Se indlæg
Thailand Portalen (version 2004) » The English part of the forum » Information (English)
 Udskriv debat
Patong, Phuket - OBS til rejsende
JD
http://www.thaivi...99702.html

Skal man grine hysterisk, eller hva'?!

Der er indført en ny skat/tax i Thailand:

F.A.T. = Farang Added Tax Grin

Man har allerede en såkaldt V.A.T. = Value Added Tax (Moms)

JD
Redigeret af JD d. 25/09-2009 13:30

rastloes
hmmm...efter at have gennemlæst de 3 "begivenheder", føler jeg må heldig stillet at jeg kun tager på få byture på Bangla på mine ferie (fortrækker Phi Phi, men nok afhængig af alder). Det er faktisk utroligt hvor meget kreativitet der hersker om natten for at få nogle hurtige Bath fra de kære turister. Især historien om den ekstra regning på et glas (som blev ødelagt af servetricen) på kundernes bekostning, synes jeg er mærkeligt. Men frastødende blev det først, da jeg læste den efterfulgte kommentar, at det er firmapolitik. Tja, jeg har faktisk ikke en anelse mere hvad jeg snart skal sige. Det er en sørgelig tendens. Hermed går en ny post ind i mit rejsebudget, som hedder "uforudsigelig kreativitet".

Bangkok (feb.99, juli 09, august 10)
Phuket (feb.99, april 08, august 08, juli 09, september 10)
Næste gang:
efterår 2012

Dream
Jeg haaber at turismen vil ebbe ud og til sidst doe, saa kan de laere det, de korrupte svin !!!Sad

sidste gang vi var i pattaya lærte jeg et nyt trick. jeg går ned af beach road i patty, sammen med min teenagedatter, hvor det hele er omdannet til et stort marked pga. festival i byen.
vi kommer til en bod med parfume hvor min datter selvfølgelig stopper op. den søde dame i boden rækker min datter en flaske med et eller andet i.. min datter tager imod, og tar om låget på flasken.
damen slipper flasken og "smach".. flasken ligger på jorden i stumper og stykker og min datter står med låget i hånden. at betale 400 baht..
nu er jeg en stædig rad så under trusler fra både mænd og kvinder forlader vi boden og gå ca 20 m væk jeg fortryder imidlertid, da jeg kommer i tanker om, fremmed land korupt politi, et gog i nakken osv. gå tilbage og giver dem 200 bath, altså halv skade. de nærmest flår pengene ud af hånden på mig og skælder ud..pisse ubehageligt altså, men jeg er sikker på det er et nummer de laver med min datter.

JD
Måske Phuket sku' heddet "Phucket" istedet!

Har nu aldrig brudt mig om Patong, så hellere Kata Beach, og især stranden ved Boat House og solnedgang:

http://www.tripad...l#19412193

JD
Redigeret af JD d. 25/09-2009 14:27

Dream
Det med Tourist police, baade Farang og TH, det er sq da heller ikke andet end en fis i en hornlygte.......men de scorer maaske lidt fjams paa deres paaklaedning....Den aegte MIB vil sq da skide en frivilig farang-betjent et stykke.

Phucket....5555 den sidder lige i skabet :-)

rastloes
JD skrev:
Måske Phuket sku' heddet "Phucket" istedet!

Har nu aldrig brudt mig om Patong, så hellere Kata Beach, og især stranden ved Boat House og solnedgang:

http://www.tripad...l#19412193

JD

Ja, det giver jeg dig fuldstændig ret i. Kata (& Karon) er virkelig dejlig. Og ikke så turisme præget som Patong. Men alligevel findes alt som hjertet begær.

Ps: et virkelig smuk billede, som får en til at drømme tilbage til varmen.
Næste gang:
efterår 2012

JD
Dream:

Helt aldeles enig...

Forstår absolut ikke at nogle overhovedet gider ha' nogetsomhelst med nogensomhelst Thai autoritet at gøre. Det gælder lige fra MIB/BIB og til Immigration og andre. Ja, selv en sk!de Security / P-Vagt - i ved dem der bruger fløjte som sindssyge - trode han sku' skræmme mig ved at flashe både stav, håndjern m.m. Han bar hjelm og lignede en eller anden paratrooper, PÅ SATHORN ROAD! De er komplet gale i hovedet...

Nå, det var Turistbullitiet vi kom fra:

En norsk en af slagsen er lige blevet snuppet for drugs:

http://pattayadai...0000010247

Så er der Howard Miller!

Har i mødt ham?

Jeg fatter intet, intet, nada, nul og niks....

Han render rundt i en sort uniform der ku' ligne et eller andet Nazi / SS overskudslager lort!

De kalder ham "Der Gruppenführer" - kig her:

http://www.andrew...s-exposed/

"Only in Thailand"!Grin

De sku' sparkes ud af landet allesammen!Angry

JD
Redigeret af JD d. 25/09-2009 15:29

rastloes
Gruppenführer...haha... det kan samlignes med "en subsistensløs som påstår at han har haft indbrud i hans slot" Grin
Næste gang:
efterår 2012

sabai sabai
Til JD ..

Det skulle vel ikke være dig der er, The Dirty Doctor ? Wink

http://bargirlsrp...sukhumvit/

Redigeret af sabai sabai d. 25/09-2009 16:33
[img]http://s16.radikal.ru/i191/0910/9a/1cb4ead4de5d.gif[/img] is not a valid Image.

Vil man ikke åbne sine øjne , må man jo åbne sin pung !

JD
Nej, det er ikke mig, jeg har udgangsforbud når jeg er i Bangkok!

Han er frygtløs, Doktoren, Stickman går i byen med ham, eller gjorde... Hans "munke commando raids" blev lidt for voldsomme for Mr. Stick.

Det er jo lidt risikabelt sådan at flå klunset af en munk, hvad hvis han IKKE er fake, så får man sgu' klø af Thai'erne...Frown

JD

b_j3ns3n
Dream skrev:
Det med Tourist police, baade Farang og TH, det er sq da heller ikke andet end en fis i en hornlygte.......men de scorer maaske lidt fjams paa deres paaklaedning....Den aegte MIB vil sq da skide en frivilig farang-betjent et stykke.

Phucket....5555 den sidder lige i skabet :-)

jeg har hørt de får en pæn sum ($) hver år som tourist police.. Cool
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

b_j3ns3n
b_j3ns3n skrev:

jeg har hørt de får en pæn sum ($) hver år som tourist police.. Cool

mener bare de er da ike helt frivillige vis de modtager penge (selv om det er friviligt officelt) Cool
Når en fremmed bor som gæst i jeres land, må I ikke udnytte ham eller hende. Den fremmede, der bor som gæst hos jer, skal være som en af landets egne, og du skal elske ham eller hende som dig selv

Inger og Kim
de modtager dem ikke , de laver dem ligesom thaierne goer SadSad
selv de frivilige ambulance faranger laver dem ogsaa jeg saa en gang en film for mange aar siden den hed bodyschanters (maske stavet forkert ) men det er derfor at 2 ambulance selskaber kan komme op at skaentes over hvem der skal transportere den tilskadekommet til et hospital de stjaeler simpelt hen dit guld du evt. har om halsen og derefter dine penge og naar du vagner af din bevistloesehed er der ingen der ved hvor dine vaerdier er
saadan er det
det er snart til at braekke sig over
er heldigvis stoppet som frivillig betjent her af de grunde jeg har set og hoert om
kan kun sige at det er sq synd for de thaier der stadig tror paa thailand
Redigeret af Inger og Kim d. 26/09-2009 05:39
Shock

BJ
JD skrev:
Nej, det er ikke mig, jeg har udgangsforbud når jeg er i Bangkok!

Han er frygtløs, Doktoren, Stickman går i byen med ham, eller gjorde... Hans "munke commando raids" blev lidt for voldsomme for Mr. Stick.

Det er jo lidt risikabelt sådan at flå klunset af en munk, hvad hvis han IKKE er fake, så får man sgu' klø af Thai'erne...Frown

JD

Ja Munkende er sgu stærkt beskytede, og ikke kun af befolkningen.
For jeg tror ikke du slipper for en tur i Bangkok Hilton, hvis du river robeklædet af en munk,
incl. engang knippelsuppe på politistationen, dem skal man behandle som det de er...en heligdom.
Alt andet ville være at udfordre skæbnen.
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 26/09-2009 08:26
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Neverland
Selvfoelgelig er der nogle spoejse gutter imellem Turist Politiet og Imigrationspolitiet, nu er Thailand jo heller ikke landet der tiltaekker de store hjerner, det skal man da ikke laese mange traade paa dtw for at finde ud af....

Neverland skrev:
Selvfoelgelig er der nogle spoejse gutter imellem Turist Politiet og Imigrationspolitiet, nu er Thailand jo heller ikke landet der tiltaekker de store hjerner, det skal man da ikke laese mange traade paa dtw for at finde ud af....

nu har du inden for de sidste 2 indlæg du har lavet kaldt os alle sammen bonderøve, og nu er vi dumme? er du sikker på du er på det rette forum når her nu er så slemt?
Redigeret af d. 26/09-2009 12:07

BJ
Nu er DTW jo sådanset danskejet, og dermed en dansk hjemmeside.
Så det kan du ikke måle/læse på DTW's indlæg.
Og som Ezal skriver tror du så det er noget for dig, hvis vi er mindre begavede individer
Så prøv med mensa.
MVH.BJ
Redigeret af BJ d. 26/09-2009 12:12
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Neverland
Ezal skrev:
Neverland skrev:

nu har du inden for de sidste 2 indlæg du har lavet kaldt os alle sammen bonderøve, og nu er vi dumme? er du sikker på du er på det rette forum når her nu er så slemt?

Nej, det er jeg ikke sikker paa. Du har nok ret Smile

BJ
Godt set.....Farvel!
THAILAND
A DREAM COME TRUE

Spring til debat: