Se indlæg|
phuket, seværdigheder
|
|
| corona |
Lagt på d. 23/02-2009 19:51
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
vi skal på en familieferie til phuket midt i september, vi er 7 voksne og 5 børn i alderen 10 til 15 år. Min mand og jeg har tidligere været på ferie på phuket to gange, vi lejer bil og kører rundt, men det er lidt sværere når man er så mange. Min mand har arbejdet i bangkok for ca 25 år siden og jeg var nede at besøge ham dengang, og vi har for ca. 10 år siden været på en rundrejse i thailand bl.a. til chang mai. nu bliver min mand 65 år d. 1. okt. og vi vil i den forbindelse invitere børn og børnebørn med til thailand, vi skal være to nætter i bangkok, og der skal vi ud se hvor min boede og de steder vi kom dengang (hvis de ellers eksistere mere. dette har vi sat den første dag af til, og den anden dag vil vi gerne på en tur f.eks. til rose garden, vi vil gerne sejle og se de flydende markeder og nogle templer, så skal vi på natmarked i bangkok og drengene skal have lov til at se et liveshow, som det forgår i bangkok. Vi piger er nok mere til handlen og det er der jo nok af. på phuket skal vi eslvfølgelig slappe af og bade, men vi skal også på noget elefant trekking og hvad der nu kan byde sig, vi skal bo i karon, så der er jo ikke så langt til den sydlige del af øen, hvor jeg har set der findes elefanttrekking. det jeg gerne vil er om nogen kender nogle af disse, og om man evt. kan finde nogle af disse ting på nettet, se hvad de kan byde på m.v. sidst vi var der nede, sidste forår, var vi på en orkidefarm syd for phuket by og det var lidt af en skuffelse, vi var også på en inde i phuket by, hvor der også var nogle shows, men den var helt til grin, nærmest ingen orkideer bortset fra de vildvoksene. jeg ville gerne på en ordentlig orkidefarm evt. sommerfuglefarm, det var vi da vi var på rundrejse så er jeg også meget facineret af den form for blomstermaling man kan se rundt omkring, på paraplyer, små dåser osv, vi så dem male da vi var på rundrejse, og de malede på en bluse for mig, hvis der findes dette på phuket vil jeg meget gerne se det. ja det er jo en masse ønsker der gik så lige et par timer siden jeg skrev det første, og nu er billeterne så bestilt, vi kommer 12 personer 7 voksne og 5 børn i alder 10 til 15 år, afsted for 63.500,- det må nok siges at være billigt og vi skal bo på tropical garden resort i kata, og to dage på convient park i bangkok så nu skal jeg blot have styr over hvilke ture vi skal på, når vi kommer til phuket, men så vidt jeg husker er der noget elefant trekking lidt syd for kata. jeg vil meget gerne hvis nogen kan byde ind med forslag til ture eller atraktioner det vil være værd at se på forhånd tak lykke |
|
|
|
| Conrad |
Lagt på d. 24/02-2009 14:37
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 959 |
Hej Corona, Jeg vil ønske Jer god tur til Phuket, hvis du ikke ved det er september den mest regnfulde måned, men det regner da heldigvis ikke alle dage. Lidt syd for Kata er der elefanttrekking og det er OK. Hvis I kører længere sydpå kommer I til Laem Promthep hvor det er fint at se solen gå ned. Lidt inden elefanttrekkingen er der 3 restauranter hvor det også er fint at spise til aften og se solen gå ned. På vejen til Laem Promthep er der også et view-point hvor der er fin udsigt op og ned ad kysten. Lidt nord for Chalong circel er der til venstre en vej op til Big Budha, den må I se, deroppe fra er der flot udsigt. Mellem Rawai og Chalong er der et strandskalle museum. Oppe i nærheden af Tesco-Lotus er der et sted med sommerfugle, men jeg har ikke været der, så om det er godt eller ikke ved jeg ikke. Så er der alle de små og store strande på vestsiden af øen, nogle er lidt gemte, så man skal se godt efter når man kører forbi. Der er også endages ture til Phi-Phi Island og også til mange af de andre øer omkring Phuket. Det med malingen, har jeg ikke set på Phuket, det er vist mest oppe i Chiang Mai området. Ellers kør rundt på øen når I har bil til rådighed og oplev den. Venlig hilsen Conrad |
|
|
|
| corona |
Lagt på d. 24/02-2009 15:44
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 4 |
tak for dit svar du skriver september er den mest regnfulde månede, men hvad vil det så sige, jeg har før været i thailand i regntiden, men der har det været sådan at man fik en byge, måske på en time eller to og så skinnede solen igen, men varmen var der jo hele tiden og vandet er jo også datidg varmt både ved stranden og i poolen med venlig hilsen lykke |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.