Se indlæg
 Udskriv debat
Parker og Forlystelser
b_j3ns3n
Jeg vil bare af med lidt lort håber det er iorden..

hvergang jeg er i thailand vil jeg gerne ud og se noget nyt. (og med nyt mener jeg ikke et nyt værtshus Grin) Nej jeg vil se en zoologisk have, blomster park, tempel, vandfald osv osv.
men hver eneste gang jeg kommer ud til betalingen bliver jeg lidt mopset, for jeg kan ikke li den forskel thailændere laver når man skal ind og se diverse ting.
thai 20 bath farang 400 bath...? jeg ved godt landets og den almindlige thailænders økonomi har brug for en masse turister kommer og smider en masse penge. men vis en thailænder tager til zoologiske have i kbh står der ikke et skilt som siger.
dansker 50kr thai 200kr usa 5000kr.
jeg vil gerne betale 400bath for at se diverse ting, for alt koster penge og det er vel ikke gratis at fodre dyrene, gøre rent efter alle de svin der smider deres affald osv osv. jeg vil bare gerne ha det er ens for alle.Frown
eller er det for meget at forlange..?
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

mr tirak
Jeg kan godt forstå kritikken.

Det er faktisk i mod alm menskerettigheder (alle skal behandles lige)

Men dem er Thaiérene jo ligeglade med.

Jeg har læst at den nye prime minister opfordre til at droppe eller i det mindste forsøge at dæmpe problemet med Farang priser

Mr Tirak
Bare fordi din far hedder gud,- behoever du ikke gaa paa vandet her hvor jeg fisker

Du skal bare gifte dig med en Thai, så er der ingen døje.

Blue Top Coffee Shop
Nok det stoerste udvalg af impoteret kaffe i Thailand.
Koh Pha Ngan.
Et besoeg vaerd ogsaa selv om du ikke er kaffe freak

WWW.thebeachhouse.asia
Berg
Helt enig, men sådan har det nu engang været alle dage i Thailand, ihvertfald de 9 år jeg har kommet her.

Er dog en måde at komme uden om det på, så du betaler samme pris som thaierne, dog ikke som "turist".

Jeg har Thai kørekort og ved forevisning af dette betaler jeg samme pris som thaierne ved diverse parker, Zoo's og andet, feks. var vi inde og se boksning på lumpini fra et par uger siden thai 200 bath / farang 1000 bath - slap med 200 bath ved forevisning af mit thai kørekort.
Samme gjorde sig gældede da vi forig år var på koh Samet, indgang til "national parken" thai 50 bath / farang 300 bath - slap igen med 50baht ved forevisning af thai legitimation.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

maik
Det er ikke kun i Thailand, det er sådan.

Vi danskere er ikke spor bedre. Hvis man feks. vil besøge Frederikshavns Kunstmuseum koster det 35,- kr. Det gælder dog ikke indbyggere i Frederikshavn Kommune - for os er det GRATIS.

Maik

http://www.maikjensen.dk
ubon lynge
Lige netop det emne har vi haft om før, men jeg kan ikke finde det i debater. Forfatteren var wili, som er udelukket nu.
Måske andre ved hvor man finder det emne.
Ubon.

Pibe

John
Det må være denne her Ubon Lynge mener: http://www.dansk-...rowstart=0
john@dansk-thai.dk

http://www.j-s.dk/hus
bimmelim
Jeg syntes det er helt ok at dem som bor i Thailand fast betaler Thaipriser da de som regel har meget mindre penge end turisterne.
Hvis nu det kostede det samme for en Thai at komme ind som en farang så var det jo kun de velhavende der havde råd til at komme ind sammen med turisterne.
Jeg tror ikke feks. en zoo kunne løbe rundt kun med Thai betalere da det er meget dyrt at køre sådan en park.
Jeg syntes nu stadig ikke det er dyrt at komme ind selv om vi betaler mere end Thaipriser.

www.kgi.dk
ubon lynge
Ja john det var den jeg gerne vil have sat på, men jeg kunne ikke huske hvor den var hende.

Jeg har nu aldrig selv lagt så meget mærke til de priser der er for os turister, hvis det er noget jeg vil ind og se, ja så må man jo betale det som det koster, og som bimmelim skriver så har vi jo nok lidt bedre råd til at betale mere end thai;er har.
Ubon.

Pibe

Djengis
Hejsa,

Altså rent princip så ja teoretisk burde alle være lige.
Eller rettere dette ville være tilfældet i Danmark - at det så i praksis ikke er sådan ser jeg lige bort fra.

Men nu er det ikke Danmark - Det er et 3. verdensland - på godt og ondt.
Og her er alle ikke lige - hverken for loven eller på andre måder.

Det er jo ikke ualmindeligt at der er forskellige priser i 3. verdens lande - eller for den sags skyld i Europa.

Det er da ikke mere end 10-15 år siden man i Grækenland kunne finde en pris for grækere og en for dem der ikke kunen græsk.

Og helt ærligt - når det kommer til parker, Zoo osv osv - så er den prisforskel på 150-200 bath jo til at overse. Mener Tiger Zoo tæt på Pattaya tog 150 for Thaiér og 300 eller 400 bath for farang.

Og som det er blevet skrevet - det er dyrt at drive de parker og rydde op efter alt det affald der bliver smidt - selv i Thailand.

Iøvrigt - mht menneskerettigheder - alle skal behandles lige - er ikke hele sandheden.
Man må gerne diskriminerer - så længe man gør det for at beskytte et mindretal - og der er snart 6.000.000.000 mennesker i verden - og kun 62.000.000 er Thai - så de er jo et mindretal set på globalt plan Grin

Der sker en masse diskriminering i DK med samme begrundelse - beskyttelse af mindretal. Bevillingsnævnet i KBH kommune fx har givet bevilling med det argument.

Det er gratis at låne musik i ens egen kommune - men låner man i en anden kommune kan man opleve at skulle betale - men låner man en bog - kommer man aldrig til at betale - unaset hvor man bor (sygesikrings addresse) og hvor man låner.....

Tja - intet er bare sort eller hvidt!
Det gælder om at nyde livet mens man har det Smile

b_j3ns3n
Det var nu heller ikke fordi jeg synes det var dyrt.. faktis synes jeg nogle af diverse parker sagtens kan tage mere for indgangen. men så skal de selvfølgelig bare ha noget at ha det i..
jeg er bare lidt irretteret over det er så tydeligt.
jeg har f.eks slæbt min thai kone med rundt i hele thailand og set mange flotte ting som hun kun havde hørt om.
men så er hun jo lige så meget turist som jeg er. så betaler jeg gerne samme pris for hende som for mig. også selv om hendes billet så skulle stige 50-70%
og jeg er da med på at det bliver svært for den almindlige thaier at komme ind og se disse flotte ting og sager. men så kunne man måske bare ha et skilt der sagde samme pris for alle. også ha en skjult dags pris for thai familier.. kommer en thai pige i selskab med en farang, er denne farang som regl ligeglad med at betale indgang for 2 til normal pris, men der ville ikke følge denne form for diskriminering med
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Djengis
Hejsa,

Står de fleste "thai" priser ikke med thai tal og ikke med de romerske tal vi benytter?

Mener at fx ved Tiger Zoo ikke så prisen for Thaiér stående på skiltene.

Men at kæresten pegede ud hvor det stod og dengang lærte mig thai tegnene for 0-9.

Men kan godt være jeg husker forkert - men benytter stederne ren thai skrift vil langt de fleste farangs jo ikke kunne se forskellen.

Berg
Hej Djengis, det er forskelligt for sted til sted, på lumpini stadion star Thai prisen feks kun med thai skrift.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level, and beat you by experience

Djengis
Hej Berg,

Ok - tja.. ville jo være smart hvis det "kun" stor med thai for specielle priser til Thaiér - så var vi jo lidt ude over problemet for langt de fleste jo.

Smile

jesperfrb
Det gør det faktisk på langt de fleste steder. Thai pris: skrvet på Thai. Farang pris: skrevet med "romer tal".

At jeg så normalt betaler "Thai pris" er en helt anden sag!

Bay yok er et godt eksempel. Betaler du på gaden er prisen over 1000 bath, med mindre du får en Thai til at købe billetterne, så er prisen ca 540 bath. (inkl buffet, som er god), tager man op i lobbyen er det samme pris for alle, dvs "Thai pris"Pfft
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Frank
Lige en korrektion: Mon ikke der menes arabiske tal og ikke romer tal? Det tror jeg.

Smile

Djengis
Wink

Jo naturligvis - arabiske 1-9 og det græske 0 Smile

Spring til debat: