Se indlæg
 Udskriv debat
Ikke dåbs / navneattest i Thailand ?
nicefarang
Er det korrekt at Thailandske statsborgere ikke har dåbs / navneattest, men i stedet har Thai ID kort ?

huratho
Hej
Ja, det er rigtigt.
Hilsen Hugo
i195.photobucket.com/albums/z109/huratho/Flagss_1-c.gif

At leve let er ikke ret, at leve ret er ikke let.

de har ihvertfald ikke en dåbsattest, eftersom de jo er buddhister Smile

min kone render da rundt med et thai id kort, ved ikke om hun har en navneattest, skal nok spørge i morgen når hun vågner

jesperfrb
Nej, ikke helt, de har en så kaldt "husbog", og den skal man være skrevet ind i, før man kan få id-kort!

At det så ikke alle Thaier der lige får det gjort er en anden side af sagenShock

Fks er min kone yngre en sin lille søster, for det tog faren 6 år før han tog på "Amphure", og så kunne han ikke lige huske hvem der var hvemGrin ( måske "lao khaw" var indblandet)Pfft
Redigeret af jesperfrb d. 22/09-2009 01:01
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

xxxx
Hallooooo

Alle 65 millioner thaier er udstyret med en fødsels attest/dåbs attest-- eller hva vi nu skal kalde det.
Redigeret af xxxx d. 22/09-2009 01:31

jaja du er MESTER Thailand, og vi andre må ikke komme med nogle indlæg eller hvad??

Så skal du vist bruge lidt mere tid herinde når du nu er eksperten. jeg bøjer mig i støvet..

xxxx
næh ezal det er jeg ikke, men har lært en masse selvom det for det meste er ilde hørt..

Saendaeng
Du har sgu problem Ezal. Det må ikke være lige sjovt at stå op om morgen.
Michael B Kristensen

http://www.globalwindservice.com
xxxx
Ok så inden det kører i lort som så tit..

Ved hjemme fødsler ved jeg ikke præcis hvorden fremgangs måden er.
Ved hospitals fødsler udstedes der en fødsels attest med moder og faders navn inden moder og barn udskrives... At faderens navn så ofte er pure opspind er en anden sag...
Her efter kan de blive indskrevet i Tabianbahn / husbogen...
Når barnet så er fyldt 15 år får de ID kort... altså hvis forældrene lige er ædru nok til det.. he he skrig så bare igen.
Men det er desværre ikke helt urealistisk..

pap far til 2 og mange år på bagen i thailand..

redigerede lige.. det er vist den sidste glas soutern comfort der er skyld i stavefejlene..
Redigeret af xxxx d. 22/09-2009 02:11

hfb
xxxx skrev:
........
........ At faderens navn så ofte er pure opspind er en anden sag...
..........

Noget af en påstand Shock

Sarah
Der er rigtig mange i de fattige familier der ikke har papir på hvem de er, hvilket stiller dem rigtig skidt i thai samfund.

Saendaeng skrev:
Du har sgu problem Ezal. Det må ikke være lige sjovt at stå op om morgen.

det er aldrig sjovt at stå op om morgenen nej. tror ikke du nåede at se hvad der blev redigeret væk... så havde du nok mere forstået min kommentar

Alle 65 millioner er ikke udstyret med fødselsattest, men alle kan rekvirere en sådan. Især de fattige får ikke en fødselsattest.Grin

FCKdk
xxxx skrev:
Hallooooo

Alle 65 millioner thaier er udstyret med en fødsels attest/dåbs attest-- eller hva vi nu skal kalde det.

JA, delvis alle, undtagen dem ude på landet som bor langt væk
fra et registreringssted eller ikke havde det mindre beløb det
koster at foretage registreringen....
Indtil for blot 15 år siden var det meget normalt at døde et barn
af sygdom eller ulykke blev det ikke registreret, da den næstfødte
bare levede videre på storebroderen/søsterens papirer....Cool

FCKdk

Dem der ikke lyver, behøves ikke at huske hvad de sagde tidligere....
Those who doesn't lie, doesn't need to remember what they've said before...
.

skytte
Da min datter blev født i 85 fik hun en fødselsattest på thai og en fra den danske ambassade på engelsk.

ThomasHOL
Jeg er enig i at de får papirer på deres fødsel, min kone har en ekstremt slidt lap papir som er hendes fødselspapirer. Min svigermor har de aldrig rigtigt haft papirer på, troede vi, men de fandt noget hjemme hos hendes mor her i sommers. Min svigermor kommer fra Supanburi 100 km nord for bangkok ude midt i nogle rismarker.

prasat
min søn fik også en fødselsattest på hospitalet og er siden blevet skrevet ind i den blå bog, han har ret til 30 bath hospitalet også samt de små lægeklinikker der ligger ude på landet.

prasat

rinpoche
xxxx skrev:
Ok så inden det kører i lort som så tit..

Ved hjemme fødsler ved jeg ikke præcis hvorden fremgangs måden er.

Ved hjemmefødsler sker der ikke nogetsomhelst.
Det er forældrene der skal gå op og registrere fødslen på det lokale Amphur.
Og som Jesperfrb også nævnte, så går den nogle gange i ged. Min svoger kunne ikke rigtig tage sig sammen til at begive sig ud på denne Sisifos-opgave og ventede indtil barn nr. 2 indfandt sig efter et par år. Så fandt han energi og mandsmod til at tage den drabelige rejse helt ind til Amphur. Resultatet udeblev ikke, det lykkedes ham at få den yngste datter registreret som storesøster og omvendt. Grin

nicefarang
Det var et indlæg på aegteskabudengraenser der omtalte det. Jeg kan nu se det ikke er rigtigt. Min kæreste siger også at hun har en navneattest fra dengang hun blev født.

jesperfrb
xxxx skrev:
Hallooooo

Det syntes jeg er noget af en påstand!!!!!!!!!!!!
Kan modbevise den uden problemer, bare se mit tildligere indlæg!
Hjemme fødsler, eller på en lokal klinik, bliver først registreret når forældrene tager sig sammen!
Og jeg kender en del der ikke kan få pas, da de ikke er registreretSad
Redigeret af jesperfrb d. 23/09-2009 03:51
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Spring til debat: