Se indlæg|
Opholdstilladelser.
|
|
| oleskyum |
Lagt på d. 31/05-2005 13:13
|
|
Meget øvet medlem ![]() Antal indlæg: 716 |
Hvor mon det stopper? Næsten alle kan jo risikere at blive mistænkeliggjort, hvis de har fået opholdstilladelse de senere år. Minister vil undersøge 5000 tilladelser Bestikkelsessagen har fået integrationsminister Rikke Hvilshøj til at beordre en stor undersøgelse af de allerede udstedte opholdstilladelser til kinesiske studerende sat i gang. Knap 5000 tilladelser, der er udstedt inden 2002, skal nu gennemgås nærmere for at se, om der er svindlet med dem. - Meget tyder på, at der er foregået noget mere eller mindre organiseret kriminelt, som involverer flere ansatte i Udlændingestyrelsen. Den mistanke kan jeg slet ikke tolerere, og jeg vil helt til bunds i sagen, sagde ministeren, da hun fredag krævede sagen undersøgt. |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 31/05-2005 15:22
|
|
Superadministrator ![]() Antal indlæg: 6782 |
Hejsa, Ja, sådan som jeg har forstået det så går de efter et bestemt mønster i de godkendt falske opholdstilladelser i første omgang. Et mønster hvor et højskoleophold har været blandet ind i sagen. Jeg håber virkelig at de skyldige bliver dømt og dømt hårdt, da det der er foregået simpelthen er organiseret kriminalitet. Jeg håber ikke at de skyldige for at holde kvoten har udvist nogle uskyldige som var berettet til opholdstilladelse på bekostning af nogle andre som har været villige og har haft muligheden for at betale for en opholdstilladelse. Er der i øvrigt nogle er Jer andre som har prøvet at køre en tur i gennem København ved 4-5 tiden om natten her det seneste ½-1 år og har set hvor mange kinesere der pludselig går med morgenaviser ??? Fælles for de avisbude af kinesisk afstamning er af de ligner hinanden ret meget som om de kommer fra samme provins i Kina til trods for den store mangfoldighed der udseningsmæssigt er mellem de forskellige kinesere. Jeg antager at de kommer fra en nordvestlig måske vestlig provins i Kina, hvor vi i mange mange år hovedsagligt kun har set cantonesere og madrariner herhjemme. Ja, lyder måske lidt åndsvagt, men prøv at lægge mærke til dem hvis I er på gaden på det tidspunkt. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 31/05-2005 15:47
|
|
Erfarent medlem ![]() Antal indlæg: 1075 |
HJ folks, Prøv også at lad mærke , hvor mange kineser der går på Niels Brock Institutet på Kultorvet i KBH (og måske også på de andre afdelinger). Da jeg personligt, gik på PC kørekort kursus i efteråret 2003, var der 3 klasser med dem,og vores lærer som også underviste dem, var forundret over manges manglende basis kundskab. Ledelsen på N.B.I var glad for dem(gned sig i hænderne) for det gav jo tilskud til den sunkende kasse. Hvor mange dansker har måske fået afslag på undervisning der p,g,a, manglende plads (især hvis den var optaget af en som opholdt sig "ulovligt" i DK). Vil bare supplerer Kim's betragninger, og ikke fordi jeg har noget imod nogle bestemte folkeslag. M.v.h., M. Rasmussen ![]() Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
falang-yao@dansk-thai.dk |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 31/05-2005 16:03
|
|
Ja, jeg har skam hellere ikke noget imod dem tværtimod lad os hellere få nogle hertil som kan og vil opføre sig ordentligt. Har bare lagt mærke til det i det stille især fordi før i tiden har jeg aldrig set en kinesere gå med aviser og pludselig er en meget stor del af avisbudene i København kinesere. Man må da bare håbe at de ikke har lånt penge af nogle af de tattoveret kinesere til ågerrenter for at betale ansatte i udlændingestyrelsen og det er de penge som de tilbagebetaler ved at gå med aviser. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
|
| h |
Lagt på d. 31/05-2005 16:13
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
ja gad vide om kinerserne er lige så organiceret som de arabere der uden ophold og arbejdstilladelse for et par år siden delte aviser ud i københavn |
|
|
|
| Webmaster |
Lagt på d. 07/06-2005 01:03
|
|
Tja, der var åbenbart noget om det med de mange kinesiske avisbude som jeg har set gaden i det seneste års tid. »Det indbyder til misbrug. Vi hører om salg af frikort, og vi hører om kinesere, der deler aviser ud i stedet for at studere«, siger Peter Skaarup, Dansk Folkeparti. Foruden de 65.000 kr. har de udenlandske studerende som alle andre voksne også et personfradrag, så frikortet kommer op på 102.600 kr. Kinesiske studerende i Danmark kan fuldt lovligt arbejde skattefrit for 102.600 kr. om året, og den ordning vil et flertal i Folketinget have undersøgt. Flertallet vil have en forklaring på, hvordan det såkaldte 'færøfradrag' til studerende fra Grønland, Færøerne og Island pludselig har bredt sig til studerende fra 17 lande rundt i verden - bl.a. Kina, Israel, Filippinerne, Pakistan, Spanien, Thailand, Marokko og Tunesien. Antallet af kinesiske studerende i Danmark er vokset hurtigt de senere år. I 1997 fik 102 kinesere tilladelse til at uddanne sig i Danmark. I 2003 var tallet steget til 1.642 og i 2004 til 1.946. Læs nærmere på: http://www.politi...eID=381780 Med venlig hilsen
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 07/06-2005 23:28
|
|
falang yao skrev: Hi folks, Prøv også at lad mærke , hvor mange kineser der går på Niels Brock Institutet på Kultorvet i KBH (og måske også på de andre afdelinger). Da jeg personligt, gik på PC kørekort kursus i efteråret 2003, var der 3 klasser med dem,og vores lærer som også underviste dem, var forundret over manges manglende basis kundskab. Ledelsen på N.B.I var glad for dem(gned sig i hænderne) for det gav jo tilskud til den sunkende kasse.Vil bare supplerer Kim's betragninger, og ikke fordi jeg har noget imod nogle bestemte folkeslag. Hi Folks, Dette skrev jeg ,den 31-5-2005, og i dag d. 7-6 kommer dette her frem i politiken : »Nogle uddannelsessteder har brugt kinesere som pengemaskine«, sagde Heidi Wang på tirsdagens møde.Anklagen lyder på, at de pågældende uddannelsesinstitutioner ikke har stillet krav om sprogkundskaber til de nye kinesiske studerende, har ladet dem sejle deres egen sø, når de ikke kunne følge med, og blot har indkasseret studiegebyrer på op mod 200.000 for en toårig uddannelse. Se hele artiklen under : http://politiken....eID=381912 M.v.h., M. Rasmussen
Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 07/06-2005 23:47
|
|
Hi Folks, Og nu ruller lavinen : Kinesere sælger arbejdstilladelser på hjemmeside (5. jun.) http://politiken....eID=381579 Kinesisk nethandel med danske opholdstilladelser (4. jun.) http://politiken....eID=381466 Politiet jagter mellemmand i bestikkelsessag (31. maj.) http://politiken....eID=380780 Antallet af falske opholdstilladelser stiger (30. maj.) http://politiken....eID=380559 Er det mon, "kun toppen" af isbjerget ? Jeg håber at dette vil fjerne "fokuset" fra de thai opholdstilladelserne ansøgninger, og ikke gøre det endnu vanskeligere end de er i forvejen.. M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 08/06-2005 00:15 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
|
| h |
Lagt på d. 08/06-2005 07:02
|
![]() Øvet medlem ![]() Antal indlæg: 368 |
jeg frygter at alle disse sager nu vil stille endnu større fokus på udls. med yderligere krav og længere sagsbehandlings tider |
|
|
|
| falang yao |
Lagt på d. 10/07-2005 21:51
|
|
Hi Folks, Så kører "cirkusmanegen" igen : http://ekstrablad...eID=301380 og http://ekstrablad...eID=301489 M.v.h., M. Rasmussen
Redigeret af falang yao d. 11/07-2005 18:43 Thailand-You are always on my mind, even when sometimes it's S. S. but D. D.
|
|
|
| Spring til debat: |

. Det er fanme alverdens ting man kan få lavet nu om dage.