Se indlæg
 Udskriv debat
Særeje ved ægteskab
Jake
Hej

Kan ovenstående ægtepagt mon oprettes uden advokats involvering? Der er flere typer særeje (fx fuldstændig særeje, skilsmissesæreje mv), men hvis man ved, at man blot vil have fuldstændig særeje, er der vel en blanket, man kan udfylde og således spare advokatens honorar. Der er jo nok udgifter i forvejen, når man skal giftes....

Hvis nogen kender proceduren, ville jeg sætte pris på at høre mere herom.
Redigeret af Jake d. 24/09-2009 10:15

nicefarang
Ja der findes standard papir du selv kan udfylde. Du skal også lave en kopi et et specielt papir godkendt af Justitsministeriet. Tinglysningsafgiften slipper du dog ikke for.
Bemærk at et fuldstændigt særeje stiller din kone i en dårlig situation hvis du går hen og dør.

Jeg kan vende tilbage med nogle links.

Her er et sted hvor advokaten koster 2600.
http://www.mittes...dk/priser/

Jeg synes det er nogle dumme penge at spare, hvis det viser sig at man har lavet noget forkert.

Jake
Enig, det er dumme penge at spare, men kan man ikke downloade en standardformular? Der er flere steder, der ligger nogle formularer til 300 kr. Disse er dog bare et worddokument. Ordlyden burde jo ikke være en hemmlighed. Måske tinglysningskontoret har en standdardblanket.

helgegedser
Jake, jeg kan anbefale www.familieadvoka...
Der kan du bestille formularer for 350 dk. Og hvis det skal tinglyses gør de det for 1400 kr. Jeg mener du skal være medlem, men det koster kun 100 kr. for et år.
MVH

helgegedser
der er faldet et par bogstaver ud : www.familieadvoka...

helgegedser
prøver igen.
www.familieadvoka...

helgegedser
igen : familieadvokaten.dk

Bjarne 63
For det første skal den laves før giftemål
for det andet skal din kommende kone skrive under og en avokat tage ca 4 og 6000 kr inklusiv tinglysning
prøv at søge på gogle på særeje
vil sikkert hjælpe dig
Bjarne som elsker sin lille kone i Thailand

nicefarang

der er faldet et par bogstaver ud : www.familieadvoka...

Det gør forummet automatisk. Man kan altså stadig klikke på linket.

Bjarne 63 skrev:
For det første skal den laves før giftemål
for det andet skal din kommende kone skrive under og en avokat tage ca 4 og 6000 kr inklusiv tinglysning

Nej, den kan også laves efter man er gift.

Her er en anden der gør det for under 3000 kr:
http://www.minadv...
Redigeret af nicefarang d. 24/09-2009 12:25

Jake
jeg har fundet nogle standardblanketter på nettet. De kan tilsyneladende indsendes til Tinglysningskontoret hos retten i Århus. Pris for tinglysning 1400 kr.

Boes
Traaden virker losrevet. Snakker du om aegtepagt i DK eller Thailand ?
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits."
Albert Einstein

Jake
Ja i Danmark

quickmouse
kan se sådan ud, bemærk venligst at dokumentet er fiktiv:

[img]http://www.minadvokat.dk/images/Aegtepagtside1.gif[/img] is not a valid Image.

klik på billedet for at få et størrer billed.

Redigeret af quickmouse d. 24/09-2009 18:35
quickmouse

>> Alt, hvad jeg kan lide, er enten ulovligt, umoralsk eller fedende. <<

basse50
Hej ! Lige en lille korrigering vedr tinglysnings kontor i " Århus ". Det er flyttet til Hobro for godt et år siden. Ha en god dagCoolCool

hfb
basse50 skrev:
Hej ! Lige en lille korrigering vedr tinglysnings kontor i " Århus ". Det er flyttet til Hobro for godt et år siden. Ha en god dagCoolCool

Det tror jeg ikke er rigtigt.

En ægtepagt skal tinglyses hos:

Bil- og Personbogen

Postadresse:

Retten i Århus, Kannikegade 16
8000 Århus C

https://www.borge...d=11472863

Hvis man kan klare sig med en standard ægtepagt kan det gøres for få penge på internettet.
Man kan f.eks. købe en pakke her:

http://www.famili...okaten.dk/

Bemærk ægtepagten skal udskrives på speciel papir som følger med pakken. Pakken koster ca. 400 kr. + tinglysning.

Hvis ægtepakten laves efter man er blevet gift , må man håbe thaikonen så vil skrive under på det......ellers bare ægerligt hvis der er skilsmisse senere.

få hende til at skrive under inden hun lærer dansk og sig det er dit testamente Grin hæhæ...

Crafack
Hej.

Jeg mener der for nogen tid siden blev talt om emnet i en anden tråd. Dengang blev det understreget at der måske kan opstå problemer med gyldigheden af ægtepagten, hvis konen kan sandsynliggøre at hun ikke forstod hvad der blev skrevet under på.

Mit bedste bud vil derfor være (hvis det skal være 100% vandtæt) at få lavet en "autoriseret" oversættelse til thai, og få hende til at underskrive begge dokumenter.

Disclaimer: Jeg er ikke advokat Wink

/Crafack

jesperfrb
"Crafack" Har fuldstændig ret, hvis hun ved skilsmisse har en god advokat, som kan sandsynligøre at hun ikke viste hvad hun skrev under på, kan særeje erklæeringen gøres ugyldig af skifteretten!

Ps. Har lige været hele møllen igennem!Sad
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE!!!!!

Jeg startede med ingenting, og har næsten det hele tilbage

Det kan meget let gå hen at blive en dyr fornøjelse i den sidste ende, hvis du selv prøver "at lege advokat", og hvis du mener at din kone/kæreste skal skrive under, uden hun ved hvad hun underskriver på, kan du få en endnu større overraskelse.

Spring til debat: