Se indlæg
 Udskriv debat
(Særeje)og(Penge) Skal giftes til Maj
Thai madsen
Hej...

Jeg skal til Thailand og giftes til Maj Wink... Men jeg har gjort mig rigtig mange tanker om hvordan og hvorledes hvis det nu ikke går som forventet, ikke fordi jeg tror det, men man har jo hørt om det før.

Hvad skal man gøre angående særeje, når min forlovede befinder sig i Thailand og jeg selv i Danmark. Papirerne vedr. Særeje skal jo skrives under af begge parter før man bliver gift og derefter tinglyses.
Jeg er på bar bund i det her, så lidt hjælp ville være rart. Jeg kan umuligt være den eneste som har stået i denne situation.

Hvordan er reglerne i Thailand?
Hvor mange penge må man tage med sig IND i Thailand?
Hvor mange penge må man tag med sig UD af Thailand?

Aftalen er at jeg skal vise 300.000bht til brylluppet som sin sot, dernæst er aftalen at jeg får 250.000bht tilbage. Altså at jeg giver moren 50.000bht. Og de 250 er til "pynt" overfor familie og venner.
Men det er jo mega svært, for det nemmeste ville jo bare være at overføre beløbet til hendes konto, og at hun bagefter brylluppet satte det resterende beløb ind på hendes konto og overførte det til min konto. Men det er jeg heller ikke 100% tryg ved. Ja det lyder måske tosset at jeg overhovedet vil giftes med hende, hvis jeg ikke stoler på hende. Men sagen er jo den at man efterhånden har hørt så mange skræk historier om at folk har været sammen med en pige og det hele er lykkeligt, og vupti står man med en konto som er tom.
Jeg stoler skam på hende, og jeg elsker hende meget højt, jeg vil bare så nødig stå bagefter og knalde mit hoved ind i en mur og spørge mig selv, hvorfor tog du ikke dine forholdsregler.

Håber på nogle gode hjælpefulde svarSmile
Mvh. Madsen

SteenJ
Hej Madsen jeg ønsker du bliver lykkeligt gift, men din udlægning lugter grimt. Jeg er sikker på, der kommer mange råd til dig her. Men jeg tror, at jeres pengeaftale, kommer derhen i, at du ikke har én krone og kone tilbage efter giftemålet. Overfør ikke penge til mors konto....du ser ikke noget som helst med garanti. Det kan være meget normalt, at man giver penge til forældre og selvfølgelig betaler festen, stor som lille, men pas på. Husk det er min mening og kun efter det du skriver, men du er velkommen til at kontakte mig og få et par råd eller erfaring fra min side.
Hilsen SJ

den der med at vise penge frem, og få dem med hjem igen køber jeg bare ikke, og hvad skulle det da gøre godt for ??? ja jeg spørger bare.. og hvorfor skal giftemålet altid foregå efter nogle mærkelige overskruede thailanske traditioner.
hvis du gifter dig ved Budda i thailand gælder det ikke i DK. så du kan evt. lave særeje i DK inden du gifter dig på dansk.
Jeg er selv gift på 20ende år uden alt det der sin sot pis. så det er ikke en garanti for at bedre ægteskab. du lyder til at lytte til din sunde fornuft så du skal nok finde ud af det på en fornuftig måde
Held og lykke med kærligheden..Smile

Thai madsen
Jeg har kendt pigen i lidt over 1 1/2år. Jeg har været nede og besøge hende 2 gange. Første gang knab 3 uger og anden gang 1mdr. Anden gang jeg var dernede var hendes far meget syg, det endte med at vi brugte en del tid på hospitalet. Faren manglede blod, men ingen kunne donere blod, men det kunne jeg tilfældigvis. Han kunne detsvære ikke mere dagen efter jeg tog hjem. Hun har derudover været i Danmark og besøge mig i 3mdr. Og vi har haft det rart og godt sammen. Så det er ikke en eller anden spontan ide jeg pludselig har fået. Og jeg har ikke på fornemmelsen at hun er ude på at tag mig i røven. Hvis det var tilfældet kunne hun jo have gjort det da hun skulle til DK sidste gang, for der blev der jo sendt en del penge afsted til at det kunne lade sig gøre. Jeg tror bare at hun gerne vil have at hendes familie, venner og omkringboende ikke ser ned på mig eller hendes familie.
Men det er bestemt ikke fordi jeg ikke har tænkt tanker, for det er bestemt mange penge for mig. Frown

Thai madsen
Forresten er det ikke bare et budda bryllup. Vi skal giftes så det kan registreres i Danmark, så vi kan søge om familiesammenføring.

Mvh... Madsen Smile

Django
Teløk med det Madsen, men brug nu din sunde fornuft :-)

kimkingo
Hej Thai Madsen.
Tillykke med at du skal giftes. Kan du ikke bare få lavet særeje ved en advokat i Thailand før brylluppet??? Du kan jo også få det laver her i Danmark efter i er gift, men det er jo lidt farligt. Men held og lykke med det.Smile

bimmelim
Hvis du har en god advokat skal du først have lavet en særejeaftale på Dansk som din Advokat laver.
Jeg går ikke ud fra at din kæreste taler eller læser Dansk så din Advokat vil kræve der kommer en tolk ind over og oversætter aftalen.
Derefter skal din kæreste op til en anden "uvildig" Advokat hos et andet Advokat kontor.
Så bliver aftalen læst op for din kæreste og hun bliver spurgt om hun forstår den og så kan i begge underskrive aftalen.
Hvis i begge har samme Advokat kan aftalen annuleres så vist jeg har hørt hos min Advokat og så skal boet deles mellem jer begge.
Jeg skal selv igennem møllen nu.

www.kgi.dk
Thai madsen
Kan du ikke bare få lavet særeje ved en advokat i Thailand før brylluppet???

Jeg spurgte først Grin

Tak for en venlig hilsen!Smile

bimmelim
Jeg tror at det bliver svært at få den aftale tinglyst i Danmark hvis den bliver lavet i Thailand.

www.kgi.dk
jpo
saareje kan man altid faa lavet, og hvis din kommende kone kommer til at bo i danmark, saa laver du bare saareje naar i kommer saa langt, alt lige skal i bo i danmark skal det laves i danmark. men ganske fornuftig af dig. jeg har ikke saareje og har aldrig haft det,
jeg tror nok min mor gerne havde set det, men put nu har jeg vaaret gidt i 16 aar.

Spisested med vaarelser, Ban Nong Sung, vejen fra Udon mod Khon Kaen, hayway 2, ca 12-13 km fra Udon. svommepool.er aaben-Resevering af vaarelse-mail eller P.B- mig-eller ring-0856938985 [url]www.nonsunghomestay.webs.com[/url]vi henter i udon lufthavn. Vi har nu karoke og wireloose internet.
anbefale dyrlaage i omraadet- tell-042222467-0841173359- [mail]nong-toto@sanook.com[url]

http://www.nonsunghomestay.webs.com
Lung Yao
Thai madsen skrev:
Kan du ikke bare få lavet særeje ved en advokat i Thailand før brylluppet???
Jeg spurgte først Grin Tak for en venlig hilsen!Smile

JA, det kan man og det hedder :
PRENUPTIAL ("før Æggteskab" ) Agreement :
Sakset fra Isaan Lawyers i Korat:
What can a prenup do?
<< Prenuptial agreements provide for a financial plan which can be managed through the course of marriage or upon the break-up of the marriage (example: divorce). For people with substantial assets and properties and wish to control the division of the assets upon divorce, this legal document is very useful.

What is the difference between a prenuptial agreement and an agreement drafted after the marriage?

I am a foreigner and I would like to bring my Thai fiancé back to my home country. Who should I hire for my prenuptial agreement?

<< A law firm competent in both Thai Law and foreign Law would be the best option. Depending if you asset is in Thailand or abroad, if you intention is to live in Thailand or in a foreign country, the prenuptual agreement can be very different. A good law firm should draft the prenuptial agreement according to your needs and the law applicable in each country if it's possible. However, Laws of different countries can be in conflict and you should understand what is the limit of your premarital agreement.

You must also understand that under Thai law, it is also possible to make a post-nuptual agreement (after marriage). However, we see these less often and once you are married, it might be more difficult to negotiate some clauses with your spouse.>>

Why should I be careful when hiring a law firm for my prenuptial agreement?

<< A prenuptial agreement is an important legal document which can have a significant effect on your future. When selecting a law firm, you should select one that has registered attorney, and an international divorce practice. They should be able to understand issues on inprenuptial agreements and marital rights in Thailand and the other countries involved. You wouldn't like your prenuptual agreement to be void by a Court one day!>>

Am I able to specify the types of property division in a prenuptial agreement?

<< Depending on the law of your country, you may be able to specify how the property division is carried out. [i]This may be Thai law or the law of the spouse’s home country (or a combination of the two). Under Thai law, you may be able to specify the properties involved and categorize them into common property (sin somros) and separate property (sin suan tua). You may also specify how finances will be managed during the course of marriage. However, restrictions on child support are generally not allowed by the public policy of most countries and the best interest of the child is often the criteria.

Although Prenuptial Agreements have been traditionally thought to be geared for wealthy people, more and more people of all income levels are deciding that a Prenuptial Agreement is a good idea. Having a Prenuptial Agreement may be useful if one or more of the following applies to you:

One partner is wealthier than the other
You have assets such as a home, retirement fund, or stocks
You have children or grandchildren from a previous marriage; or, you have other elderly loved ones to care for
You may receive an inheritance
You own part or all of a business; or, your business may grow substantially in the future; or, one partner is pursuing a lucrative career [/i]>>

Og ham her tager FRA 8000 Baht for udfærdigelse af dokumenterne alt afhængigt af om det skal involvere dansk Sagfører/Notar.

www.isaanlawyers.com
Redigeret af Lung Yao d. 15/01-2009 10:26
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

Spring til debat: