Se indlæg|
Hjælp til kasikorn home/internet banking
|
|
| Humi |
Lagt på d. 05/04-2009 07:35
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 124 |
Jeg har nu været 30 dage i thailand og fik bla. åbnet en konto og fik visa elektron i kasikorn bank. Jeg er nu kommet hjem kan ikke helt forstå hvordan hvordan jeg bruger home/internet banking herfra Danmark? Jeg vil bare se beløbet på kontoen og følge penge , når jeg overføre penge til thai-kontoen ![]() |
|
|
|
|
Lagt på d. 05/04-2009 07:43
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Det samme problem har jeg, de siger noget med det står på engelsk, men jeg kan ikke finde det sted hvor det står. |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 05/04-2009 07:52
|
|
Det er noget med at man kan modtage PIN1 på mail. Men hvordan? |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 05/04-2009 10:42
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Humi skrev: Det er noget med at man kan modtage PIN1 på mail. Men hvordan? First Login Process to log in to K-Cyber Banking for the first time: You will receive confirmation messages via register e-mail , Subsequently KBank will sent Login password (PIN1) for the first time login to you. You can get your first login password either via e-mail or at branch. In case of recieving via e-mail, you will recieve Login password (PIN1) via register e-mail. In case of recieving at branch, you can pick up Login password envelope at register branch. The pick up date will be stated in the e-mail. When you recieved password, you can login to K-Cyber Banking by following this instruction. 1. Visit to http://www.kasiko... , you can see "e-Banking Services" text box on upper left corner of your screen. Select "K-Cyber Banking" and system will bring you up to the login screen. 2. Use the account number that you informed in K-Cyber Banking Application Form as your User ID and use Login Password (PIN1) from the above detail to login to the system. 3. The system will force you to set up your new User ID. 4. The system will force you to enter your new Login Password (PIN1) and set up your new Security Password (PIN2). 5. After reviewing your contact information , you can directly access to the system. Du logger dig ind første gang med dit kontonummer (brugernavn) samt password (pin1 aftalt med banken). Hvordan man får pin1 pr. mail har jeg ingen anelse om, da jeg ordnede det med banken (branch) da jeg oprettede kontoen. Jeg gjorde opmærksom på, at kontoen skulle benyttes via homebanking. https://ebank.kas...ogin.html# Så er du inde og kan ændre dit brugernavn samt lave nr. 2 password som er pin2. Således bruger du fremover dit nye brugernavn samt dit password (pin1), når du skal logge dig ind og følge din konto. Det andet password (pin2) bruger du når du skal lave transaktioner på homebanking. Dvs. jeg er pinkode 2 user. Hvis jeg skal overføre nogle penge til min kæreste, har jeg lavet en skriftelig aftale med banken, således at jeg kan overføre til hendes konto, ellers er det ikke muligt. Du kan også være pincode 1 user, det kræver at du er i Thailand, således får du ved hver transaktion tilsendt en kode fra banken på din Thai-mobil, som du så skal bruge. |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 05/04-2009 13:54
|
|
Det er også den PIN1 jeg mangler. |
|
|
|
| kiml |
Lagt på d. 05/04-2009 13:57
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 686 |
er det ikke den pin du selv laver i banken ??
[img][/img]
|
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 05/04-2009 14:04
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
Humi skrev: Det er også den PIN1 jeg mangler. Send en email til banken med din kontoreference og dit problem, de er meget fleksible. |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 05/04-2009 14:45
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Humi skrev: Jeg har nu været 30 dage i thailand og fik bla. åbnet en konto og fik visa elektron i kasikorn bank. Jeg er nu kommet hjem kan ikke helt forstå hvordan hvordan jeg bruger home/internet banking herfra Danmark? Jeg vil bare se beløbet på kontoen og følge penge , når jeg overføre penge til thai-kontoen ![]() hvis du har fortalt du ønskede netbanking, så fik du en forsejlet kuvert med login oplysninger da du oprettede din konto. Heri: et brugernavn et password Hvis du ikke har dette brev kan du ikke bruge netbank....sådan var det i min bank SCB Tror nu heller ikke de sender dig dette til dk., men hvem ved. ellers må du vente til næste gang du kommer forbi din bank og så husk at medbringe din bankbog og pas ved hendvendelse. |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 05/04-2009 14:51
|
|
Jeg glemte faktisk at sige at jeg vil ha home banking. Men jeg har skrevet en mail til banken. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 05/04-2009 15:21
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Her fra Kasikorn banks hjemmeside: Kasikornbank would like to introduce the new way to apply the K-Cyber Banking service, which the customers can apply the K-Cyber Banking via Online System at any KBank branch. The required documents are as follows: Passbook Valid National ID Card (For Thai Citizen) Valid Passport (For Non-Thai Citizen) Upon successful documents verification, the customers will be asked to provide “Email Address” to receive the Login Password to access the K-Cyber Banking service. The request will be approved in the same day and the password will be sent to customer’s Email in the next working day. Shuold you have any enquiries regarding the service registration, please contact our 24/7 K-Contact Center on 0-2888-8800. -- Bankerne har forskellige måder at oprette online banking på. I Krungsri kan du gøre det selv via www efter du har underskrevet papirerne i banken. |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 15/04-2009 19:56
|
|
Nu har jeg skrevet lidt med dem og ringet til dem. Du vil ikke sende min PIN1 uden at jeg er i Thailand personligt inde i banken . Det er forståeligt, men kan jeg se eller tjekke beløbet på kontoen over TLF'en? |
|
|
|
|
Lagt på d. 16/04-2009 08:28
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Har du prøvet at stikke dit visakort i en dansk ATM og spørge om saldoen ? |
|
|
|
| Humi |
Lagt på d. 16/04-2009 08:40
|
|
ABEKATTEN skrev: Har du prøvet at stikke dit visakort i en dansk ATM og spørge om saldoen ? haha det vil da lige prøve af i dag ![]() |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 16/04-2009 09:21
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
ABEKATTEN skrev: Har du prøvet at stikke dit visakort i en dansk ATM og spørge om saldoen ? Jeg mener nu ikke at det er muligt...... Du kan heller ikke få din saldo at vide i en ATM i Thailand, på dit Danske Visakort. Jeg tror du må vente på næste gang du kommer til Thailand og får fat i dine PIN1 OG PIN2 koder. |
|
|
|
| ingolf |
Lagt på d. 16/04-2009 12:14
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1068 |
Dette gälder for SCB med et almindeligt ATMkort, så jeg ved ikke om det er samme for de andre banker. Når du skal aktiver din internetbank forste gang, sender de en OTC (one time code), og denne kode kommer som SMS til thaimobil--OG INGEN ANDRE STEDER--prövede at få dem til at sende til int. mobil og mail--men nej--jeg fik pänt vente til näste thaibesök Håber du blev lidt klogere, og kan bruge det til noget ![]() Ingolf |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.