Se indlæg
 Udskriv debat
Hotel i Bangkok
Pratunam
Jeg ligger lige dette indlæg ind her under hoteller.

Jeg kan varmt anbefale Opera hotel, som ligger lige bagved First hotel(den lille Soi der går ned på venstre side af First Hotel). Jeg boede der første gang i 1988, og har boet der hvert år lige siden, prisen på et dobbelt værelse er ca 700 baht incl morgenmad, der er også nogle værelser der er billigere. men det er et hotel hvor folk kommer igen og igen. Værelserne er måske ved at være lidt slidte, men de laver lidt nyt hele tiden, der er gåafstand til pratunam, og til pantip plaza, World Trade Center.

Opera hotel
16 Petchburi 11 (soi Somprasong 1)
Petchburi road Bkk.
Tel 2524031, 2524032, 2529754

Se foto :
http://www.thaila...p?pos=-127

Redigeret af Webmaster d. 01/05-2005 18:55

jager
jeg fatter ikke i gider bo så billigt, er der ingen af jer der tager til thailand for at blive opvartet i hoved og r..??

for 2500 for man nogle fede hoteller med tjenere og dørmænd alle steder. jeg har prøvet at bo på de billige hoteller et par gange men aldrig mere, det er så fedt at blive opvartet for 200 kr ekstra om dagen, det gør hele rejsen 100 gange federe.

jager

h
jo da jeg bliver også opvartet i hoved og R.. men jeg er bare ikke villig til at betale 5 gange så meget for det Grin

husk at et venligt sind og en ordentlig opførsel bringer ægte glæde og dermed service og ved du hvad det er bedre end at betale for service og glædeGrin

tintin
Jeg er en normal lønnsmottager og gidder ikke late som om jeg er milionær bare fordi jeg er på ferie en plass der jeg har råd å late som.
De som gidder å kose seg når andre står på pinne for dem, får bare gjøre så, men for meg er det andre verdier som gjør at jeg trives.
Mvh. Tintin

taleofdk
hmm, måske men skulle tage den adresse med i lommen til bkk, det hotel ligger jo i mit fortrukne område, jeg plejer dog at bo på Ratchaprarop tower manison på soi Boonprarop, hvilket jo også er tæt på til en rimelig pris 550 bath pr. dag og som fungere som appartments, men måske tiden er inde til at prøve et andet sted, tak for adressen og anbefalingenSmile
It is amazing what a visit to Thailand can do www.holidaysinsiam.com

www.holidaysinsiam.com
jager
nu taler jeg ikke om service fordi man er en nice gay, du for dem vel ikke til at åbne en poolbar fordi du er et rart gemyt vel, eller for dem vel ikke til at ansætte dobbelt op i service folk på hotellet fordi du lige har været i bad og ikke lugter så kraftigt lige i dag. eller laver et fitnis rum til dig fordi du har taget 2 kilo på eller anlægger lige en tennis bane for dig fordi de syntes det er synd for dig at du ikke er i form, det er disse ting jeg syntes at er rigtig fedt at det er til rådighed for ikke ret mange penge. og det mener jeg er at forkæle sig selv når man nu endelig er af sted. at der så samtidig er ansat dobbelt op i service folk så du ikke behøver rejse dig 17 gange til morgenmaden for at hente kaffe eller lægge hvad du har i hænderne for at åbne en dør eller trykke på knappen til elevatoren det er sku da fedt.

jager

h
jager skrev:
nu taler jeg ikke om service fordi man er en nice gay, du for dem vel ikke til at åbne en poolbar fordi du er et rart gemyt vel, eller for dem vel ikke til at ansætte dobbelt op i service folk på hotellet fordi du lige har været i bad og ikke lugter så kraftigt lige i dag. eller laver et fitnis rum til dig fordi du har taget 2 kilo på eller anlægger lige en tennis bane for dig fordi de syntes det er synd for dig at du ikke er i form, det er disse ting jeg syntes at er rigtig fedt at det er til rådighed for ikke ret mange penge. og det mener jeg er at forkæle sig selv når man nu endelig er af sted. at der så samtidig er ansat dobbelt op i service folk så du ikke behøver rejse dig 17 gange til morgenmaden for at hente kaffe eller lægge hvad du har i hænderne for at åbne en dør eller trykke på knappen til elevatoren det er sku da fedt.

jager

nej det er da rigtigt men nu har jeg ikke behov/lyst til fitnes og tennis det kan jeg fint klare her hjemme og jeg har endnu ikke selv prøvet at skulle hente kaffe uanset prisen på hotellet (lige på nær apex) og selv åbne en dør eller trykke på knappen til elevatoren det gør jeg med glæde hvis jeg sparer 2000 bath om dagen selv bruger jeg helst tiden med at opleve landet og befolkningen når jeg er på ferie at bruge tiden på et hotel-hotel område som en anden charterturist er ikke mig men sådan er vi jo alle forskellige

og det der glæder mig allermest ved at bruge 4-5 gang mindre er at så har jeg råd til at rejse 4-5 gange oftereGrin

rinpoche
Jeg kan også lide at bo på billige steder. De er knap så formelle og man får nemmere interaktioner med de ansatte fremfor et posh sted med liberibeklædte lakajer, der har instruktioner om kun at smile og bukke.

nu taler jeg ikke om service fordi man er en nice gay

øhh flink bøsse? Grin Jeg har ikke lagt mærke til om ens seksuelle orientering har indflydelse på service-standarden Cool

Jeg bruger kun mit hotelværelse til at deponere min taske i og så selvfølgelig til at sove i, og er ret beset temmelig ligeglad med standarden, da jeg opholder mig andetsteds alle de vågne timer.

Hvilket kun tjener til at illustrere at vi har alle forskellige præferencer og godt det samme, ellers ville det blive for kedeligt Smile

rinpoche

jager
ok men nu er vi jo nogle der tager familien med og jeg ville nok få et problem med tøsen hvis der ikke var en pool, vi bruger hotellerne meget når vi er ude og rejse, der er ikke noget med at de hele skal være fucking fint da du aldrig for mig i en skjorte, men jeg kan godt se vi åbenbart holder ferie på forskellig måde, jeg syntes bare forskellen på at bo fedt i en 2 værelset hotellejlighed og så et billigt skod hotel er så lille at alle burde have råd til at forkæle sig selv for det mener jeg virkelig man gør, men jeg er vel åbenbart den eneste på dette forum der ofre mere end 1000 bath i døgnet for at bo godt.

jager

mr tirak
Nej du er ikke den eneste, men at bruge tid på at diskutere det på nettet.Shock

WWW.thebeachhouse.asia
jc
Til jager,

Nej, du er ikke den eneste der vil bo godt. Vi kunne ikke selv tænke os at bo på mindre end et ***hotel men vælger ofte **** eller *****. For os er hotellets område vigtig og skal bare være lækkert. Det sætter vi stor pris på. Så vi forstår godt dit valg.

mvh jc
Boet i Bangkok 1980-1983.

Pratunam
Der kom godt nok gang i denGrinGrin

heldigvis er der hoteller for alles pengepung, men jeg må også indrømme at luksus er nu heller ikke det værste, boede sidste år på Marriot i Hua Hin, ikke værst. Kan så sandelig også anbefales...........

latour82
uanset om min rejse går til New York, Boston, Berlin, Bankok eller København etc..

Så bor jeg altid på "dyre" hoteller, skyltes ikke at jeg har for mange penge- men simpelthen at belligenheden ofte er bedre i forhold til f.eks centrum af byen, eller at kvateret er mere sikkert.
Feks. i New York har det stor betydning hvor man vælger at bo.

Dog er der ingen regel uden untagelse, går turen f.eks til Pattaya hvor hotellerne er i hundredevis indenfor et meget begrænset område, der lader jeg meget ofte pengepungen "nærigheden" styre mit valg.

Har intet med blær at gøre.

Niels

jesper_dk
Hejsa, jeg bor altid på Roof Garden Inn når jeg besøger Pattaya det er et lille men rigtig godt hotel der ligger imellem Pattaya og Jomtiem lige skråt overfor Sugar Hut.Der er dog ingen pool men servicen er helt i top og et virkelig venligt personale,Ejeren af hotellet hedder Arnold Armstrong og er skotte, en rigtig venlig mand.
[url]www.roofgardeninn.com[/url]
Redigeret af Webmaster d. 03/05-2005 20:37

jager
jeg tror efter hånden jeg har dannet mig et billede af jer, hehe, tager til thailand for at holde lavprisferie og samtidig side på en eller anden åndsvag dansk reastuarent og fylde sig med dansk mad, som en eller anden gammel alkoholiseret dansker står og laver. jeg har det fint med min måde at holde ferie på, men sådan er vi jo så forskellige

jager

h
thai mad er godt men engang imellem så er det dejligt med dansk mad og her hjemme er det jo bare at gå i køkkenet men i thailand er det nu nemmest at tage på dansk resturant og om kokken er ung gammel alkoliseret eller ej er vel lige meget så længe maden er god Grin

men i har da ret vi er alle forskellige nogen tager på ferie for at se og opleve andre for at bo på hotel

rinpoche
jager skrev:
jeg tror efter hånden jeg har dannet mig et billede af jer, hehe, tager til thailand for at holde lavprisferie og samtidig side på en eller anden åndsvag dansk reastuarent og fylde sig med dansk mad, som en eller anden gammel alkoholiseret dansker står og laver. jeg har det fint med min måde at holde ferie på, men sådan er vi jo så forskellige

jager

Hej Jager,

Lavprisferie? Jep, det har du ret i, men det er ligesom affødt af nødvendigheden og vi foretrækker at bruge at bruge pengene til at få en på opleveren fremfor hotelkomfort.
Hvis pengene ikke var noget vi skulle tage hensyn til, ville vi da givetvis bo mere standsmæssigt Wink
Du har det fint med din måde at holde ferie på og sådan skal det også være, der er vel ingen der holder ferie for at leve op til andres forventninger. Og vi har det fint med vores måde.
Jeg har nu aldrig hverken boet eller spist på et dansk sted og det på trods af at jeg har boet 5 år i Sydthailand, og det kommer jeg heller ikke til. Jeg foretrækker at lægge mine baht hvor de kommer de lokale til gode.

rinpoche

Spring til debat: