Se indlæg|
Thai til DK
|
|
| Rene J |
Lagt på d. 02/05-2009 10:34
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: 15 |
Hej jeg har en kæreste i jomtien, som jeg gerne vil have til dk er der nogen der ved hvordan man gør det ,uden dem store økonomiske smerte (bankgaranti) da den jo vil blive udløst ved SF der må da være en måde man kan omgåes denne?? René |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 02/05-2009 10:50
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
Det er der også... Inviter hende til danmark på et turistvisum i 90 dage - hvis det er første gang hun er i DK skal der højst sandsynligt stilles garanti, efter de 90 dage sender du hende hjem igen ![]() Når det er gået 92-93 dage så inviterer du hende igen til danmark på et 90 dages turist visum, og fordi hun har overholdt visummet sidste gang hun var her så vil der sandsynligvis ikke være krav om garantistillelse der, så kan i søge FS uden at US æder garantien, men så får du bare lov til at stille endnu en garanti som så skal gælde i 7 år. |
|
|
|
| fjelle123 |
Lagt på d. 02/05-2009 10:51
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 283 |
nu skriver du ikke hvor gammel du og hende er, men husk der også er noget der hedder, 24 års regl, bolig krav, økonomisk krav osv osv. læs mere inde på www.nyidanmark.dk |
|
|
|
|
Lagt på d. 02/05-2009 11:29
|
|
![]() Begynder ![]() Antal indlæg: |
Rene eneste måde at omgå garentien på er at gifte dig med hende.. hehe.. og så flytte nogle måneder til sverige. held og lykke med det |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 03/05-2009 10:26
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
ÆVL ÆVL ÆVL!!!!! US æder IKKE garantien mere. Du kan godt søge om ægtefælle/familie sammenføring mens dn ægtefælle er i DK selv om du har stillet garanti. Reglerne er ra 1/3-2009 således at US IKKE må inkasserer evt garanti. Garantien kan kun inkasseres hvis og såfremt I laver en ansøgning velvidende at I aldrig vil få sammenføring - som fx i er under 24 eller andet. Ellers er loven MEGET tydelig på det område. Jeg har i en anden tråd her gengivet lovteksten og forklaret den. Og NB: Der er langt (ifgl min mening) flest fordele ved at søge om sammenførng på den rigtige måde - frem for at omgå systemet. Som fx kan din ægtefælle IKKE få SU/VUS hvis det er efter EU retten (Sverigesmodellen) i flytter til DK - men sammenføreres i efter reglerne kan din ægtefælle få dette. Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 04/05-2009 16:17
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Må jeg lige anbefale dig at din kære skolen i Bangkok. de hjælper dig og pigen med det skulle havde behov for bla visum søgning, sprogundervisning og bopæl. Da min kone gik der var det gratis, men jeg ved ikke om det stadig er det. Det var en en kæmpe hjælp. for det i skal igennem med papir og regler er meget omfattende http://www.thaiin...o/bangkok/ |
|
|
|
| bruno |
Lagt på d. 04/05-2009 16:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 525 |
Djengis skrev: ÆVL ÆVL ÆVL!!!!! US æder IKKE garantien mere. Du kan godt søge om ægtefælle/familie sammenføring mens dn ægtefælle er i DK selv om du har stillet garanti. Reglerne er ra 1/3-2009 således at US IKKE må inkasserer evt garanti. Garantien kan kun inkasseres hvis og såfremt I laver en ansøgning velvidende at I aldrig vil få sammenføring - som fx i er under 24 eller andet. Ellers er loven MEGET tydelig på det område. Jeg har i en anden tråd her gengivet lovteksten og forklaret den. Og NB: Der er langt (ifgl min mening) flest fordele ved at søge om sammenførng på den rigtige måde - frem for at omgå systemet. Som fx kan din ægtefælle IKKE få SU/VUS hvis det er efter EU retten (Sverigesmodellen) i flytter til DK - men sammenføreres i efter reglerne kan din ægtefælle få dette. Mvh Djengis Hej Ved du også om det virker i virkligheden ? Jeg tur ikke være den første der prøvede det af. |
|
|
|
| Djengis |
Lagt på d. 04/05-2009 17:00
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 293 |
bruno skrev: Djengis skrev: ÆVL ÆVL ÆVL!!!!! US æder IKKE garantien mere. Du kan godt søge om ægtefælle/familie sammenføring mens dn ægtefælle er i DK selv om du har stillet garanti. Reglerne er ra 1/3-2009 således at US IKKE må inkasserer evt garanti. Garantien kan kun inkasseres hvis og såfremt I laver en ansøgning velvidende at I aldrig vil få sammenføring - som fx i er under 24 eller andet. Ellers er loven MEGET tydelig på det område. Jeg har i en anden tråd her gengivet lovteksten og forklaret den. Og NB: Der er langt (ifgl min mening) flest fordele ved at søge om sammenførng på den rigtige måde - frem for at omgå systemet. Som fx kan din ægtefælle IKKE få SU/VUS hvis det er efter EU retten (Sverigesmodellen) i flytter til DK - men sammenføreres i efter reglerne kan din ægtefælle få dette. Mvh Djengis Hej Ved du også om det virker i virkligheden ? Jeg tur ikke være den første der prøvede det af. Jeg er bekendt med flere der faktisk har fået skriftelig bekræftigelse fra US på dette. Mvh Djengis Det gælder om at nyde livet mens man har det
![]() |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.