Se indlæg
 Udskriv debat
Pension igen, igen.
pigalle
Jeg vil da gerne bede Webmaster om at åbne de gamle tråde om pension, så alle kan skrive, for nogen tid siden havde vi for det meste en god debat, om et emne der er så vigtigt for mange der lever/og vil leve i Thailand, man kan jo se at når trådende kommer i brugergrupper dør de.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

THE MISSING LINK. Skrev.
Jeg kan kun opfordre alle førtidspensionister om at klage til Social/velfærsministeren og folketinget fordi med kun en diskution her på hjemmesiden kommer vi ingen vejne.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Klage til Social/velfærsministeren d 04-12-2008

Klage over størelsesforskellen af grundbeølbet i førtidspensionerne, samt spørgsmål.

Den reelle førtidspensionens Grundbeløb før d 01-01-2003 er 5.096 kr/md og førtidspensionens Grundbeløb efter 01-01-2003 er 15.232 kr/md for enlige og 12.948 kr/md for gifte-samlever.

en forskel på 10.136 kr/md for enlige førtidspensionisters grundbeløb uanset om du bor i eller uden for EU/EØ
Det vil sige;

1) Førtidspension før 01-01-2003 kan ikke modtagepensions tillæg for enlig uden for EU/EØ, Men de der fik førtidspension efter 01-01- 2003 og bor uden for EU/EØ kan modtage fuldt grundbeløb med forhøjet pension til enlige.

2) Grundbeløbet for ENLIGE førtidspensionister før 01-01-2003 er 5.096 kr/md

3) Men grundbeløbet for ENLIGE fortids pensionister der får pension efter d 01-01-2003 er den 15.232 kr/md
----------------------------------------------------------------------------

Jeg skal klage over forskellen på grundbeløbet i førtidspensionen før og efter d 01-01-2003 der er 10.136 kr/md.
jeg skal klage over at førtidspensionen efter 01-01-2003 kan få forhøjet pensionstillæg for enlige uden for EU/EØ og førtidspensionen før 01-01-2003 kan ikke få en krone i tillæg

-------------------------------------------------------------------

spørgsmål til velfære/socialministeren,
hvorfor den store forskel på førtidspensionernes grundbeløb fra før 01-01-2003 og efter 01-01-2003?

Og hvorfor kan førtidspensionist efter 01-01-2003 få forhøjet pension til enlige uden for EU/EØ og en førtidspensionist før 01-01-2003 skal kun have pensionens grundbeløb uden for EU/EØ?

Er det ikke social og økonomisk diskremenerene af førtidspensionister der fik pension tilkendt før 01-01-2003

Fik du nogensinde svar på det Erik ??

En god dag til alle.

JackH
Der er en væsentlig ting i skal forstå:

Politikerne har opdelt deres opfattelse af Danmark's tidsregning på følgende måde:

Tiden før 1/1 2003 = "gammel førtidspension"

Tiden efter 1/1 2003 = "ny førtidspension"

Hvis du kan finde en ærlig politiker, træng ham/hende op i en krog, og tving et svar ud af væsenet, så vil du få følgende svar:

DE TO TIDSPERIODER HAR INTET MED HINANDEN AT GØRE, OG DET HAR DE TO PENSIONSORDNINGER HELLER IKKE!

For de ærede DTW medlemmer der stadig ikke forstår dette, og synes det er uretfærdigt og ulogisk, så kun dette:

HVEM HAR SAGT/LOVET/STILLET I UDSIGT/MENT - AT DE TO SYSTEMER SKULLE VÆRE RETFÆRDIGE??

Sådan er livet og politik ikke, mine damer og herrer!

JackH

PS: Må man anmode om at der ikke laves flere "ynk, ynk og piv, piv" kampagner om de stakkels fattige pensionister der henslæber deres trælsomme liv i yderste armod i Pattaya, Hua Hin, Phuket, Samui, Krabi, Bangkok m.m. - mens de for deres få skillinger - som er på niveau med hvad en lokal bankdirektør får i månedsløn - skal få råd til både Singha, San Som, evtl. en Regency, smøger og dansk lakrids, bil og motorcykel, TV, kanon-hifi, poolbord, en 20 år yngre thaimodel der IKKE er billig i drift, samt en hær af nære familie-nassere der osse skal ha' deres del af kagen, osv. osv.
Der vil IKKE blive sympatiseret med jer fra nogen som helst i skatteplagede og kriseramte Danmark. I skal holde kaje skal i, ellers kommer jeg efter jer!
Redigeret af JackH d. 16/02-2009 13:18

pigalle
JacH, du kommer nu heldigvis aldrig til at bestemme hvad vi skal, du kommer efter os med hvad??

pigalle, hvis du er på højeste førtidspension så får du faktisk mere end personer på den "nye ordning" ligesom du får et stort skattefrit beløb, men det er da klart at folk på en gamle ordning er meget ringe stillet i forhold til dem på den nye hvis de vil bo i thailand. da den nye førtidspension er et fast beløb og ikke en masse tillæg.
men så kan de så glæde sig over, at de nu kan arbejde ligeså meget som de vil, uden nogensinde kommer til at mindste retten til førtidspension. samme sikkerhed er der ikke for folk på den nye ordning.

Spring til debat: