn" at noget var i stykker i sporttasken og der løb noget væske ud ad den . Jeg tænkte at det var et eller andet som var i figurerne. Godt læsset begav jeg mig forbi tolderne og SELVFØLGELIGT blev jeg stoppet . Pyt med det, jeg havde rent mel i posen,mente jeg. Første skulle jeg kalde konen tilbage, da han vil se alt bagage .Tolderen var meste interesseret om vi havde nogle madvarer med, og det havde vi ikke. Han undersøgte et enkelt kuffert og min attache' mappe, der var intet "ulovligt"i dem, så fik han øje på indkøbsposen med de toldfri varer, og vi havde 1l wiskey og 3 flasker Sang Som . Allerede der viste det sig at vi havde mere end vi måtte indføre i DK, for sønen er kun 16 1/2 år og han skal være 17 for at få lov til indføre tobak og spiritus . Vi fik lov at gå videre og med en hilsen om forsat godt dag. De kan godt være flinke i tolden.(Der var ellers et par thai og nogle dansker som var blevet "snuppet",og de skulle igennem "kasse 1" ).
Vel ankommet hjemme på privaten, skulle jeg undersøge skaderne i sporttasken.
SHIT Man Angry ! Det var en porcelain figur der var smadret og en FLASKE Mekong (det var sprutten som lækkede i lufthavnen), og for at gøre historien være, var der en flaske mere i bunden af tasken.

Så svaret på mit "spørgsmål" måtte være N E J , og i fremtiden er jeg færdig med at tage noget med til familien . Han havde også gjørte det nummer for 5 år siden med en karton cigaretter , og den gang røg jeg selv så jeg havde allerede købte min ration af tobak . Jeg troede at han forstod hvorfor jeg blev gal i "skralden" denne gang og han havde lærte lektien , især da jeg brugte den værste tænkelig sammenligning for en thai , at en " KWAI (vandbøffel)" havde mere hjerne end ham. MEN AK.

M.v.h., M. Rasmussen Cool
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk

oleskyum
Ja ja, men velkommen hjem til storsmugleren.

tintin
Hvorfor stoler du på en som har narret deg før? Du vet jo at enhver er forpliktet til å vite hva en tar med seg. vi blir alle spurt ved innsjekk om vi har med noe for andre, og da sier også jeg nei, men når svigermor kommer med en extra bag til meg åpner jeg selvsagt og sjekker hva som er i den. Hva om den gamle pakket en bunt vokslys, en klokke og noe wire i bagen? Da hadde du fått det moro på Don Muang i sikkerhetskontrollen. Nei. Den som ikke vet hva som er i bagasjen fortjener den straff som måtte ilegges ham-henne.
Mvh. Tintin

h
Jeg skal nok tage til Koh Samet igen og betaler gerne 200B i entre', for det jeg skrev var bare til almendeligt orientering, da det det samme gøre sig også gældende på de forskelige naturparker rundt om i Thailand

det er netop grunden til at de ikke får mig på besøg på disse falang malke steder jag bliver hellere væk end at betale 10 gange mere end en thai
men måske skulle vi gøre det samme her i danmark entre til gribskov danskere betaler via skatten udlændinge incl thai 200 kr. eller hvad med tivoli danskere 80 kr udlændinge incl. thai 800 kr.

rinpoche
Undtagelsen fra de 200 baht entry fee for farang er 18 National parker i sydthailand pr 1. februar iår.
Pga nedgangen i turismen post-tsunami har parkledelsen besluttet helt at afstå fra at forlange admission fee såvel for udlændinge som thailændere.

SAS 976 fra SIN/BKK

Hva søren, har SAS åbnet en ny rute? Wink

rinpoche

Spring til debat: