Se indlæg
 Udskriv debat
Bullguard Antivirus
Rasmus
Vi har hjemme 4 PCér (2 alm. + 2 bærbare) alle med Bullguard Antivirus. Det fungerer fint, og vi har ikke haft et eneste virus angreb siden vi fik Bullguard installeret for snart 3 måneder siden.
Bullguard er på alle 4 PCér, sat op til automatisk at køre en virusskanning 2 gange om ugen.

Men i dag opdagede jeg under skanningen at der var en hel del filer som Bullguard skanningen sprang over. Det fremgik af en lille dialogbox hvor mange der var tale om, og ved at klikke på ”filer sprunget over” kunne jeg se hvilke der var tale om.

På de 3 af vores PCér springer Bullguard Antivirus over ca. 60-80 filer - men på den sidste PC er der tale om ca. 1780 filer. Når jeg så går ind og kikke på hvilke filer (i sidstnævnte PC) som Bullguard har sprunget over, viser det sig at det er filer som hidrører fra før jeg formateret og geninstallerede XP på mit C: drev tilbage i november måned. Altså fra før Bullguard blev installeret.

I Bullguards instruksvejledning skriver de godt nok at det er helt normalt at der springes visse filer over i en virusskanning. Men hvordan kan det være at kun én PC springer ca. 1780 filer over, og de 3 andre ikke gør det? Og vel og mærket gl. filer fra programmer og mapper som ikke længer er på PCén? – Eller er de?
Jeg har på sidstnævnte PC kørt div. rense programmer til fjernelse af ugyldige filer og mapper – men lige meget hjælper det! Frown

Er det ikke her et klogt hoved som kan give mig en god forklaring på dette?

Hilsen Rasmus

pdrhan
Rasmus skrev:
Vi har hjemme 4 PCér (2 alm. + 2 bærbare) alle med Bullguard Antivirus. Det fungerer fint, og vi har ikke haft et eneste virus angreb siden vi fik Bullguard installeret for snart 3 måneder siden.
Bullguard er på alle 4 PCér, sat op til automatisk at køre en virusskanning 2 gange om ugen.

Men i dag opdagede jeg under skanningen at der var en hel del filer som Bullguard skanningen sprang over. Det fremgik af en lille dialogbox hvor mange der var tale om, og ved at klikke på ”filer sprunget over” kunne jeg se hvilke der var tale om.

På de 3 af vores PCér springer Bullguard Antivirus over ca. 60-80 filer - men på den sidste PC er der tale om ca. 1780 filer. Når jeg så går ind og kikke på hvilke filer (i sidstnævnte PC) som Bullguard har sprunget over, viser det sig at det er filer som hidrører fra før jeg formateret og geninstallerede XP på mit C: drev tilbage i november måned. Altså fra før Bullguard blev installeret.

I Bullguards instruksvejledning skriver de godt nok at det er helt normalt at der springes visse filer over i en virusskanning. Men hvordan kan det være at kun én PC springer ca. 1780 filer over, og de 3 andre ikke gør det? Og vel og mærket gl. filer fra programmer og mapper som ikke længer er på PCén? – Eller er de?
Jeg har på sidstnævnte PC kørt div. rense programmer til fjernelse af ugyldige filer og mapper – men lige meget hjælper det! Frown

Hilsen Rasmus

Der findes programmer til at total "wipe" en HDD som sletter og formaterer alt....hvis ikke du har kørt det vil der altid være nogle sektorer tilbage..det er nok dem den springer over hvis de eks er beskadiget....
Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
i194.photobucket.com/albums/z48/pdrhan/pdrhn2.jpg

vandango
Rasmus skrev:

Hilsen Rasmus

Det var da utroligt at et virusprogram kan se gamle filer efter en formattering af harddisken.
Troede kun at det recovery programmer der kunne det?
Redigeret af vandango d. 09/01-2009 09:58

Locturian
Det er slet ikke så svært at se hvad der ligger af filer, eller at genskabe dem for den sags skyld.

Forestil dig at du har en lang liste (dokument) over alle filer der ligger på din computer. Når du sletter en fil, bliver der bare sat et mærke ved den/de fil(er) der betyder, at pladsen er ledig til at gemme/overskrive ny data på.

Såfremt der ikke bliver gemt noget ny på den gamle plads, kan filen altså "afmarkeres" og genskabes. Er pladsen overskrevet med ny data, er der ikke meget at gøre - Selv for de mest professionelle værktøjer...

Når der laves en total formatering, bliver der bare sat kryds ved alle filer om, at de kan overskrives med ny data. Man kan også lave en såkaldt "low level" formatering (tager lang tid!), der sætter tilfældige 1'er og 0'er ind, og dermed overskriver alt hvad der tidligere lå. Det er meget svært at genskabe data efter dette...

Håber det gav forklaring Smile
Thailand - Et land med kontroverser, dejlige kvinder, skønt vejr, og et landt fyldt med bedrevidende udenlandske tosser...

[img]http://www.dansk-thai.dk/images/links/www.huahin-online.com.gif[/img] is not a valid Image.
http://www.huahin...

http://www.huahin-online.com
cesse
Locturian jeg kommer til at rette dig lidt
Data kan finder op til 5 gange efter at de er optaget over
Lige som at en båndoptager ikke optager det samme sted på båndet hver gang optager en computer heller ikke det samme sted hver gang men en lille smule forskudt Pfft

Hilsen Cesse

Rasmus
Hej Locturian og Cesse

Tak for jeres svar!
Skal det så forstås at jeg ikke har mulighed for at skille mig af med de 1750 tilbageværende filer med mindre jeg foretager en "low level" formatering?
Nu er det ikke fordi jeg tror disse filer udgør nogen fare – men de irriterer bare grusomt! Angry

Rasmus

cesse
Du kunne jo også være fandens i voldsk og købe en ny harddisk så er de da vækPfft

Spring til debat: