Se indlæg
 Udskriv debat
visa
handy
er der nogle herinde der er klar over om man kan få et turist visa i passet her i dk for så at rejse til thailand og så blot få 30 dage ved indrejse for så at vendte med at benytte det ved indrejse fra laos da vi skal en tur derop 3 uger efter ankomst mvh hardy Smile

pigalle
handy skrev:
er der nogle herinde der er klar over om man kan få et turist visa i passet her i dk for så at rejse til thailand og så blot få 30 dage ved indrejse for så at vendte med at benytte det ved indrejse fra laos da vi skal en tur derop 3 uger efter ankomst mvh hardy Smile

Hvis du får 2 mdr. turistvisa, (det er gratis lige for tiden), kan du ikke kun få 30 dage i lufthavnen, men jeg ved ikke om det hjælper dig, men du kan jo søge 2+2 mdr turistvisa, når de 2 mdr. er gået kan du købe 30 dage her i Thailand, så skal du en tur ud af landet, så kan du gøre det samme igen, så du er her ialt 6 mdr.

vandango
handy skrev:

Jeg har lige fået et nyt pas. Men på de forrige 2 måneders visa jeg havde i det gamle pas, syntes jeg at jeg husker, at det gælder for en indrejse og en udrejse jf. Thailand. Hvis du efter din indrejse i Thailand, beslutter dig for at rejse til andre landre, og returnere igen via Bangkok eller fortsætte din ferie i Thailand, tror jeg lige at du skal kontakte de Thailandske myndigheder herhjemme.

Faktisk kunne jeg godt selv tænke mig at smutte en lille tur til Laos med Nee, men jeg ved så ikke om jeg mister mit 2 måneders visa til Thailand, og blot får de 14 dage, jeg har hørt at man efter nuværende regler får på visa-run når jeg returnerer til Thailand.

Hvordan er de præcise regler? -erfaringer?

pigalle
vandango skrev:
handy skrev:

Jeg har lige fået et nyt pas. Men på de forrige 2 måneders visa jeg havde i det gamle pas, syntes jeg at jeg husker, at det gælder for en indrejse og en udrejse jf. Thailand. Hvis du efter din indrejse i Thailand, beslutter dig for at rejse til andre landre, og returnere igen via Bangkok eller fortsætte din ferie i Thailand, tror jeg lige at du skal kontakte de Thailandske myndigheder herhjemme.

Faktisk kunne jeg godt selv tænke mig at smutte en lille tur til Laos med Nee, men jeg ved så ikke om jeg mister mit 2 måneders visa til Thailand, og blot får de 14 dage, jeg har hørt at man efter nuværende regler får på visa-run når jeg returnerer til Thailand.

Hvordan er de præcise regler? -erfaringer?

Hvis du kommer ind i Thailand med fly uden visa får du 30 dage, men hvis du bare tager over grænsen visa-run får du kun 15 dage, nye regler fra November sidste år. Jeg kender en der mistede sit 2 mdr. visa ved at rejse ud, han fik kun 15 dage da han kom tilbage til Thailand, han måtte så på immigrationen hvor han kunne købe 7 dage til 1900 Baht for at få det til at nå sammen.
Her er nogle regler.

VISUM TIL THAILAND
Bemærk at spørgsmål om visum til Thailand generelt skal stilles til den thailandske ambassade eller til konsulatet i Danmark eller Immigration Bureau i Thailand, da der er tale om thailandsk lovgivning. Nedenstående er vejledende regler, som ambassaden har fået oplyst fra Immigration Bureau i Bangkok.

Ophold i mindre en 30 dage

Ved indrejse i Thailand får danske statsborgere et indrejsestempel. Ophold i landet er tilladt fra stemplets dato og 30 dage frem. Bemærk at man normalt ikke kan forlænge sit ophold i landet ved at forlænge stemplets gyldighed. Under særlige omstændigheder kan det dog forlænges med maksimalt 10 dage ved henvendelse hos de thailandske immigrationsmyndigheder.
Bemærk at det pr. 1. oktober 2006 blev indskærpet at turister, som ved indrejse har fået tilladelse til at opholde sig i landet i 30 dage uden visum, kun kan forlænge opholdet ved ind- og udrejse (visa-run) to gange, således at opholdet i alt svarer til 90 dage.

Ophold over 30 dage

Turister, som planlægger ophold som overstiger 30 dage, skal søge om ”Tourist visa” på deres pågældende thailandske ambassade/konsulat.
I Danmark kan der søges om visum enten på den thailandske ambassade i København eller på det thailandske konsulat i Hvide Sande, Jylland (se adresser nedenfor).
Det er ambassadens erfaring at turister får et 60 dages ophold, når de ankommer til Thailand på turistvisum, men check indrejsestemplet i passet for den nøjagtige gyldighed af visum. Dette visum kan forlænges i 30 dage ved at søge herom hos de thailandske immigrationsmyndigheder mod gebyr (se adresse nedenfor).

Advarsel
Vær opmærksom på at det er ulovligt at benytte sig af agenter eller turistbureauer for opnå nyt indrejsestempel og dermed forlænge sit visum til Thailand – i værste fald kan det medføre fængselsstraf. Den eneste lovlige mulighed for at forlænge sit visum er ved at forlade landet og indrejse via immigrationsmyndighedernes permanente grænseposter og få sit pas lovligt stemplet.

Ophold af længere varighed

Hvis du rejser til Thailand for at arbejde, studere, følge med thai ægtefælle etc. skal du søge om ”Non-immigrant visa” på den thailandske repræsentation i det på gældende land. Visum vil så blive klassificeret tilsvarende, for eksempel: ”B” for ”Business” eller ”ED” for ”Education”.
Det er ambassadens erfaring at man ved indrejse i Thailand får et 90 dages visum, når man har et ”non-immigrant” visum, men check indrejsestemplet i passet for den nøjagtige gyldighed af visum. Ansøgning om forlængelse af ”non-immigrant” visum skal ske til immigrationsmyndighederne får visum udløber (se adresse i Bangkok nedenfor).

Overstay

Bemærk at det medfører en bøde på 500 baht pr. dag, hvis det tildelte ophold i Thailand overskrides. Det er stemplet fra immigrationsmyndighederne i passet, som du modtager ved indrejse, som afgør visums varighed og IKKE gyldighedsdato på visum udstedt af den thailandske repræsentation ved udrejse.

Mitchell
hej Vandango,
rejser du et smut til laos, mister du dit Thaivisum, og du får kun 15 dage i Thailand når du rejser ind igen i Thailand,så vendt med en smuttur til dit visum er ved at udløbeSmile

goldwing
Jeg har prøvet dette.
Fik 3 mdr. visum hjemmefra.
Ankomst BKK fik jeg 30 dage som altid.
Jeg havde IKKE på departurekcartet skrevet jeg have et visa, der hvor man ellers skriver visanummer.

Kortet lagde jeg ind hvor visastemplet IKKE var og hvor der var plads til at stemple.
Imm. stemplede 30 dage som sædvanligt.

14 dage senere rejste jeg til Phi. og var i 14 dage.

Herfra og til BKK igen, hvor jeg på departure skrev mit visa nummer, og fik 3 mdr. i BKK

Men husk dit visa har en udløbsdato som skal overholdes.

Om dette virker ved overgang fra Cambodia eller Laos aner jeg ikke, men det virkede fra Phi.

Jeg turde ikke personlig prøve dette trix den vej.

Men hvis du køber et re-entry, så burde det virke.

god tur

pigalle
goldwing skrev:
Jeg har prøvet dette.
Jeg havde IKKE på departurekcartet skrevet jeg have et visa, der hvor man ellers skriver visanummer.

Kortet lagde jeg ind hvor visastemplet IKKE var og hvor der var plads til at stemple.

Herfra og til BKK igen, hvor jeg på departure skrev mit visa nummer, og fik 3 mdr. i BKK

Om dette virker ved overgang fra Cambodia eller Laos aner jeg ikke, men det virkede fra Phi.

god tur

Det lyder som om de har sovet i timen, normalt giver et 2 mdr. turist visa og/eller et 3 måneders visa kun lov til en indrejse.

goldwing
pigalle skrev:
goldwing skrev:
Jeg har prøvet dette.

god tur

Det lyder som om de har sovet i timen, normalt giver et 2 mdr. turist visa og/eller et 3 måneders visa kun lov til en indrejse.

Nej kære Pigalle det er dig som sover, prøv lige at læse hvad jeg skriver..... tak

Men for at skære det ud i pap.

Jeg brugte først mit visum da jeg tog fra Phi. til Bangkok, og IKKE da jeg landede i Bangkok fra DK.

Så altså brugte jeg kun mit visa 1 gang.

pigalle
goldwing skrev:
pigalle skrev:
goldwing skrev:
Jeg har prøvet dette.

god tur

Nej kære Pigalle det er dig som sover, prøv lige at læse hvad jeg skriver..... tak

Jeg brugte først mit visum da jeg tog fra Phi. til Bangkok, og IKKE da jeg landede i Bangkok fra DK.

Jeg har skam læst det du skriver, men de har overset dit 3 mdr. visa ved indrejse i Bangkok ellers havde de givet dig 90 dage, sådan er reglerne for alle, så det er det sikkert også for dig.

goldwing
pigalle skrev:
goldwing skrev:
pigalle skrev:
goldwing skrev:
Jeg har prøvet dette.

god tur

Jeg har skam læst det du skriver, men de har overset dit 3 mdr. visa ved indrejse i Bangkok ellers havde de givet dig 90 dage, sådan er reglerne for alle, så det er det sikkert også for dig.

Ja, det var nu også hvad jeg prøvede at skrive mig til.
Nemlig at lade være med at skrive sit visanummer på departurecartet, hvis det ikke står derpå søger de ikke i passet efter det.

Jeg lagde også departurecartet ind i mit pas på en anden side end der hvor mit visastempel var, alt i alt for at de ikke skulle opdage mit visumstempel.

Nu gik den, og derfor tog jeg turen til Phi.
Hvis ikke den var gået, havde jeg ikke taget turen til Phi. på dette tidspunkt.

Så alt i alt var dette en måde at udsætte sit visa på, og jeg ser nu heller ikke, hvorfor dette ikke er en ok løsning.

Jeg har et visa hjemmefra som har en gyldighedsperiode som jeg overholder, om jeg bruger det når jeg lander første gang eller anden gang, må vel være op til mig selv.

Men som sagt har jeg ikke taget diskutionen i imm. derude, men ville selvfølgelig havde taget den hvis det ikke havde lykkes mig.

Mig bekendt står der ingen steder at det ikke er lovligt at gøre som jeg gjorde....... eller har du fundet ud af det er ulovligt??

pigalle
goldwing skrev:
pigalle skrev:
goldwing skrev:
pigalle skrev:
goldwing skrev:
Jeg har prøvet dette.

god tur

Ja, det var nu også hvad jeg prøvede at skrive mig til.
Nemlig at lade være med at skrive sit visanummer på departurecartet, hvis det ikke står derpå søger de ikke i passet efter det.

Jeg lagde også departurecartet ind i mit pas på en anden side end der hvor mit visastempel var, alt i alt for at de ikke skulle opdage mit visumstempel.

Nu gik den, og derfor tog jeg turen til Phi.
Hvis ikke den var gået, havde jeg ikke taget turen til Phi. på dette tidspunkt.

Så alt i alt var dette en måde at udsætte sit visa på, og jeg ser nu heller ikke, hvorfor dette ikke er en ok løsning.

Jeg har et visa hjemmefra som har en gyldighedsperiode som jeg overholder, om jeg bruger det når jeg lander første gang eller anden gang, må vel være op til mig selv.

Men som sagt har jeg ikke taget diskutionen i imm. derude, men ville selvfølgelig havde taget den hvis det ikke havde lykkes mig.

Mig bekendt står der ingen steder at det ikke er lovligt at gøre som jeg gjorde....... eller har du fundet ud af det er ulovligt??

Jamen selvfølgelig skal de bruge dit 3 mdr. visa, men nu så de det ikke hos dig, men hvis du nu ikke skulle til Fhilipinerne ville du jo have et problem da de kun gav dig 30 dage i lufthavnen, det havde de gjort ved mig ved en fejl og det kostede lige 1000 Baht at få det rettet.
Men normalt kan du jo ikke rejse ind med et 3 mdr. visa i dit pas, få 30 dage i lufthavnen, rejse ud og så bruge dit 3 mdr. visa næste gang du rejser ind i Thailand, den har jeg aldrig hørt før, men det kunne da være sjovt at høre om andre har været ude for det samme, man lære jo lidt nyt om visa hver dag.

paulsenp
Hvis man på forhånd har planlagt sådan en tur, vil den enkleste løsning være, at få en senere "gyldig fra" dato i visummet.
Peter

pigalle
handy skrev:

For at være helt sikker på du gør det rigtige, synes jeg du skal ringe til konsulatet i Hvide Sande, han er meget flink og hjælpsom, så er du på den sikre side.

Her er hjemmesideadressen.

http://www.thai-c...geID=about

handy
mange tak for alle svarene ringer til ambasaden forsat god påske Smile

Spring til debat: