Se indlæg
 Udskriv debat
Bangselai ???
jc
Sikkert stavet helt forkert. For 25-30 år siden var jeg hyppig gæst i en lille landsby ca 20km syd for Pattaya. Jeg mindes, at byen hed noget i retning af Bangselai. Den bestod af 50 meget beskedne træhuse, men havde en pier ud fra standen og ude for enden var der en restaurant, som stort set kun blev besøgt af mere velhavende thaiere.

Er der nogen af Jer, som ved hvad byen/stedet hedder? Findes molen med restauranten stadig?

Selvom jeg besøger Thailand et par gange om året, så har jeg ikke været i det område siden 1984. Så jeg ville gerne besøge restauranten, hvis den findes endny og opleve lidt nostalgi.

mvh og tak for hjælpen
jc
Boet i Bangkok 1980-1983.

goldwing
jc skrev:
Sikkert stavet helt forkert. For 25-30 år siden var jeg hyppig gæst i en lille landsby ca 20km syd for Pattaya. Jeg mindes, at byen hed noget i retning af Bangselai. Den bestod af 50 meget beskedne træhuse, men havde en pier ud fra standen og ude for enden var der en restaurant, som stort set kun blev besøgt af mere velhavende thaiere.

Er der nogen af Jer, som ved hvad byen/stedet hedder? Findes molen med restauranten stadig?

Selvom jeg besøger Thailand et par gange om året, så har jeg ikke været i det område siden 1984. Så jeg ville gerne besøge restauranten, hvis den findes endny og opleve lidt nostalgi.

mvh og tak for hjælpen
jc

Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det er denne by, men navnet ligner og den ligger nemlig ca. 20 km syd for Pat.

Byen og stedet jeg lige kommer i tanke om er Bang Saray, og det er i dag en større by med en fiskerihavn.
Der ligger vel ca. 20-30 større fiskebåde der, og der går en mole/ kaj ud direkte fra centrum af byen.

Lige hvor stor byen er ved jeg ikke, men vel omkring 10.000 indbyggere.

Men ingen restaurant ude på molen.

Det var lige mit bud, og jeg har da en del billeder fra havnen, men desværre ikke lige tid til at oploade p.t.

sank
Smile Ellers spørg Jona på scan-siam.com ? jeg mener han har fortalt om den. Smile det kan være at helgegedser også ved det ?

JD
Det er sikkert Bang Saray, som goldwing også nævner - og det ser ud til at være et dejligt sted, ikke alt for overrendt, endnu!

http://www.bangsa...

JD

sank
Shock 1 tim 20 min. fra ny Lufthavn ?? øj øj ikke med mig ? så vil jeg hellere gå Shock

JD skrev:
Det er sikkert Bang Saray, som goldwing også nævner - og det ser ud til at være et dejligt sted, ikke alt for overrendt, endnu!

http://www.bangsa...

JD

Wink

WB!! gamle hippie
Redigeret af d. 24/09-2009 15:42

helgegedser
Ja, det er Bang Saray du husker. Der ligger en fiskerestaurant - ikke på pieren - men ikke langt derfra. Dejlig by. Vi er tit dernede.
MVH

jc
Jeg tror I alle har ret i, at det er bnag Saray jeg leder efter. helgegedser kan du fortælle mere præcist hvor fiskerestauranten ligger?

Er der slet ingen af Jer, som har været der i '80 erne (forrige århundrede) og set molen med restauranten?

mvh jc

Jesse James
Den fiskerestaurant i Bang-Saray findes stadig jeg har været der mange gang i 80erne og 90erne et rigtig godt sted at spise fisk direkte fra havet og molen ligger der stadig der er ikke lavet noget om,især om aftenen når det er mørkt er molenl illumineret med kulørte lamper.God fornøjelse.

PS.Kør fra Pattaya mod Sattahip ca 20 km på din højre side ser du skilte med navnet og en pil Bang-Saray,der er nu ca 10 km til Sattahip,der ligger og den kendte dyre park Nong-Nooth næsten overfor Bang-Saray.
Redigeret af Jesse James d. 25/09-2009 14:45
Hr Olsson

helgegedser
JC - Restauranten ligger ca. 100 meter fra indgangen til pier'en. Ud af Beach Rd.
MVH

jc
Tak for hjælpen - jeg glæder mig
mvh jc

jc
Øv hjemme igen efter 4 skønne uger. Restauranten, som jeg kan anbefale, selvom den ikke er helt billig, hedder Ruantalay Bangsaray Seafood. Et perfekt sted at nyde seafood i total stilhed mens solen går ned.

Spring til debat: