Se indlæg|
Køb af bar
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 05/04-2009 19:38
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
Hej Alle Jeg går og drømmer lidt om og åbne en bar i Pattaya området er der nogen af jer der ved hvad det kræver ud over arbejdstilladelse. hvodan får man den nu hvor man selv er bliver boss og ikke skal arbejde for en anden ??? Nogen der har en ide om prisen jeg har hørt at man kan få en for ca 1 mill bath.. ?? og at man skal give ca 300.000 THB under bordet om året er det nogen der kan bekræfte den påstand ? |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 05/04-2009 20:16
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
her er der en bar til salg http://www.bahtso...p?id=34499 ....og dem er der mange af i thailand. og det er der sikkert en god grund til ...et godt råd lad være med at gå ind i den branche og find på noget andet at lave......
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| SteenJ |
Lagt på d. 05/04-2009 21:00
|
![]() Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 743 |
Hej Dutling For fanden hvor er det godt du skriver til stx om råd, for jeg tror han bliver fattigere hvis han investerer. Jeg tror du mener, at det ikke er nu, der skal bruges penge på bar køb???? |
|
|
|
| Thai |
Lagt på d. 05/04-2009 21:51
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 166 |
Hej Styx Hvad det koster at ha en bar i Pattaya, ca. det samme som du har råd til at miste. det er svært at lave overskud som ny farang bar ejer i Pattaya, nu kommer lavsæsonen og der vil være mange farang barer til salg fordi kassen er tom. |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 05/04-2009 23:37
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3980 |
styx32 skrev: Hej Alle Jeg går og drømmer lidt om og åbne en bar i Pattaya området er der nogen af jer der ved hvad det kræver ud over arbejdstilladelse. hvodan får man den nu hvor man selv er bliver boss og ikke skal arbejde for en anden ??? Nogen der har en ide om prisen jeg har hørt at man kan få en for ca 1 mill bath.. ?? og at man skal give ca 300.000 THB under bordet om året er det nogen der kan bekræfte den påstand ? Da jeg var afsted her i januar/februar fik jeg tilbudt en dansker bar billigt, dog minus værelserne. Det var i dansk forstand næsten ingenting jeg skulle give i forpagtning. Jeg tror at du skal rejse derud, tale med de andre danskere og lære dem at kende. Måske bliver du tilbudt at være med i et projekt, hvis du ellers kan finde fodslag med de flinker fyre der er i Pattaya. Eller blot spørg de erhvervsdrivende danskere, de er ikke bange for at dele deres erfaringer. Var det ikke fordi pengene er meget bedre herhjemme, ville jeg da også gerne være med i nogle forretninger. PT. tror jeg ikke rigtig på det, du har ikke erfaringerne og turismen er på vej ned. Ellers var der en bar liggende ved siden af Freddy Ferdinand's bar (dvs. bag i), den har en god beliggenhed, størrelse og prisen var stærkt faldende. Men om den er ledig idag det ved jeg ikke. Det er Soi Diana Inn. Men med den slags barer skal du jo også have piger ombord. - og så bliver det mere kompliceret. Der er masser af barer til salg, så det er bare at vælge. Dit job bliver at trække Farang kunder til, resten skal du overlade til Thaierne. Det er rigtig lange arbejdsdage, til ofte små penge. Redigeret af vandango d. 05/04-2009 23:51 |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 06/04-2009 04:17
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Hvorfor bruge tiden paa noget som andre også har prøvet og som mislykke for dem. Nyd dog livet i sted for. Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
|
Lagt på d. 06/04-2009 05:20
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
styx32 skrev: Hej Alle Jeg går og drømmer lidt om og åbne en bar i Pattaya området er der nogen af jer der ved hvad det kræver ud over arbejdstilladelse. hvodan får man den nu hvor man selv er bliver boss og ikke skal arbejde for en anden ??? Nogen der har en ide om prisen jeg har hørt at man kan få en for ca 1 mill bath.. ?? og at man skal give ca 300.000 THB under bordet om året er det nogen der kan bekræfte den påstand ? Jeg kommer straks til at tænke på denne her: Hvordan skaber man sig en lille formue i Thailand? Man bringer en stor formue med sig, og så køber man en bar i Pattaya :-D Styx, det du taler om, de penge under bordet, er det keymoney du taler om. Hvis du er den styx som også skriver på Thailand/ forum, så er du ret ny i landet Thailand, og så må det handle meget om at du skal holde dig væk fra at investere i den slags, barer, restauranter, osv. Med mindre at du har millioner og atter millioner af dollars, og bare vil have det sjovt. Som en skriver i tråden, mange har tabt penge før dig. Hvis du prøver, har du chancen for at blive nr 10.000 dansker som har mistet sin investering. :-D Der er enkelte, ofte fagfolk, som det lykkes for, men generelt holder tanken om at enhver idiot kan drive en bar, slet ikke. Det kræver blandt andet et ualmindeligt godt parforhold, hvor en kæreste/ kone tager sig af kontakten til personale. Redigeret af d. 06/04-2009 05:24 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 06/04-2009 07:42
|
|
strejfer skrev: Der er enkelte, ofte fagfolk, som det lykkes for, men generelt holder tanken om at enhver idiot kan drive en bar, slet ikke. Det kræver blandt andet et ualmindeligt godt parforhold, hvor en kæreste/ kone tager sig af kontakten til personale. Præcis. |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/04-2009 09:28
|
|
vandango skrev: Ellers var der en bar liggende ved siden af Freddy Ferdinand's bar (dvs. bag i), den har en god beliggenhed, størrelse og prisen var stærkt faldende. Men om den er ledig idag det ved jeg ikke. Det er Soi Diana Inn. [b]Hvor mange af de som har ejet barer i det 6- 7 år gamle område har lavet en rimelig forretning? Thomas nede i hjørnet, måske? Er der flere? Hundredvis af amatør investorer har tabt penge på de barer, kan godt forstå at en af dem af dem er til salg. Mon ikke de fleste af dem er til salg når det kommer til stykket? :-D Alle som tænker på at investere i barer og restauranter, prøv at gå en tur, se på de barer hvor der sidder en enkelt sur mand, med en enkelt eller tre fire sure kvinder. Manden er investoren. Han er tvangsindlagt til at være der. Det må da være en af de værste "fængselsstraffe" der findes. Hvis folk vil investere i et sted som Pattaya, skal de nok helst vide hvad de gør. Tag Jens nede på Frem lavprisværtshuset ned ved tirsdags/ fredagsmarkedet Thalad Boukauo, som han af gode grunde selv kalder en købmandsbutik. Han og hans utroligt godt fungerende kone er vel den dansker som sælger flest øl og drikkevarer i Thailand. Til lavspris. Jens har også fundet ud af, at værelses udlejning er et godt sikkerhedsnet, som klarer de daglige udgifter, hvis de er placeret i den rigtige del af byen. Redigeret af d. 06/04-2009 09:32 |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 06/04-2009 09:42
|
|
strejfer skrev: Hvis folk vil investere i et sted som Pattaya, skal de nok helst vide hvad de gør. Tag Jens nede på Frem lavprisværtshuset ned ved tirsdags/ fredagsmarkedet Thalad Boukauo, som han af gode grunde selv kalder en købmandsbutik. Han og hans utroligt godt fungerende kone er vel den dansker som sælger flest øl og drikkevarer i Thailand. Til lavspris. Jens har også fundet ud af, at værelses udlejning er et godt sikkerhedsnet, som klarer de daglige udgifter, hvis de er placeret i den rigtige del af byen. Jens har så også den fornødne baggrund som restauratør her i Danmark. Der kommer mange forskellige nationaliteter, selv Thailænderne handler der. Kommer der tit. |
|
|
|
| thaikurt1 |
Lagt på d. 06/04-2009 12:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2882 |
Jeg har være mange gang på det markedet med ved ikke hvor det sted ligger er der nogen der præcis. hvor det ligger skal en tur der ind på fredag så kunne jeg smutte en tur der hen mens kone og børn skal købe ind paa markedet da jeg ikke gider at går rundt der inde.
Du kan leje deres krop, men du kan aldrig udleje deres sind, endsige deres hjerter."
|
|
|
|
|
Lagt på d. 06/04-2009 12:51
|
|
Thaikurt1 skrev: Jeg har være mange gang på det markedet med ved ikke hvor det sted ligger er der nogen der præcis. hvor det ligger skal en tur der ind på fredag så kunne jeg smutte en tur der hen mens kone og børn skal købe ind paa markedet da jeg ikke gider at går rundt der inde. Vi taler om Bou Kaou market, ved start eller ende af Soi Bou Khaou, den gade hvor Ferdinand gæstehuset ligger. På markedsdage kan FREM være ret svær at finde, hvis man ikke har været der før :-D ...men: Hvis du ved hvor Supermarkedet Friendship er, på den store gade som kommer helt nede fra stranden, du ved hvor Beach Road bøjer fra, ved Walking Street, og fortsætter væk fra havet. FREM ligger på den langside længst væk fra Friendship Supermarket. Der er ikke noget skilt, men det halvtag som stritter ud, er holdt i rød blå FREM farver. Kommer du fra Ferdinand Gæstehuset, er det den nærmeste langside, og du skal et godt stykke ind i markedsområdet, stadig på selve den sti der er mellem markedet og ejendommene. Møder du en stor blank vandtank, er du gået for langt. God fornøjelse. Redigeret af d. 06/04-2009 12:55 |
|
|
|
| styx32 |
Lagt på d. 06/04-2009 14:29
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 311 |
I har nok ret i at det ikke er nemt og drive en bar. jeg kan alligevel ikke lade være med at tænke på at der stadig må være penge i det. siden der er så mange der driver en bar i Pattaya. Og så med den løn de tillader sig og give deres ansatte. så må de tjene penge. 3000 THB pr mdr. og så 12-14 timers arbejde om dagen.. |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 06/04-2009 14:33
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
Thaikurt1 skrev: Jeg har være mange gang på det markedet med ved ikke hvor det sted ligger er der nogen der præcis. hvor det ligger skal en tur der ind på fredag så kunne jeg smutte en tur der hen mens kone og børn skal købe ind paa markedet da jeg ikke gider at går rundt der inde. Hvis du lige kigger på dette link, så står "fotografen" og kigger lige derned. Bag Family Mart ser du et udhæng med røde hvide farver, og lige der bag ligger Cafe Frem Håber det hjælper dig, og jeg er enig med Strejfer i, at det er svært at finde på markedsdage hvor alle teltene er slået op. Men gå ned ad vejen/stien bag family mart, og så kan du ikke undgå at finde stedet ejerne hedder Toi og Jens, og du kan regne med at der er mange mennesker derinde disse markedsdage god fornøjelse [url]http://www.pattayaphotoguide.com/?xvtRUfNqkc7B [/url] Her kommer lige et klikbart link http://tinyurl.co... Redigeret af goldwing d. 06/04-2009 14:35 |
|
|
|
| sank |
Lagt på d. 06/04-2009 14:59
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1131 |
Ja de handler sørme også med Singha og jeg kan næsten køre helt der hen ( på cykel ) ![]() |
|
|
|
| goldwing |
Lagt på d. 06/04-2009 15:20
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 811 |
sank skrev: Ja de handler sørme også med Singha og jeg kan næsten køre helt der hen ( på cykel ) ![]() Ja men du må nok trække den hjem..... ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
| vandango |
Lagt på d. 06/04-2009 16:38
|
|
sank skrev: Ja de handler sørme også med Singha og jeg kan næsten køre helt der hen ( på cykel ) ![]() Den 5 maj sidder jeg der og bøjer nakken bagover, mens den kølige Singha vælter hen over min tunge, fra en BIG SIZE BOTTLE. |
|
|
|
|
Lagt på d. 06/04-2009 16:41
|
|
pas nu på du ikke knækker nakken vandango ![]() |
|
|
|
| BJ |
Lagt på d. 06/04-2009 17:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1067 |
Nu i har gang i snakken om danske barer. Er der nogen der kan sige mig om der ligger nogle/en Dansk bar på Koh Chang og evt. hvor på koh Chang den ligger??? MVH.BJ PS. kan i ellers give mig et navn/adresse på en dansk bar i Pattaya. på forhånd tak. Da jeg rejser der ned på Fredag. Redigeret af BJ d. 06/04-2009 17:43 |
|
|
|
| bigfoot |
Lagt på d. 06/04-2009 18:44
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 73 |
ja undskyld mig. kan bare ikke forstå at man rejser lige fra dk .og så går på en dansk bar?
To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problem
|
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage. 

...et godt råd lad være med at gå ind i den branche og find på noget andet at lave......

Ja de handler sørme også med Singha