Foto- og video-albummene indeholder billeder og videoer af interesse for brugerne på Thailand
Portalen. Fotoalbummet er på hele 4248 billeder, blandt andet med billeder fra begivenheder
og arrangementer.
Thailand Portalen anvender cookies til at huske dine indstillinger. [Læs nærmere omkring sidens cookies].
Klik venligst på Accepter Cookies for at acceptere sidens cookies.
For nogle år siden havde DR en dokumentar udsendelse om Biker-Jens i Thailand, hvor han besøgte et elefanthospital i det nordlige Thailand. Et hospital som tog sig af elefanter som på en eller anden måde var blevet efterladt, misrøgtet, gamle eller var skadet ved at træde på en efterladt landmine.
Måske er der én her på DTW som kan finde udsendelsen frem i DR´s arkiver? Jeg har forsøgt uden held.
Jeg husker også for et par år siden, at høre om en ny lov i Thailand. En lov der i dagtimerne forbød Mahouter (elefantfører) at drive deres elefanter på asfalteret vej på grund af den ekstreme varme asfalt i dagtimerne. Hvilket naturligvis er dyrplageri. Men når man kommer rundt om i Thailand i dag, syntes denne lov ikke at blive håndhævet længer – hvis den ellers har været det?
Prøv selv at forcerer en asfalteret hovedgade i Thailand barfodet ved middags tid her i maj juni måned! Det giver et godt indblik i hvordan en elefant har det hver dag i denne tid.
Thaier elsker et af deres største nationalsymboler elefanten højt. Men deres generelle indstilling til dyrevelfærd i almindelighed er skamløst!
Suk Rak Ning skrev:
Jeg saa ogsaa udsendelsen, og mener at kunne huske at en elefant er det eneste pattedyr udover mennesker der kan graede taarer...........
Jeg mener også at kunne huske at Biker-Jens, som ellers selv syntes at han var en hardnitter, måtte tørre øjnene efter at have set elefanten. jeg havde sgu nok også tudbrølet.