Se indlæg
 Udskriv debat
GIFTES I DK
FAABORG
HEJ -
HAR ET SPØRGSMÅL VEDR. HVIS ENS DAME ER HEROPPE PÅ 2. OPHOLD PÅ TURISTVISA, LØBER MAN SÅ IND I PROBLEMER, NÅR MAN GIFTER SIG I DK, OG SØGER OM FAMILIESAMMENFØRING?
SKAL HUN NØDVENDIGVIS RETUR TIL THAILAND FOR AT SØGE FAMILIESAMMENFØRING IGENNEM DEN DANSKE AMBASSADÈ?

DER ER MULIGT, AT DET HAR VÆRET TAGET OP I TIDERNES MORGEN, MEN JEG VIL GERNE HAVE SVAR PÅ DETTE, HVIS MULIGT - FØRSTE GANG JEG ER PÅ HER MED EN SPØRGSMÅL, SYNTES DEBATFORUM ER GODT, HÅBER AT HØRE NOGLE GODE RÅD!
PÅ FORHÅND TAK

MVH FAABORG[mail][/mail]

kylling
Det er kun hvis du stillet en garanti, hvad jeg ikke tror at du har gjort 2.gang,for så vil du miste pengene.

Ellers er der ikke nogle problemer i at i kan søge om familiesammenføring her i DK.

quickmouse
næ, du burde ikke få problemer, men husk at alle hendes papirer skal være i orden og være oversat til engelsk / dansk, såsom civilstands attest, o.s.v.

hvis du/i bliver gift og søger om familliesammenføring så får hun automatisk procesuelt opholdstilladelse og må blive her under hele sagsforeløbet.
Redigeret af quickmouse d. 17/01-2009 13:00
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

kiml
Hvis hun ikke har været gift før skal hun kun have civilstands att. oversat til engelsk ( stemplet og berigtiget) så skulle der ikke være problemer har selv været på den i april, uden problemer, og som quickmouse skriverfor hun processuel opholdstilladelse.
et lille råd sørg for at hendes pas er gyldigt i min. 2 1/2 år. min kones pas var kun gyldigt 11 mdr. så jeg skal søge igen når hendes pas bliver fornyet, der ikke så mange blanketter
men det er træls at skulle hele møllen igennem igen
[img][/img]

Djengis
Hej Kim,

Bare nysgerrig - hvad forskel er der da på 11 måneder og 2½ år?

Har thaien først fået opholdstilladelse er det vel ligemeget?

Eller er der noget jeg ikke har forstået rigtigt her??

Hilsen
Dennis

Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

kiml
det er meget nemt fordi hendes pas kun er gyldigt i 11 mdr. så får hun kun visa i 9 mdr. og så skal du på den igen med at søge igen. En Thai har ikke bare opholds tilladelse, der skal arbejdes på sagen hele tiden. Var på Kommunen forleden 2 1/2 time foredrag hvad du må og ikke må, hyggeligt men de havde en god kaffeWink

[img][/img]

Djengis
Øh.....

Ok.. Og her gik jjeg og troede at når man var gift og familiesammenføringen VAR ok at så havde thaien "permanent" opholdstilladelse samt arbejdstilladelse.

Altså så længe man bor samme - forbliver gift, thaien går til dansk undervisning osv osv..

Så det længste tid en thai kan få visumet udstedt til er 2½ år?
For mener da min kæreste har sagt hans pas har en gyldighed på 10 år...

Mvh
Dennis

kiml
min kone skal have dansk undervisning 18 timer om ugen, 15 % fravær er lig med bortvisning og kommunen skal indberette til US kun ferie i skolens ferie perioder.Men det er også fair nok, man må bevise at man vil noget i Dk
[img][/img]

Djengis
Hej Kim,
Må jeg være så direkte at stille 2 spørgsmål:

1: Arbejder din kone ved siden af skolen?
Mener 18 timer + tid til lektier er jo hurtigt lang tid.
2: Benytter du den kommunale skole eller en privat?
Har tidligere set nogle skoler der reklamerer med bedre og mere intensiv undervisning - men som kommunerne er forpligtet til at betale da de skal betale for sprog undervisningen. Men at skolerne så kan sætte adgangskrav til eleverne så man får et bedre niveau.

Og enig - klart man skal vise man ønsker at være i Danmark jo.

Mvh
Dennis

Her lidt mere info.

http://www.social...fd45#44076

lindy

quickmouse
Djengis skrev:
Så det længste tid en thai kan få visumet udstedt til er 2½ år?
For mener da min kæreste har sagt hans pas har en gyldighed på 10 år...

Mvh
Dennis

man får kun udstedt visum for 2 år af gangen, 2 mdr før det det udløber skal man søge om nyt, og det kan godt tage mellem 2 > 4 mdr, hvis man får brug for at rejse udenlands efter det er udløbet så kan man få en tilbagerejse tilladelse, kan i visse tilfælde fåes på det lokale politi ellers så må man en tur på us.

et thai pas er normalt kun gyldig for 5 år af gangen, har aldrig hørt om længere gyldighed end de 5 år.

efter 7 år så er det muligt at søge om permanent opholdstilladelse, dette kan dog godt tage lidt længere tid op til 7 > 8 mdr. ( man kan også søge efter 3 & 5 år men der gælder helt specielle regler)

http://www.nyidan...ngelse.htm

derefter gælder der helt specielle regler om hvor længe et udlands ophold må være:

http://www.nyidan...rlader_dk/

Redigeret af quickmouse d. 18/01-2009 10:54
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

Spring til debat: