Se indlæg|
Spørger efter jeres viden med hensyn til Bkks hoteller
|
|
| rastloes |
Lagt på d. 07/05-2009 23:58
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 158 |
Hejså. Dette er min andet forsøg at oprette denne tråd, den anden er forsvundet på mystisk vis (oprettet kl. 2 i nat)… aner ikke hvad der kunne være sket. Men pyt med det… ![]() Flybilletterne til årets ”tour de thai” er endelig i huset. Det blev til 24 dage efter lange forhandlinger med arbejdspladsen og en hel del ”dumme kommentar”. (”lad nu være med at få finer, når du har tænkt dig at tilbringe 3 uger i vandet” og den slags). ![]() Jeg glæder mig sindssyg meget til at komme derned igen og især over det faktum at min kæreste, min bedste ven og hans kæreste ligeledes kommer med. Min bedste ven og hans kæreste har aldrig set Thailand (med undtagelse fra postkort som jeg sendte dem på mine ferier dernede). Planen er at vi har tænkt os at tilbringe 8 dage i Bangkok (5 dage ved ankomsten og 3 dage før vi tager til Europa igen). Jeg har fundet 3 hoteller som kunne være en mulighed. Jeg vil utrolig gerne høre jeres mening både med hensyn til de hoteller (måske har nogen af jer endda selv boet der engang eller har hørt noget om dem) og deres placering, dvs. hvad der befinder sig (og kan anbefales) i området. Nu tænker jeg primær på restauranter, bylivet, templer, shopping (både malls, markeder og gadesælger), andre seværdigheder etc. Den mulige plan ser således ud: Hotel 1: Centre Point Silom (værelsestype: Studio A)-> 4 natter Hotel 2: Baiyoke Sky Tower (værelsestype: Superior Suite, 57. Etage)-> 1 nat Hotel 3: I Residence Hotel (værelsestype: Deluxe)-> 3 natter Baiyoke Sky Tower har længe været en personlig drøm af mig, hver gang jeg har spillet med tanken at besøge Bangkok igen, idet jeg antager at udsigten om natten over Bangkoks skyline må være vidunderlig smukt (håber at dette er korrekt). ![]() Tak for alle jeres kreative, kritiske eller rosende ord/ideer. Mvh. Rastloes Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 08/05-2009 00:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Jeg forsøger også lige igen. Hvis det er udsigt du søger så prøv at kigge på Lebua i State Tower, den berømte Sky Bar ligger på toppen: http://www.lebua....
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| rastloes |
Lagt på d. 08/05-2009 01:39
|
|
Hej Fido. Tusind tak for dit svar. Har faktisk ligeledes kigget på dette sted (dvs. en aftensmad) en aften, men så læste jeg diverse steder på nettet at priserne for en aftensmad (4 personer) var skyhøje, faktisk højere end en nat på Baiyoke Tower, og hvis jeg skulle vælge mellem en nat på et hotel, hvor jeg har mulighed for at nyde udsigten hele natten med en par flasker rødvin, eller en snack på en restaurant som måske varer 2 timer, siger den fornuftig del i mig, at jeg nok burde vælge hotelværelset. Men det valg er nok også begrundet med det faktum at jeg er meget prisbevidst (er blevet færdig på uni i vinters, så at spare ligger lidt til mig fra min studietid...men jeg betragter ikke som negativt...det er altid godt at have lidt på kontoen...også efter man har holdt ferie...smile) Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10) Næste gang: efterår 2012 |
|
|
|
| Fido |
Lagt på d. 08/05-2009 02:28
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 994 |
Du tænker på restauranten Sirocco ? Den kan absolut anbefales, især hvis det skal være romantisk ![]() Der er mere her: http://www.thedom... / bl.a menukort med priser. Lebua er et hotel også i State Tower, men helt klart i den dyre ende. Uanset hvad så bør i ikke snyde jer selv for et besøg i Sky Bar.
One man's ceiling is another man's floor |
|
|
|
| kimkingo |
Lagt på d. 08/05-2009 10:27
|
|
Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 252 |
Baiyoke Sky Tower er et lækkert sted at bo. Havde det ligesom dig, måtte bare prøve det. God mad til rimelige priser. Kanon udsigt. Lækre værelser. Eneste minus (som er til at leve med) var, at vi blev søsyge af højderne. Følte sommetider når vi gik på gaden, at vi sejlede. Men det var som sagt det hele værd. God tur. |
|
|
|
| rastloes |
Lagt på d. 08/05-2009 11:52
|
|
det lyder kanon. ![]() Kender du de andre hoteller ligeledes? eller kan måske fortæle lidt om Baiyokes område (restauranter & shopping etc.)? noget du kan anbefale Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 08/05-2009 12:42
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1323 |
Området hvor Bayoke Sky Hotel ligger hedder Prathunam og er et leben af alle mulige handlende , tøj , sko , tasker - ja næsten alt kan du købe der - og der er masse af små restauranter og madsteder overalt - mere centralt kan du IKKE komme til at bo...lidt nede ad gaden ligger Indra Regent hotel hvor de også har en kanon restaurant med buffet - samt i det center hvor Indra ligger er der oppe på 3.sal et mad center hvor man spiser godt og især meget billigt .... Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| rastloes |
Lagt på d. 08/05-2009 12:59
|
|
pdrhan, jeg takker og bukker. Det var netop den slags som jeg vil høre. Kanon tips, som jeg vil prøve. Har du måske også kendskab til Silom området (i nærheden af floden)?
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 08/05-2009 14:20
|
|
Nej ikke rigtigt - har bevæget mig rundt i Sukhumvit og Prathunam området masser af gange , men der er jo masser af shopping overalt i BKK - værd at nævne er jo det nye Siam Paragon shopping center med Siam Ocean World http://www.siamoc...rld.co.th/ et must see i BKK - det er utroligt flot og stort! Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| dutling68 |
Lagt på d. 08/05-2009 16:53
|
![]() Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1381 |
hvis jeg var dig ville jeg blive alle dagene på Baiyoke Sky Tower og så evt prøve at få en god pris.....og så ville jeg klart tage et smut til http://www.youtub...J4d3RaUZ4s og hvis man ville på nattemarked så tag til sapanput marked http://www.youtub...nf6hNiwVuo der kommer der nemlig ikke så mange turister... og så måske smut til noget helt anderledes Museum of Death ! http://www.youtub...muH_DLVNZs og så måske en tur til the Grand Palace http://www.youtub...L24z-tCZ9c og så ellers få en god gang fodmassage til at slutte af med http://www.youtub...Z57uuNlUtk men ellers god tur
Jeg brugte de fleste af mine penge på sprut, kvinder og hurtige biler. Resten ødslede jeg væk...........
|
|
|
|
| jens |
Lagt på d. 08/05-2009 20:31
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 810 |
Siam ocean world har da også falangpriser så det gør noget, Voksen prisen skrevet med Thai tal er 350baht- Falangpris 850baht. Børnethaipris 250baht- Falangbørnepris 650 baht. Det er jo danske priser for Falanger Nordsømuseets priser er Priser 2009 Børn 0-2 år: Gratis Børn 3-11 år: kr. 55,- Voksne: kr. 130,- Så jeg tror lige at jeg springer over Siam ocean world. God tur Jens |
|
|
|
| pdrhan |
Lagt på d. 08/05-2009 20:48
|
|
jens skrev: Siam ocean world har da også falangpriser så det gør noget, Voksen prisen skrevet med Thai tal er 350baht- Falangpris 850baht. Børnethaipris 250baht- Falangbørnepris 650 baht. Det er jo danske priser for Falanger Nordsømuseets priser er Priser 2009 Børn 0-2 år: Gratis Børn 3-11 år: kr. 55,- Voksne: kr. 130,- Så jeg tror lige at jeg springer over Siam ocean world. God tur Jens har sgu aldrig betalt andet end Thaipriser derude... :-) Flyver SQ til SIN og BKK - altid! ;-)
![]() |
|
|
|
| rastloes |
Lagt på d. 11/05-2009 01:03
|
|
hvordan er det muligt at betale thai priser, da jeg da også vil indrømme at prisen er relavtivt høj (altså farangprisen)? (beklager min manglende viden og takker endelig for jeres respons)
Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.