Se indlæg|
Sin Sod igen igen..
|
|
| mugge |
Lagt på d. 12/05-2005 09:36
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
Hejsa alle sammen derude bag skærmene.. Forleden sad vi herhjemme og snakkede om "Sin sod" og hvor meget eller hvor lidt der gives til familjen. Nogle er heldige og slipper for denne "bødekasse", mens andre bliver flået som var det told og skat.Konen mener at man nogenlunde kan måle det ud efter hvor meget pigen virkelig elsker falangen,samt hvordan pigens forældre vurderer mandens status, altså må det jo være pigen samt forældrene der vejer og fordeler dig.Rammer jeg forbi ? Anyway JO MINDRE Sin Sod ja så skulle kærligheden i ægteskabet være ægte nok,eller hvad ?. Jeg er blank på dette område men ville gerne lige dele tanken med jer. For jeg synes godt at der her i forumet har været nogle hæftige "Sin Sod" bøder: 100.000 el 200.000 bath er det ikk lige.... I starten af 1990erne da jeg stod derude i landsbyen, knap færdig med millitæret herhjemme, havde jeg "pludselig" en thai pige i hånden som smilede sødt og så var den hjemme...Vi skulle af med en motercykel ala Honda Dream.Den kører faktisk rigtig godt endnu .. ![]() ![]() Far til Fire....smukke piger |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 12/05-2005 09:53
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
hvad mener du med bøder ? tar du det som en straf at betale sin sod.... jeg har aldrig selv betalt sin sod men jeg kan da godt forstå dem som betaler det er jo en del af deres kultur og vil man ikke være med så lad dog være med at gifte dig med en thai og find dig en dansker der skal du nok også betale en sin sod i form af statusymboler plus festen og alt det andet der fylder med og har du ikke flere penge så er hun skredet.............
Redigeret af dutling68 d. 12/05-2005 10:12 |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 12/05-2005 10:40
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Juhuuu så må lillemor elske mig helt vildt, jeg har ikke betalt så meget som en bat i Sin Sod .Hun var ellers kun 25 da jeg mødte hende og havde heller ingen børn. Men hun/de har aldrig bedt om noget, så det skyldes ikke uvilje fra min side. Men de har også væsentligt flere penge end jeg nogensinde har haft/får Niels |
|
|
|
| mugge |
Lagt på d. 12/05-2005 11:04
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 389 |
okay Jeg blev vist misforstået.vi havde intet problem i at købe den motercykel,vi bruger den endnu,herregud det var jo heller ikke et tvang.Jeg ville bare prøve at høre om der var et sammenhæng imellem sin sod beløbet og det om nu familjen virkelig elskede en. For JEG ved det nemlig heller ikke ...Og dutling68 hvorfor f... gifte sig med DANSKE piger når man finder de sødeste piger i thailand. Jeg tror at du har misforstået mit syn på dette. Jeg var blot nysgerrig omkring sin sod. Okay jeg brugte ordet bødekasse..helt ærligt,læs ordet lidt mere sprogligt,metaforisk. |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/05-2005 11:14
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Hejsa dutling Jamen hvorfor har du ikke betalt bamsen Redigeret af d. 12/05-2005 11:16 |
|
|
|
|
Lagt på d. 12/05-2005 11:23
|
|
dutling68 skrev: hvad mener du med bøder ? tar du det som en straf at betale sin sod.... jeg har aldrig selv betalt sin sod jamen dutling hvor betaler du dog ikke, så du vil heller ikke gøre det ![]() ![]() ![]() ![]() ja man kan jo tænke sitmen jeg kan da godt forstå dem som betaler jamen hvorfor betaler du så ikke selv,når du er så forstående det er jo en del af deres kultur og vil man ikke være med så lad dog være med at gifte dig med en thai og find dig en dansker nej nu må du stoppe,,,,,man bliver forelsket i en thai pige,og så vil du ha man skal tage hjem og finde en dansk pige,,, sig mig hvad tænker du dog på er det normalt for dig at gøre det der skal du nok også betale en sin sod i form af statusymboler plus festen og alt det andet der fylder med og har du ikke flere penge så er hun skredet............. du har vist brændt nallerne her hjemme, så du skyndte dig at finde en anden dansk pige ,og blev forelsket og rejste så til thailand og fandt en. Ja du gør det på den mærkelige måde,men det er sikkert sjov på den måde ![]() ![]() ![]() ![]() bamsen |
|
|
|
| latour82 |
Lagt på d. 12/05-2005 11:30
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 377 |
Thaipiger kan være skønne og søde, men det er ikke min oplevelse at man skal involvere sig med en fra Thailand bare fordi at man har brændt nallerne eller at danske piger er for besværlige. Hvis jeg ganger de problemer jeg har haft i de forhold jeg har haft med Danske piger med 3, så svarer det sådan nogenlunde med de problemer/besværligheder jeg har haft med hende som jeg giftede mig med som så kom fra Thailand. Der var langt fra de 6 besøg nede ved hende i hendes hjemland, og så til vitterligt at have en dagligdag sammen og få den til at fungere. Det har været den største prøvelse i mit liv. At det er kommet til at fungere har krævet mange kompromisser Niels |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 12/05-2005 16:18
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
du kan have ret i at jo højere beløbet er jo større er chansen for at der skal malkes penge af falangen (og i mange tilfælle er det også kun for pengene) men det betyder måske ikke nødvendigvis at de elsker dig mindre af den grund men måske bare at de griber chansen for at forsøde deres tilværelse mest muligt men man kan jo også vende den om og spørge om det at nogle ikke respektere den thailandske tradition med sin-sod betyder at de ikke elsker konen og hendes familie men bar evil have en billig slave ?? jeg havde intet problem i at betale en smule sin-sod (20.000 bath) for der igennem viste jeg at jeg elsker min kone hendes familie og jeg respektere hende kultur og traditioner |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 12/05-2005 17:08
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
Min kæreste er meget åben omkring disse ting - hun siger at jeg bør give 50.000 bath til hendes forældre som så sørger for al det praktiske mht. bryllupet: mad, drikke (cola, whisky ...), musik, bus til famile der ikke bor nær osv. og da der nok kommer flere hundrede mennesker så har han højest "10.000 bath profit". Og så kommer status-delen. Hendes søster har givet sin mand 1 bath (vægt) guld og han gav hende 5 bath guld. De bor i Bangkok men blev også gift i nordthailand (Kalasin). Så hun forventer at få mere overbragt (hun siger dog at jeg kan få det tilbage / fælles eje). Hun siger at det også er tadition at give baby i nær familie 50 satang gold (hendes søster er gravid). Søsteren og manden er ikke fattige, ej heller rige (har lille hus i udkanten af Bangkok samt betaler af på deres bil). De har hentet og bragt mig i lufthavnen flere gange og aldrig forventet penge. 1 bath gold = 8.000 bath 50 satang gold = 4.000 bath Og så kan i sige at hun prøver at blanke mig af, men hun ber ellers aldrig om noget, især i Danmark "no wan't, maybe buy in Thailand, no paang (dyrt)". Redigeret af christian-s d. 12/05-2005 17:10 Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 12/05-2005 18:19
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Hej Christian. Der er to der kan afgøre om, hvad der skal betales og hvordan det skal gøres, det er dig og din tilkommende. Om det er tradition, malkning af manden eller hvad det nu skal kaldes er for såvidt ligegyldig. Hvis du mener det er det rigtige, så er det det du skal gøre, for der er ingen andre ting at sige til det end. Du kan ikke se nogen længere end til tænderne, og du kan ikke lære af andres fejl, bare du har advarslerne i baghovedet. Så held og lykke. |
|
|
|
| christian-s |
Lagt på d. 13/05-2005 10:55
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 570 |
7.600 DKR for et bryllup (dog uden rejseomkostninger for nær dansk familie) og en "bryllupsgave" på 7.300-9..800 DKR er da stadigt billigt sammenlignet med et stort bryllup med fest som i DK hurtigt koster 50-80.000 DKR Det bliver jo dog først dyrt hvis den danske familie forventer stor fest ved et efterfølgende dansk bryllup "med det hele"
Redigeret af christian-s d. 13/05-2005 10:56 Rejst i Thailand mange gange, 2005-2012 thai gift
|
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 13/05-2005 13:32
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 298 |
det er vel ikke så meget om det er dyrt eller ej men mere om det er svindel eller ej
Surin er død længe leve Surin999 |
|
|
|
|
Lagt på d. 13/05-2005 18:12
|
|
Davser Ja det er jo ikke svindel hvis man accepterer det selv så har man bare for mange penge bamsen |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 14/05-2005 10:12
|
|
jo det er svindel hvis thiaen gør det for penge og falangen gør det for at vise at han respektere thai kultur
|
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 14/05-2005 11:01
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
surin999 skrev: jo det er svindel hvis thiaen gør det for penge og falangen gør det for at vise at han respektere thai kultur Hvad er bankgarantien i 7 år så. Samfundssind eller hvad.? og hjælp til undertrykkelse af Thai kvinder, DU BLIVER HER,( og passer mig op i hoved og røv ) ELLERS KAN DU BARE FISE TILBAGE. |
|
|
|
| surin999 |
Lagt på d. 14/05-2005 12:31
|
|
oleskyum skrev: surin999 skrev: jo det er svindel hvis thiaen gør det for penge og falangen gør det for at vise at han respektere thai kultur Hvad er bankgarantien i 7 år så. Samfundssind eller hvad.? og hjælp til undertrykkelse af Thai kvinder, DU BLIVER HER,( og passer mig op i hoved og røv ) ELLERS KAN DU BARE FISE TILBAGE. nu brænder den da vist sammen på første sal igen ole hvad har sin-sod lige med en bankgaranti at gøre ? og har du tænkt (hvis du kan) på at hvis du behandler din kone sådan og siger at hvis hun ikke vil gøre som du siger så kan hun bare fise af. så kan hun gå på bistanden og få økonomisk hjælp som bliver trukket af din bankgaranti. men det er måske derfor du har så meget imod bankgarantien ?? jeg syntes nu ellers garantien er fin lige netop på det punkt ![]() ![]()
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

.