Se indlæg|
Enkeltbillet til Thailand
|
|
| joenielsen |
Lagt på d. 13/05-2009 01:28
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
Er det rigtigt at man ikke kan flyve til Thailand på en enkeltbillet fra Danmark? Turkish Airlines siger at det ikke er noget problem men jeg kender en der ikke måtte forlade DK før han havde en billet hjem, så han måtte lave en reservation i sidste øjeblik der kostede ham 800kr at aflyse for at komme afsted. Han er udlænding men Dansk statsborger igennem 10-20 år og får førtidspension.. måske det har noget at sige? Nogen her der har prøvet det? MVH Joe. Redigeret af joenielsen d. 13/05-2009 01:30 |
|
|
|
| Suk Rak Ning |
Lagt på d. 13/05-2009 01:34
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2610 |
Kender 3 personer som for et par aar siden forsoegte at rejse paa enkelt billet, de kunne ikke rejse fra kastrup, de maatte saa skynde sig at koebe en billet fra Thailand til Kina og saa var der ingen problemer......Kina biletterne kunne de saa refundere da de kom til Thailand.......... Saa det er en chance at ta'. Redigeret af Suk Rak Ning d. 13/05-2009 01:55 ![]() Vogt dig for kopierne - jeg er en original |
|
|
|
| claus31130 |
Lagt på d. 13/05-2009 03:29
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 966 |
Det kommer lidt an på dem der sidder ved skranken i Kastrup den pågældende dag......og ikke midst hvilket type visa man har,men mest dem der checker dig ind..... Har en gang prøvet at ikke kunne komme med flyet og det var fra Kastrup.....måtte have rederiet til at lave en billet reservation til mig,som jeg så skulle vise inden jeg kunne blive checket ind... Ellers har jeg rejst til Thailand fra adskillige destinationer rundt omkring i verden på enkeltbillet.....uden problemer eller bare spørgsmål om en billet ud af landet igen Men en god en er nok at betille en ekstrabillet ud af thailand når man nu er i gang...... |
|
|
|
| Payanak |
Lagt på d. 13/05-2009 03:55
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 2597 |
Flyv med SAS og tjek selv ind online eller ved automaten i lufthavnen. Således undgås personlig betjening og væmmelige spørgsmål. Alternativt kan man erhverve sig en billet ud af Thailand, med [url]www.airasia.com[/url]. Billetten kan bruges når man alligevel skal lave nyt visum... |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 13/05-2009 05:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Du kan også få et turist visum. Med turist visum behøves ikke returbillet ved rejse til Thailand |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 13/05-2009 10:12
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
lols skrev: Du kan også få et turist visum. Med turist visum behøves ikke returbillet ved rejse til Thailand Vær venligt og lade være med at komme med sådan USANDT postulat ![]() Turist visum undtager IKKE en til ikke at have en returbillet. Men har vedkommende et "Immigrant visum"(O - Non), som berettiger hans længere og lovlig ophold i Thailand, kunne det være en mulighed (uden at være 100% sikker). Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| Lung Yao |
Lagt på d. 13/05-2009 10:26
|
|
Ekspert medlem ![]() Antal indlæg: 3992 |
joenielsen skrev: Er det rigtigt at man ikke kan flyve til Thailand på en enkeltbillet fra Danmark? Turkish Airlines siger at det ikke er noget problem men jeg kender en der ikke måtte forlade DK før han havde en billet hjem, så han måtte lave en reservation i sidste øjeblik der kostede ham 800kr at aflyse for at komme afsted. Han er udlænding men Dansk statsborger igennem 10-20 år og får førtidspension.. måske det har noget at sige? Nogen her der har prøvet det?MVH Joe. NEJ, det har intet at sige, for er han DANSK statsborger så har han lige så mange rettigheder som Nielsen-Pedersen-Jensen- og alle andre ....sen'er. M.h.t. Turkish Airlines påstand, ville jeg tage et "Stort" gran salt: det kunne være at det er ikke nogen problem for dem, at de ikke ville forlange at se en retur billet fra Thailand, MEN de ville hænge på det hvis du bliver afviste i BKK lufthavn. Ud over en eventuelt bøde, så ville de være tvunget til at tage dig tilbage til Istanbul. HVORFOR løbe sådan en "unødvendigt" risiko med alle disse "krumspring? Køb dig f.x. en 1 års RETUR billet, som for det første ville være billigere (eller måske den samme pris som en enkelt billet), så har du 1 mindre bekymring at tænke over, og så har du din exit billet hvis du skulle af et eller anden grund forlade Thailand. Det var min mening om det. Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
|
| bangkoknielsen |
Lagt på d. 13/05-2009 11:10
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 435 |
Det er ikke særligt smart, at købe enkeltbillet hvis man ikke har papirer der godtgør, at man f.eks. skal forhyres på et skib, tiltræde en stilling eller påbegynde et godkendt, længerevarende studie. - Chancen for en afvisning i TH er meget stor og som Lung Yao skriver, er det luftfartsselskabet der hænger på den, med evnt. bøde og tilbagetransport... Kontakt konsulatet i Hvide Sande og hør hvad de siger - men, ærligt talt, er der nu så mange penge at spare - enkeltbilletter er da godt oppe i pris og du har en lille sikkerhed for at komme hjem igen, hvis det hele går i "kuk" - husk også forsikringerne... - men ellers go´rejse... |
|
|
|
| joenielsen |
Lagt på d. 13/05-2009 19:57
|
|
Lidt øvet medlem ![]() Antal indlæg: 66 |
En retur koster 3900kr og en enkelt 2300kr. men sidste gang jeg havde en returbillet var jeg ikke i humør til at tage til DK på den fastsatte dato så den gik til spilde.. Det er også fedest at tage hjem når man har lyst og ikke fordi man skal. Jeg laver bare en reservation der kan refunderes, tak for svarene. MVH Joe. |
|
|
|
| lols |
Lagt på d. 14/05-2009 06:53
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 454 |
Lung Yao skrev: lols skrev: Du kan også få et turist visum. Med turist visum behøves ikke returbillet ved rejse til Thailand Vær venligt og lade være med at komme med sådan USANDT postulat ![]() Turist visum undtager IKKE en til ikke at have en returbillet. Men har vedkommende et "Immigrant visum"(O - Non), som berettiger hans længere og lovlig ophold i Thailand, kunne det være en mulighed (uden at være 100% sikker). Er du helt sikker på det med turist visum er usandt? Læser man på www.thaivisa.com, vil man se at alle skriver sådan og har gjort det. Med Non Imm, ihverfald 12 mdrs, er det ikke noget problem at rejse ind uden billet ud af Thailand. Begge tilfælde er aktuels for personer der bor i Thailand og rejser til f.eks. DK på ferie. Da har man typisk det der svarer til en enkelt billet, når man rejser til Thailand igen. Mht til at købe en årsbillet, og rejser uden visum, skal man så sikre at returrejsen er angivet til at være inden 30 dage og så senere ændre den. |
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.