Se indlæg|
Opholdstilladelse under 24 med ammende barn?
|
|
| 400peet |
Lagt på d. 11/01-2009 21:41
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
Situation: Napa 23år og jeg (Peter) er Dansk gift 2008, fået en (Dansk) baby 5/8-2008 Svendborg sygehus, vores datter har dansk pas og sygesikringsbevis, vi er i Danmark nu på 3 måneders besøgsvisa for 2 gang... og Uden sikkerhedsstillelse denne gang. Spøgsmålet er nu følgende: Vi har hørt, (men kan ikke finde reglen) at der er nogle UNDTAGELSER om at min kone kan få opholdstilladelse før de 24 år, (hun fylder om ca. 6 måneder, og der skulle være omkring 5 undtagelser hvor hun godt kan blive og få opholdstilladelse før det fyldte 24år... en af dem skulle nemlig være at hun statig ammer, og at det ikke er forsvarligt menskeligt over for vores datter at sende hende hjem til Thailand for så kort tid. en anden grund er også at hvem skal så tage sig af vores datter når jeg har et fuldtidsjob? har nogen erfaring hermed? jeg har hørt at et vennepar fik den til at gå igennem men måtte bruge en Advokat og mange penge... hun måtte aligevel rejse i mellemtiden,men i den sidste ende kunne hun faktisk godt have blevet her imens hjæææælp.... hilsen Peter og Napa og Leeloo... Peter +45 40 45 33 60
|
|
|
|
| John |
Lagt på d. 11/01-2009 22:04
|
|
Administratorer ![]() Antal indlæg: 2171 |
Hej Peter Tillykke til jer alle 3 ![]() Prøv at spørge hos Ægteskab Uden Grænser, men hold os venligst opdateret på hvad der sker i jjeres sag. http://www.aegtes...aenser.dk/ john@dansk-thai.dk
|
|
|
|
|
Lagt på d. 12/01-2009 01:02
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
23.5 år og i må søge, der går dog, så vidt jeg husker et halvt år til, at opholdtilladelsen kan stemples ind i passet. og bagefter kan du så få hendes fradrag fra skat, for hele perioden så går du bare igang med at søge, de andre undtagelser du kommer med holder vist ikke. men 23.5 år, skulle være god nok, den er der mange andre som der er kommet igennem med. så tilykke med det. |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 12/01-2009 08:13
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
der er ikke andet at gøre end at prøve at søge nu, evt aflevere ansøgningen personligt, når ansøgningen er modtaget hos uls så får man pr automatik procesuelt opholdstiladelse, og da i ikke har stillet garanti denne gang så er der jo ikke noget at miste, det havde i gjort hvis der var stillet garanti, så fat pen & blæk og kom igang. i skal bruge blanket fa 1 http://www.nyidan...tilladelse pøj, pøj, til jer begge og tillykke med den lille
Redigeret af quickmouse d. 12/01-2009 08:15 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| kylling |
Lagt på d. 12/01-2009 08:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 789 |
Din kone skal ikke rejse hjem men du kan søge opholdstilladelse når hun er 23½ år,og så bede om prosudeltophold,men opholdstilladlsen kommer først når hun fylder 24 år,men vigtigt er hun skal ikke rejse hjem medens sagen behandles. Og den med skattefradraget er også god nok Held og Lykke til jer 3 |
|
|
|
| karstenf |
Lagt på d. 12/01-2009 11:20
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 130 |
Hej Peter og kone Et stort tillykke med barnet. Jeg gå ud fra at barnet har brug samvær med både sin far og mor. Det er faktisk en rettighed som et barn har. Dette skal være jeres udgangspunkt når I ansøger om opholdstilladelse til din kone. Skulle du have andre børn under 18 år i Danmark, som har samvær med dig, og din kone ikke har nogen børn i som har samvær med henne i Thailand er jeres tilknytning til Danmark stor så er det næsten en formsag at få opholdstilladelse. Karsten F. |
|
|
|
| quickmouse |
Lagt på d. 12/01-2009 14:44
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1412 |
karstenf skrev: Jeg gå ud fra at barnet har brug samvær med både sin far og mor. Det er faktisk en rettighed som et barn har. Dette skal være jeres udgangspunkt når I ansøger om opholdstilladelse til din kone. ja, det er helt korrekt, men man skal ikke glemme at df som er regeringens samarbejds partner på især udlændinge området, skider højt og flot på alle konventioner som danmark indgået herunder også FN´s børnekonvention. karstenf skrev også: Skulle du have andre børn under 18 år i Danmark, som har samvær med dig, og din kone ikke har nogen børn i som har samvær med henne i Thailand er jeres tilknytning til Danmark stor så er det næsten en formsag at få opholdstilladelse. ja, så ville det jo blive dejligt nemt for jer. deri har karstenf meget ret. Redigeret af quickmouse d. 12/01-2009 14:45 quickmouse
>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. << |
|
|
|
| swed |
Lagt på d. 12/01-2009 15:54
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 523 |
Ring og tal med us de er ikke så slemme som man gør dem til, det os 2,5 måned at få opholdstilladelse. Og den behandling min kone og jeg fik da vi blev gift i bkk af den danske ambasade og af us med opholdstilladelsen har været helt i top, men vær velforeberet på evt spårgsmål,hvis du ønsker hjælp send PB |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.