Se indlæg|
Thai skrift/bogstaver
|
|
|
Lagt på d. 06/02-2009 01:35
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hej Jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med at få skrevet de bogstaver ned som jeg har fået tattoveret på min arm. Jeg har selv søgt frem og tilbage på nettet, og det tættest jeg kunne komme fremtil er følgende : ฟ อ ร ือ ฑ ว ก Er det det samme som der står på armen ? På forhånd tak |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 06/02-2009 05:47
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
Tja.. Google giver 2 muligheder: 1: En række ื det vise sig. 2: En afvikling af den ud. Men prøv evt selv på: http://translate....te_t?hl=da Eller få en Thai til det - de er nok bedre til at få det frem på thai Men hvad skulle der stå? Mvh Dennis Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 06/02-2009 06:01
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
ฟ อ ร ือ ฑ ว ก, dette skulle vaere noget vroevl, som intet betyder. Paa armen skulle der staa * udtale * for evigt..... ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/02-2009 10:52
|
|
Det er rigtigt at vi fik den lavet til at der på dansk skulle stå For Evigt, men jeg har prøvet at få fat i bogstaverne til den, men jeg har ikke kunne finde de rigtige. Men det kan jeg så se jeg har fundet nu. Herligt. Tak! |
|
|
|
| MortenDue |
Lagt på d. 06/02-2009 23:23
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 194 |
Der kan stå, fonetisk translateret: foor ii wit De thailandske bogstaver er ฟ อ ร์ อี ห วิ ท De thailandske bogstaver simplificeres lidt, lidt a lá grafiti, og det bliver derfor noget sværere at læse. Hygger, Morten På thai findes lyden "v" ikke. Man bruger et w istedet (som engelsk). ห kan/bør i denne sammenhæng ikke udtales, |
|
|
|
| sudsakhon |
Lagt på d. 07/02-2009 01:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2675 |
Det er helt korrekt hvad Morten skriver. Det, som er skrevet, er en transskription af et et dansk udtryk. ห (Hor hip) er medtaget for den rette tonation. Pæn tusch, men ingen Thailændere aner hvad der står og meget få danskkyndige kan læse det på thai. Men det er måske hele charmemen ved den tusch |
|
|
|
|
Lagt på d. 09/02-2009 16:26
|
|
Det er meningen at det skal være Dansk på Thai. Vi ville gerne have haft hinandens navne, men han havde problemer med min kone´s alt for danske navn, så vi vlagte det her istedte for. Mange tak for i gad hjælpe og også med at finde de rigtige bogstaver. Super fedt. Hvis det nu var man læste det på Thai, hvad ville der så stå ? Volapyk ? |
|
|
|
| Rasmus |
Lagt på d. 10/02-2009 01:36
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 772 |
Hej Jules Ifølge min kone så står der - som Morten rigtig nok skriver - ”For evigt” på Thai lydskrift. Noget i retning af ”foor ivit” og ganske godt ramt! ”ฟอร์อีหวิท” som der står på din arm, kan ikke umiddelbart udtales på Thai og giver ingen mening. ”For altid” eller ”For evigt” på Thai skrives ตลอดไป. Det kunne du så få tatoveret på indersiden af din arm – så har Thaier også mulighed for at forstå hvad du mener ![]() Hilsen Rasmus Redigeret af Rasmus d. 10/02-2009 01:39 |
|
|
|
| MortenDue |
Lagt på d. 11/02-2009 16:53
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 194 |
Læses det som thai, mener jeg det skulle være: foor ii ha! wit mellemtone mellemtone lavtone lavtone!!!!!!! Det har ikke nogen betydning på thai. |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 11/02-2009 21:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Da jeg spurgte min kone sagde hun klokke rent som var det en dansker der havde sagt det........FOR EVIGT. hun vidste bare ikke hvad for evigt betoed.
![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/02-2009 11:58
|
|
Super fedt, mange tak allesammen! Super mange tak. Vender frygteligt tilbage når je gskal have lavet tusch nummer 2 ![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.