Se indlæg
 Udskriv debat
Lejlighed i Jomtien søges
Thaidreamer
Hej
Har kigget lidt efter en lejlighed i Jomtien på 50-70 kvm men de svinger da noget i pris nogle der har en go ide til at lede eller noget til salg ?

vandango
Led efter noget billigt til leje først, så spændende er der heller ikke i Jomtien, der sidst jeg var der var affolket for farang's.
Så hellere leje SUK's tomme hus i Nong Nowhere.

Thaidreamer
vandango skrev:
Led efter noget billigt til leje først, så spændende er der heller ikke i Jomtien, der sidst jeg var der var affolket for farang's.

ved ikke engang hvor nong nowhere er ?
kender bedst phuket, og jomtien lidt ..
men har tænkt over dette i 2 år nu,, nu skal det snart være.. Kom hjem derfra igår efter 14 dages ferie er ved at være parat til at droppe det herhjemme...

vandango
Thaidreamer skrev:
vandango skrev:

men har tænkt over dette i 2 år nu,, nu skal det snart være.. Kom hjem derfra igår efter 14 dages ferie er ved at være parat til at droppe det herhjemme...

Ja jeg kender det godt, parat til at slippe alt og rejse afsted igen.

Hånden på hjertet. Første gang jeg rejste var jeg afsted i 3½ uge, jeg var villig til at sælge alt da jeg kom hjem, og rejse afsted igen.

forlængede mine senere rejser til 5 uger, og én til 6 uger. Når jeg når dertil, vil jeg gerne hjem igen. Lærte fra de fastboende danskere at det er utrolig vigtigt, at have noget at lave, evt. noget erhverv af en slags.

Hvis du kun vil bo i Thailand kan din tilværelse blive meget rutinepræget.

prøv med nogle længere ophold, og se om du bliver mæt og gerne vil hjem.

Mit forrige svar var en skjult hilsen til en provo på DTW, undskyld for dette.

Thaidreamer
vandango skrev:
Thaidreamer skrev:
vandango skrev:

Ja jeg kender det godt, parat til at slippe alt og rejse afsted igen.

Hånden på hjertet. Første gang jeg rejste var jeg afsted i 3½ uge, jeg var villig til at sælge alt da jeg kom hjem, og rejse afsted igen.

Hej
Jamen det længste jeg har været der er 3 uger, har været der 8 gange nu, 2 gange jomtien, 8 gange phuket..
og det har været lidt svært at ku få mere fri, godtnok er jeg min egen chef, men her idag vælter det ind med arbejde, og hængepartier efter bare 14 dages ferie.. :-) men det jo ok disse tider..
det med beskæftigelsen er jeg godt klar over,og er heller ikke en der gider sidde og hælde pilsnere ned i mere end 14 dage, så sku nok få gang i lidt geshæft af en art, om ikke andet så noget motorbike udlejning, har osse overvejet guesthouse, men det ka jeg kigge på om flere år.. Der er jo så mange af dem..

tror det rette for mig er at bo dernede en periode , tage hjem eller til europa og arbejde 2 mdr. og så derned igen..
Men vil gerne investere ikke leje, er gammeldags af den facon..

og ja måske lidt rutine præget , men jeg er 32 år nu, og siden jeg startede i lære som klejnsmed i 1993-94, har jeg slidt som en hest og nok aldrig haft en almindelig 37 timers uge, så derfor tiltaler det mig lidt at kunne nyde livet lidt mere på den måde..
har altid snerpet for mere og mere herhjemme og opnået mere, men har fundet udaf det faktisk ikke betyder så meget for mig.. Alt det materialistiske... Og jeg forventer heller ingen luksus, bare et godt liv og senere familie fremover.. Desuden har jeg forlængst tabt interessen for danske piger :-)

forlængede mine senere rejser til 5 uger, og én til 6 uger. Når jeg når dertil, vil jeg gerne hjem igen. Lærte fra de fastboende danskere at det er utrolig vigtigt, at have noget at lave, evt. noget erhverv af en slags.

Hvis du kun vil bo i Thailand kan din tilværelse blive meget rutinepræget.

prøv med nogle længere ophold, og se om du bliver mæt og gerne vil hjem.

Mit forrige svar var en skjult hilsen til en provo på DTW, undskyld for dette.

Det er nok en god ide at starte med t.eks at leje dig ind i Thip Condo i Soi 7, og så tage den derfra. Pattaya Mail, Classified har mange tilbud.

ingolf
vandango skrev:
Led efter noget billigt til leje først, så spændende er der heller ikke i Jomtien, sidst jeg var der var affolket for farang's.Så hellere leje SUK's tomme hus i Nong Nowhere.

Det er da det, som er det gode ved Jomtien--vil man väre omgiver af turister og barer og en masse larm, skal man bosätte sig midt i Pattaya, vel og märke, om der nu kommer nogle turister mere, sidste år var der ikke mange i höjsäsongen. Vil man ind til barer og piger, tager man bare en grisebil til 10-20baht.

Jeg tror du skal vänte med at köbe noget--tror priserne kommer meget längere ned--lej noget, og kik dig omkring.

Ingolf

Ja, at koebe noget er et NO-NO! Der er en tid og et sted til det hee, og thailand idag er hverken det ene eller andet. Jeg syntes det en god ide at komme herover og investere nogen penge, starte fima op eler lign.. Men relt er der sku ikke den store fortjeeste i thailand idag lge meget hvad du kaster dig over. Det er kun export og byggeri der er penge i, i thailand idag. Serioese penge altsaa.
Ang at drope alt og starte forfra er det jo ike det store du opgiver saa laenge du ved det materialistiske ikke er alt i denne verden. thailand er et dejligt sted hvis du har visum iorden og er villig til at tage det sure med det sure. Bare husk der er meget af det sure nogen gange.. Men saadan er det jo de fleste steder.

LEJ HUS, KOEB ALDRIG !! ALLE DER SIGER DET MODSATTE ER IDIOTER OG SKULLE SKYDES I ROEVEN MED EN DARTPIL.
Held og lykke

vandango
ingolf skrev:
vandango skrev:
Led efter noget billigt til leje først, så spændende er der heller ikke i Jomtien, sidst jeg var der var affolket for farang's.Så hellere leje SUK's tomme hus i Nong Nowhere.

Det er da det, som er det gode ved Jomtien--vil man väre omgiver af turister og barer og en masse larm, skal man bosätte sig midt i Pattaya, vel og märke, om der nu kommer nogle turister mere, sidste år var der ikke mange i höjsäsongen. Vil man ind til barer og piger, tager man bare en grisebil til 10-20baht.

Jeg tror du skal vänte med at köbe noget--tror priserne kommer meget längere ned--lej noget, og kik dig omkring.

Ingolf

Nee og jeg tog en lille uge i Jomtien på min forrige tur (gammel aftale). Var også på Pubcrawl med Peter fra Bryggeriet. Jeg oplevede intet jeg vil vende tilbage til. Stranden og luften er bedre end Pattaya, men ellers ikke noget andet.

sabai sabai
Thaidreamer skrev ...

Gør det aldrig !!

Ustabilt ,korupt land som konstant strammer visa regler osv.

Næ lej så kan du også nemt flytte når du får en tosset nabo !
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

sony
Ja jeg vil nu også leje så er man heller ikke stavsbundet til og være det samme sted hele tiden.

vandango
sabai sabai skrev:
Thaidreamer skrev ...

Gør det aldrig !!

Ustabilt ,korupt land som konstant strammer visa regler osv.

Næ lej så kan du også nemt flytte når du får en tosset nabo !

Hov hov - du skal da ikke blive meget skarpere end det før vi har JackD. tilbage i folden.

BJ
Jeg ved der er et medlem her på DTW der heder Kristian Kloster.
Og han har tidligere reklameret med en rimelig fed lejlighed i JOMTIEN til langtids/udlejning.
Efter billederne at dømme var den moderne og med fælles kæmpepool og security.
Jeg var selv intereseret men har fundet noget andet.
Navnet Kristian Kloster er også hans profilnavn så prøv at søg ham i Brugerlisten og send ham en PB.
Held og LykkeWink
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 21/09-2009 16:31
THAILAND
A DREAM COME TRUE

sank
Smile prøv at se på www.fairpropertie... der er mange.

BJ
Eller evt. www.MrRoomfinder.com de har både salg og leje - hus eller lejlighed/condo,
over hele Thailand.
MVH.BJ
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Thaidreamer
ABEKATTEN skrev:
Det er nok en god ide at starte med t.eks at leje dig ind i Thip Condo i Soi 7, og så tage den derfra. Pattaya Mail, Classified har mange tilbud.

takker for rådet

sabai sabai
Thaidreamer skrev:
ABEKATTEN skrev:

takker for rådet

Et rigtigt godt råd fra Abekatten , så vidt jeg husker er der pool på taget ,
og en fornuftig leje (billig)
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

Spring til debat: